Hallo mede tweakers,
Ik ben net als velen van jullie ''verslaafd'' aan het bouwen van pc's
Na een half jaar te hebben gedraaid in een Nanoxia DS6 met een dual setup xeons en gtx 780's wou ik toch wat anders namelijk nog meer koeling , waarom ? Gewoon omdat het kan
Mijn oude ' ' beestje ' '

Ondanks dat ik weinig tijd heb gezien ik veel werk , sport en mijn kleine meid & vrouw veel aandacht vragen

De setup zoals die er nu uitziet :
Black Poseidon
Cpu Intel 5820k
Ram G Skill Ripjaws 4 32 gb 4x8 3000mhz
Mobo Asus rampage 5
Vid MSI gtx 980 ti
Psu Corsair rm 1000
Storage :
Intel 750 400 gb
Samsung 1 tb 850 evo
WD 3 TB BLACK
Waterkoeling :
HW labs black ice 480 gen 2 56mm
2x Alphacool 480 UT60
Ek mobo Re V mono block
2x EK ram blokken
4x EK monarch
Ek Intel 750 block
Ek gtx 980 ti fullcover
3x D5
3x Alphacool top
3x EK pomp cover
EK x3 250ml res
15x Alphacool 90 graden fittingen
40x Barrow black fitting
1x Gentle Typhoon 1850 RPM
13x Thermaltake Riing RGB (vervanger voor 10x GT)
1x BitFenix Spectre Pro Led Wit, 230mm
Lamptron CW611 fancontroller
Led farbwerk controller
Led 4x1 meter 5050 60
Bitfenix 2x 8 pins EPS Silver
Bitfenix 2x 8 pins PCIE Silver
Bitfenix 24 pins Silver
Cablecombs
Dit allemaal gehuisvest in een Thermaltake X9 black .
De moederbord tray is verwijderd en vervangen Door een fullcover plaat waardoor de X9 2 volledige compartimenten heeft. (Is gedaan door een maatje van mij)
De oorspronkelijke kast zoals hij er ''normaal'' uitziet.

De build wordt voorzien van acrylic pipes.
80% van de benodigde onderdelen is reeds binnen. de overige 20% moet besteld worden of is al onderweg
Onderdelen nog te kopen/bestellen :
- UT 60 480
- 2x EK d5 cover (besteld)
- 1x EK nickelplated of zwart backplate gtx 980ti (besteld)
- 2x 8pins pcie verlengkabel silver sleeved (besteld)
- 1x 24 pins mobo verlengkabel silver sleeved (besteld)
Twijfelpunten :
- 15x GT's bedrading sleeven gezien ik dit eigenlijk nog nooit gedaan heb.
- 2x D5 sleeven
- Gekke usb 3.0 kabel
Vorige week zijn de Alphacool tops binnen gekomen , overgenomen van een mede tweaker / maatje van mij.

Gisteravond ben ik begonnen met de Ripjaws te ontleden

Is altijd een priegel werkje , maar desondanks blij met het resultaat
En een foto van EK acrylic ram blok

In een eerder stadium al wat zaken gemonteerd:
- EK MSI GTX980ti nickel block

- Intel 750 EK block
''Niet omdat het moet,maar omdat het kan

Aankomend weekend zal ik meer foto's uploaden van de huidige status van mijn build.
Daarnaast zit ik op dit moment nog te wachten op een levering van aquatuning.nl om door te kunnen gaan met mijn build.
Kleine update 30-01-2016
Een kleine update , om een blik te geven hoe de moederbord tray van de X9 eruit is komen te zien.

Ik heb tevens nog geen toestemming gehad van de moderators, ze reageren niet op de build (woensdag al geplaatst). Daarnaast is gister mijn dochter van 8 maanden opgenomen in het ziekenhuis met een bacteriële hersenvliesontsteking. Dus ik denk niet dat er dit weekend nog foto's bijkomen. Daarnaast is de geplaatste order bij aquatuning.nl ook nog niet binnen
Kleine update 01-02-2016
Mijn dochter ligt nog steeds in het ziekenhuis , we verwachten dat ze morgen naar huis mag, de antibiotica heeft goed aangeslagen , ze eet en drinkt inmiddels weer zelf en is een stuk levendiger gelukkig !
Vandaag nog even snel thuis geweest voor eten en kleding en trof een pakketje aan met daarin de
BitFenix Spectre Pro white , 230mm fan.

