Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nexxt Windows stick goed voor video kijken en flash videos?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een aantal android apparaten gehad.
Toch werkt dit toch niet naar mijn wensen, slechte ervaringen.
Veel vastlopers, niet laden van websites, traagheid van google chrome etc.
Soms ben ik wel 2 of 3 keer aan het klikken voordat iets begint of ben 3 minuten aan het wachten tot alles is geladen.

Ik kan een Nexxt hdmi stick aanschaffen voor 150 euro, maar hoe werkt het eigenlijk?
Zijn er mensen aanwezig die ervaring hiermee hebben?

Ik kijk regelmatig video's via een webbrowser o.a gamekings , southpark, uitzending gemist, nos, enz.

Kan ik hier wat mee of zal ik een mini pc aanschaffen met minimaal een i3/i5 processor?

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flash anno 2016? :N

Los daarvan, de vraag is wat je eisen zijn. "Web browsen" zegt niets over responsiveness die je verwacht, 'flash ( :X ) videos' - wat voor resolutie en framerate?

Bedenk dat flash in de regel niet hardware accelerated is, HTML5 (MPEG4/VP8) in de regel wel, dus het kan zomaar zijn dat SD flash slechter presteert dan HD HTML5.

Mijn ervaring is iig dat web browsen steeds zwaarder wordt door websites (vol reclame) dat staat te dansen en flitsen. 5 jaar terug was een netbookje met AMD C-50 (dualcore low-power ding) met 2GB RAM meer dan genoeg om te browsen. Twee jaar terug vond ik het niet meer uit te houden qua browsing en heb ik het aan m'n schoonvader gedoneerd. Met oud&nieuw heb ik het van hem terug gekregen omdat hij het ook niet meer te doen vond. Terwijl objectieve performance van het apparaat ongewijzigd is. RAM was trouwens probleem niet, upgrade naar 4GB maakte in het geheel niets uit.

Nu is een C-50 natuurlijk behoorlijk oud, maar een Bay Train/Silvermont Atom is natuurlijk ook geen snelheidsmonster. Heb er zelf geen concrete ervaring mee, maar probeer dat ergens te krijgen (al is het alleen maar in de Mediamarkt gaan prutsen met een netbook met Silvermont) om een goed beeld te krijgen van hoe het gaat.
Hier een review van de CPU platform:
http://www.anandtech.com/...intel-atom-z3770-tested/4

Oslik blyat! Oslik!