Safari doet gek.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een extern scherm voor mijn Macbook Pro.
Nu heb ik het externe scherm als 'hoofdscherm' ingesteld, nu open ik Safari en wil ik daar twee tabbladen in hebben maar dan loop ik tegen een probleem aan namelijk dat ik niet zoals ik gewend ben van tabblad een naar tabblad twee kan switchen, behalve als ik uitzoom in Safari zelf en dus dat menu krijg.

Ik zie ook de url die ik heb ingetypt dubbel als ik naar een andere website wil gaan en eenmaal op een bepaalde website wilt die ook niet naar een andere website, bijvoorbeeld Tweakers naar Youtube.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/xiqp6ixclus.15.48.png
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/ewt1d8kus7d.14.05.png
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/m82avbl6tyy.14.20.png

edit: Ik heb de computer al herstart en Safari zelf ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Safari heeft momenteel een probleem met de back-end servers bij Apple. Misschien is het hieraan gerelateerd dat je niet naar andere websites kan in hetzelfde tabblad. Probeer eens suggesties uit te schakelen bij de instellingen van safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:39:
Safari heeft momenteel een probleem met de back-end servers bij Apple. Misschien is het hieraan gerelateerd dat je niet naar andere websites kan in hetzelfde tabblad. Probeer eens suggesties uit te schakelen bij de instellingen van safari.
Heeft niet gewerkt, tenminste niet voor mij, bedankt voor de suggestie en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Safari starten zonder extensions al geprobeerd? Terminal: defaults write com.apple.Safari ExtensionsEnabled 0
Uiteraard defaults write com.apple.Safari ExtensionsEnabled 1 om weer met extensions aan Safari te starten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Misschien is de reactie van Bremsy in een artikel over de huidige bug ook voor jou van toepassing:

Ga in Safari naar Voorkeuren
Tabblad "zoeken"
Vink "Slim zoekveld: inclusief Safari-suggesties" uit.
Herstart safari (cmd-Q).

Dit is wat makkelijker dan klooien in terminal en het zal hoogstwaarschijnlijk niet aan extensions liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Op t werk iemand die ook problemen had met Safari adresbalk (niet kunnen typen, adressen dubbel) etc. Erg vreemd probleem. Hij had wel net een update gedaan ?

Nog niet opgelost helaas...

[ Voor 8% gewijzigd door kaassouffle op 27-01-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:29:
Misschien is de reactie van Bremsy in een artikel over de huidige bug ook voor jou van toepassing:

Ga in Safari naar Voorkeuren
Tabblad "zoeken"
Vink "Slim zoekveld: inclusief Safari-suggesties" uit.
Herstart safari (cmd-Q).

Dit is wat makkelijker dan klooien in terminal en het zal hoogstwaarschijnlijk niet aan extensions liggen.
Dit werkt dan toch wel haha, volgens mij hetzelfde alleen dan met cmd+Q gedaan. Thanks!
Heb in ieder geval geen update gehad van Safari zelf of van mijn OS X, zal morgen melden of er nog problemen voordoen maar ik denk (hoop) dat ik geen problemen er meer mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:32
Je moet je cache eerst nog verwijderen denk ik (geschiedenis wissen). En daarna safari herstarten (dus echt even afsluiten)

[ Voor 28% gewijzigd door carpebios op 27-01-2016 19:23 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
kaassouffle schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:18:
Op t werk iemand die ook problemen had met Safari adresbalk (niet kunnen typen, adressen dubbel) etc. Erg vreemd probleem. Hij had wel net een update gedaan ?

Nog niet opgelost helaas...
Kijk hier even op de FP. Is een wereldwijde bug die een aantal gebruikers treft op zowel iOS als OsX. Heb er zelf alleen last van op 1 van de twaalf Apple apparaten hier in huis. Toevallig ook net de jongste telg in de familie. iPad Air2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De browser doet het weer zoals gewoonlijk, bedankt voor alle tips!
Pagina: 1