Deze vervangt de front intake 200mm fan van thermaltake , hij is groot, krachtig en redelijk stil op 12v.

Toen ik vanavond thuis kwam lag er nog een verrassing voor mij te wachten van aquatuning

Kleine update 02-02-2016
Mijn dochter mag vandaag naar huis
Ik kon uiteraard niet stil zitten toen mijn dochter lag te slapen dus heb ik nog even foto's gemaakt van de huidige situatie.
Zij view van de kast nu , zoals jullie kunnen zien zijn de radiatoren voorzien van Gentle typhoons en zit het moederbord inmiddels op zijn plekkie.

Ook monoblock is geïnstalleerd op het moederbord , weliswaar een plaatje om te zien al zeg ik het zelf , vooral de handigheid namelijk cpu en mobo block in 1 spreekt mij aan maar een erg duur blokje van EKWB.

Ook de pompen , tops en reservoir zitten op zijn plek.

Kleine update 05-02-2016
Vandaag mijn bestelling geplaatst bij Highflow.nl.
Namelijk :
- Zwarte EKWB Backplate voor de gtx 980ti
- 2x nickel EKWB pompcover d5
- 2x pcie 8 pins verlengkabels silver
- 1x 24 pins verlengskabel silver
Als het goed is moet dit morgen arriveren
Tevens gezocht naar alternatief om de usb 3.0 kabel aan te passen (verlenger of 90 graden bocht)
Deze niet kunnen vinden (in Nederland) Als iemand nog suggesties heeft alles is welkom.
Waarschijnlijk was jullie al opgevallen

Kleine update 06-02-2016
Vandaag pakketje gehad van Highflow.nl ,
Zoals gewoonlijk was de helft weer niet leverbaar waardoor de backplate van de gtx 980 ti en de 8 pins pcie stekker pas volgende week arriveren. Tevens ook de 8 pins EPS stekkers (2x) arriveren dan.

Little things , great look
Vandaag even DM's gewisseld met Jandeman023 een mede tweaker tevens uit dit forum met zijn build Wall-Mounted game pc.
Ik zag namelijk dat hij een 3d printer ter beschikking heeft

Bij deze een video van het maken van de cablecombs
Thanx Jan !! Tevens gevraagd of hij een acrylic standbeeldje van Poseidon wou printen , dat heeft tie gedaan, maar helaas mislukt omdat het te gedetailleerd was
Kleine update 11-02-2016
De cablecombs zijn binnen

Tevens 10x gentle typhoon verkocht en toch maar gekozen voor de Thermaltake RGB Riing fans , because they look awesome
En de pomp covers gemonteerd + de zilveren gesleevde kabels

14-02-2016
Vandaag zijn er een 2 tal pakketjes bezorgd namelijk de nalevering van Highflow.nl en van een maatje van mij.
De nalevering heeft weliswaar een week op zich laten wachten maar kon gelukkig weer verder:

De nieuwe fans (vervangers voor de GT Ap15)
Op dit moment 4x thermaltake RGB Riing fans komen later nog 6 stuks bij voor op de radiatoren.

Mooi fannetje al zeg ik het zelf hehe

Toen begonnen aan het monteren van de backplate van de videokaart.

Na het monteren van de videokaart , kabels en verlichting ziet de kast er nu zo uit

En dit is alvast nummer 1 , overige fans moeten nog besteld worden. De fans zien er goed uit en worden compleet geleverd , netjes kabels soort van zwart gesleeved , echt is het controller kastje toch wel een issue , gezien er geen 5 pin verlengskabels bijzitten ben je redelijk beperkt met de plaatsing van de kastjes , daarnaast kan er per kastje maar 3 fans op , dat houd in mijn geval in dat ik dus 3 kastjes moet plaatsen voor 9 fans. Maargoed dat mag de pret niet drukken gezien de rgb , rubberen mounting en zwarte fanbladen , in dat opzicht vind ik ze dan mooier dan de GT's. En het oog wil natuurlijk ook wat in zo'n build haha

