Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag | Hoe DVD omzetten naar mp3?

Pagina: 1
Acties:

• gguuss
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo allemaal,

Geen idee of dit het juiste forum is, correct me if I'm wrong.

Gister een mooie dvd gekocht met daarop een concert. Nu wil ik graag dit concert ook op mijn Ipod zetten. Dus moet ik op een of andere manier de audio van de dvd rippen en in mp3 formaat bemachtigen. Het liefst wil ik alle nummers als losse mp3.

Wie heeft hier ervaring mee? :)

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Zo iets als dit ?

• gguuss
Dit heb ik vanochtend al 3x geprobeerd maar bij mij doorloopt hij alle stappen. Zodra ik op convert/save klik, doet vlc niets meer.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik krijg veel hits als ik ga [google=rip dvd to mp3], daar al eens gekeken?

• gguuss
Jazeker, maar ik kan door alle gare websites met 'freeware' geen geschikte vinden. Ik stel mijn vraag omdat ik hoop dat iemand dit leest en ervaring heeft en me direct naar de juiste software kan wijzen. :)

If not, dan ga ik vrolijk verder met googlen ;)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dat kan toch ook via Itunes ?:

#1 from itunes Menu - File choose "Add to library..." then select your DVD/tracks
#2 launch iTunes, drag+drop those tracks onto "Library" in iTunes' left column beneath "Source"

https://discussions.apple...d/159012?start=0&tstart=0

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gguuss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:51:
If not, dan ga ik vrolijk verder met googlen ;)
De opzet van GoT is andersom; eerst zelf zoeken.

• gguuss
CptChaos schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:52:
[...]
De opzet van GoT is andersom; eerst zelf zoeken.
I did, heb de vlc optie zelfs al 3x geprobeerd. Maar nog geen succes, vandaar mijn vraag.

• gguuss
Breezers schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:52:

#1 from itunes Menu - File choose "Add to library..." then select your DVD/tracks
#2 launch iTunes, drag+drop those tracks onto "Library" in iTunes' left column beneath "Source"

Dit ga ik thuis eens proberen!! Thnx!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gguuss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:53:
I did, heb de vlc optie zelfs al 3x geprobeerd. Maar nog geen succes, vandaar mijn vraag.
En de VLC optie was de enige die je vond? ;)

• gguuss
CptChaos schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:
[...]
En de VLC optie was de enige die je vond? ;)
De enige waarvan ik dacht dat deze wel betrouwbaar was. Alle andere programma's geen ervaring mee en huiverig om vanalles te installeren. Wie weet zit er allerlei troep tussen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

http://www.dvdae.com/dvdae/tutorial/mp3 Ziet er ook wel redelijk goed uit, eigenlijk. Kun je per chapter aangeven om te exporteren of niet. Standaard wordt een 30 dagen trial geïnstalleerd, maar is verder in het gebruik ongelimiteerd. :)

Ik dacht dat iTunes geen mogelijkheden meer heeft om te exporteren naar MP3, wel AAC.
gguuss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:57:
De enige waarvan ik dacht dat deze wel betrouwbaar was. Alle andere programma's geen ervaring mee en huiverig om vanalles te installeren. Wie weet zit er allerlei troep tussen.
Tja, dat is met alles wel, wie weet zitten wij jou ook dingen te adviseren waardoor je troep op je PC krijgt... ;)

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2016 15:02 ]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
(Je verwacht het niet) Video inladen in 'Handbrake' en vervolgens omzetten naar een door Windows Movie Maker ondersteund formaat, vervolgens deze inladen in Movie Maker, eventueel knippen en bij opslaan als kiezen voor bijv. .mp3 formaat.

• gguuss
CptChaos schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:59:
http://www.dvdae.com/dvdae/tutorial/mp3 Ziet er ook wel redelijk goed uit, eigenlijk. Kun je per chapter aangeven om te exporteren of niet. Standaard wordt een 30 dagen trial geïnstalleerd, maar is verder in het gebruik ongelimiteerd. :)

Ik dacht dat iTunes geen mogelijkheden meer heeft om te exporteren naar MP3, wel AAC.
[...]
Tja, dat is met alles wel, wie weet zitten wij jou ook dingen te adviseren waardoor je troep op je PC krijgt... ;)
Haha jullie vertrouw ik graag ;)

• gguuss
Breezers schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:52:

Dit werkt helaas niet. Ik zit met een DVD met Video_TS map. Deze kan ik niet openen met Itunes.

• gguuss
CptChaos schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:59:

[...]
Het is gelukt! Dankzij het programma wat jij opperde. Heel relaxed, dankjewel!
Pagina: 1