Toon posts:

[NT] 3com fastetherlink III eisa 10-->100 Mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meestal problemen om een etherlink kaart te configureren, en deze is niet anders.
Nuja, eigenlijk weet 'k niet zeker of die wel moet herconfigureerd worden of dat er iets aan mankeerd.

Situatie: NT 4 server met een 3com fasterlink III 10/100 Mbit EISA kaart; server van een aantal jaren oud waarin bovenstaande kaart flink z'n best doet op 10 Mbit.
Wegens een ongelooflijke modernisering van het bedrijfsnetwerk (sic), hebben we nu 100Mbit switches.
Probleem: de kaart wil niet verbinden met 100mbit, maar blijft op 10 staan (terwijl clients geen probleem hebben om met de switchen te verbinden)

Vraag: zou de kaart automatisch moeten overschakelen, want ik vind niet onm. iets terug op de 3com site hierover.

Heeft iemand handige tips om dit nu en in het vervolg makkelijk te doen (aanpassingen, 3com configuraties wijzigen op NT)? De tools werken dacht 'k enkel in dos...

Tnx.
Alain

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Met de utility die je bij de kaart kreeg kan je de snelheid instellen dacht ik. En anders bij je netwerkinstellingen van je kaart en dan advanced.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan ook zijn dat die in de Eisa bios hard op 10Mb is gezet.
Zou je na moeten kunnen kijken met de Eisa configuratie utils.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
tnx all. Het zijn gewoon ambetante dingen om te configureren, zeker de eisa's.
Met de eisa config tools heb 'k wel nergens settings gevonden om de snelheid the fixen.
Moet nu blijkbaar toch een dos-boot diskje maken, om dan de 3com tools te kunnen gebruiken (waar zijn we in gods naam mee bezig). Nuja, als het niet anders kan.

Heb in de manual (leve de 3com support site) gevonden dat full duplex enkel werkt op 10Mbit. Mijn vermoeden: zelfs als ik hem op 100mbit krijg, dan nog zal het netwerk niet echt deftig werken door de half duplex (en al de rest full duplex).
Or am I wrong?

Verwijderd

Topicstarter
ff updaten:
de kaart stond op auto, en is nu op 100Mbit gezet (half duplex).
Helaas, hij verbindt nog steeds aan 10Mbit ... :(

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ben bang dat het dan ophoudt met het kaartje, om dan mee te draaien in een full-duplex 100 mbit, nee, dan kun je beter er een paar tientjes extra tegen aan smijten, en een fatsoenlijke NIC halen, sad but true

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
ik heb hier ook een 10/100 3com gehad, maar die moest ik toch op 'auto sensing' zetten.
Ook in NT 4 moet je de drivers updaten met '3comGUI', en daarna via die drivers de kaart op 'auto' zetten. :)
Pagina: 1