Kleine update 16-02-2016
Ik was zoals jullie weten dit weekend weer aan de knutsel en heb toen besloten om alle led holes van wit licht te voorzien echter had het monoblock dus geen led holes.
Vermoedelijk ga ik tegen elke acrylic blok een stukje ledstrip plakken (dubbelzijdig doorzichtig tape) , deze wordt dan aangesloten op de fabwerk waardoor ik de ledverlichting van mijn pc (op deze blokken) met mijn telefoon kan bedienen.
Dit houdt concreet in dat er dus verlichting zit in alle thermaltake fans (RGB), de acrylicblokken (RGB?), 230mm wit licht en reservoir ook witte led ?
Daarnaast wil ik dan eigelijk geen losse ledstrips meer gebruiken vanwege het feit dat het anders wel overkill aan led verlichting wordt?
Ik hoor graag jullie mening erover !
Tevens is aquacomputer wel erg sniekie

21-02-2016 de fotoloze update
Ik heb dit weekend weer aardig wat werk verzet al zeg ik het zelf haha , helaas heb ik alleen geen goeie camera op dit moment. (Ruzie met Vodafone over levering van een nieuwe telefoon)
Dus van de week plaats ik nog wat foto's
Ik ben begonnen met het op maat maken van de acrylic en alle fittingen in orde te plaatsen.
Er zijn 2 delen waar ik zwarte softtube gebruik en dat is in het onderste compartiment waar de 480 rad zit en dat heeft te maken met het feit dat ik zo weinig ruimte heb en het best een rare bocht is om te maken dat ik gekozen heb voor 2 stukjes zwarte softtube. daarnaast is er beneden ook een t-splitsing en een kraan geplaatst voor de afvoer van het vloeistof bij onderhoud of hervullen.
Woensdag zal ik de overige Thermaltake Riingg RGB fans bestellen , (krengen zijn duur !)
Dan heb ik er 13 van zeg maar €65 per 3 pack. oftewel even €260 aan fans
Eigenlijk gekkigheid , gelukkig valt de schade mee want kon de erg gewilde GT's verkopen voor 15x12 euro
wat dan weer €180 oplevert waardoor ik nu 80 moest bijbetalen.
De keuze was best lastig want de GT's zijn gewoon de beste fans , maar het missen van PWM , de kleur , missen van rubberen mounting en de RGB verlichting heeft mij toch anders doen beslissen en dan onder het mom van laten we het gelijk goed doen.
Overigens hebben de Riing rgb fans ook een nadeel namelijk die ''gekke kastjes'' waarmee je rgb en snelheid instelt. Ik had het persoonlijk beter gevonden als je via Thermaltake bijvoorbeeld een verzamelstation kon kopen en verlenging van de 5 pins kabels.
Straks zit ik dus wel met 5 van die minder fijne controllers overal in mijn case
Kleine update 29-02-2016
Helaas zit ik nog steeds op mijn S7 edge te wachten (12 maart) voordat ik weer foto's kan toevoegen
Echter zijn de laatste Thermaltake RGB Riing fans binnen en toch maar de Asus frontbay gekocht
Stiekem gezien de huidige omstandigheden zit ik er ook over na te denken om de build af te maken en weg te doen

Vanaf volgende week gaat mijn vrouw ook beginnen als gastouder en ik maak mij nu al druk over de kinderen die eventueel aan mijn Poseidon zouden kunnen gaan zitten
UPDATE
We zijn inmiddels zover , de S7 edge is binnen dus foto's kunnen gemaakt worden , hierbij foto's van het vullen van de loop (lek testen etc)

Wat jullie niet kunnen zien , maar ik gister wel geconstateerd heb is dat de eerste pomp , niet werkt

Oftewel hij gaat maar weer uit elkaar , de pomp moet dan terug naar Diablo13 http://tweakers.net/gallery/423058 en dan gaan we weer verder kijken
Wordt vervolgd !!
[ Voor 137% gewijzigd door JayJay op 14-03-2016 09:12 ]