Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 729127

Topicstarter
Ik heb ongeveer zo'n €400 te spenderen aan een degelijke wireless muziekinstallatie.
Mijn vereisten voor de installatie zijn de volgende:
Installatie moet kunnen koppelen met een iTunes library op een HDD van ongeveer 500 GB.
Moet Spotify, Bandcamp, Soundcloud, Belgische en Nederlandse radiozenders kunnen afspelen.
Moet uitbreidbaar zijn in de toekomst (meerdere kamers).
Muzikaal genre ligt vooral in Rock en Metal

Welk systeem kan ik me het beste aanschaffen? Ik zat zelf vooral te kijken naar Sonos maar daar kan ik niet kiezen tussen 2 X Play 1 of 1 Play 3. En daarnaast lijkt een Bose Soundtouch 20 Serie III ook te kunnen wat ik wil binnen dezelfde prijsklasse.

Graag jullie meningen! Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 05:54

Boy

www.byoscoop.nl

Ik zit het ongeveer hetzelfde....

Alleen heb ik aan dit lijstje dan nog een SoundTouch 30 toegevoegd, aangezien die via Amazon.de relatief niet veel duurder is dan de 20 (in NL dan weer wel stuk duurder)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Anoniem: 729127 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:23:
Ik heb ongeveer zo'n €400 te spenderen aan een degelijke wireless muziekinstallatie.
Mijn vereisten voor de installatie zijn de volgende:
Installatie moet kunnen koppelen met een iTunes library op een HDD van ongeveer 500 GB.
Moet Spotify, Bandcamp, Soundcloud, Belgische en Nederlandse radiozenders kunnen afspelen.
Moet uitbreidbaar zijn in de toekomst (meerdere kamers).
Muzikaal genre ligt vooral in Rock en Metal

Welk systeem kan ik me het beste aanschaffen? Ik zat zelf vooral te kijken naar Sonos maar daar kan ik niet kiezen tussen 2 X Play 1 of 1 Play 3. En daarnaast lijkt een Bose Soundtouch 20 Serie III ook te kunnen wat ik wil binnen dezelfde prijsklasse.

Graag jullie meningen! Alvast bedankt!
https://www.amazon.de/Bos...-1&keywords=soundtouch+30

52 euro meer heb je de 30 versie. Ik weet t nog steeds niet.

De zwarte is er opeens van 472 naar 499 gegaan...ik weet niet hoe lang de prijs dus zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:17

JB

Cédric roelt!

@Boy Wel benieuwd naar wat het uiteindelijk is geworden. En waarom :)

Ben ook aan het kijken naar een leuke/mooie oplossing voor in de leefkeuken. Icm TV zou nog gaver zijn maar issue is dat het geluid dan ergens anders vandaan komt als waar de tv hangt, dus dat lijkt me niet zo'n succes.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

JB schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:27:

Ben ook aan het kijken naar een leuke/mooie oplossing voor in de leefkeuken. Icm TV zou nog gaver zijn maar issue is dat het geluid dan ergens anders vandaan komt als waar de tv hangt, dus dat lijkt me niet zo'n succes.
Ik heb het er even bij gelaten (en een andere dure uitgave gedaan (robotmaaier :) ). Ik zou denk ik voor de Soundtouch 30 willen gaan voor muziek, maar toch vind ik 500 a 600 euro erg veel geld om hiervoor uit te geven voor iets wat ik hoofdzakelijk als radio zou gebruiken.

ik ben nog aan het denken om speakers op te hangen en daar een Chromecast Audio in te pluggen, maar dan zit je er wel mee dat ze natuurlijk actief moeten zijn en dat je ze aan / uit moet zetten. Ook geen aparte afstandsbediening.

De Soundtouch zal wss gewoon naar een standby stand gaan met weing energieverbruik.

Het staat dus even on hold bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

JB schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:27:

Ik denk er nu echt aan om een SoundTouch 20 te gaan halen. Kan ik centraal in de kamer zetten, die is een 50 m2 of zo, zal prima zijn en hij is nu beschikbaar voor een goede prijs...

Hoop dat ik er niet spijt van krijg dat ik niet de 30 neem, maar prijsverschil is nogal flink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Boy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Ik denk er nu echt aan om een SoundTouch 20 te gaan halen. Kan ik centraal in de kamer zetten, die is een 50 m2 of zo, zal prima zijn en hij is nu beschikbaar voor een goede prijs...

Hoop dat ik er niet spijt van krijg dat ik niet de 30 neem, maar prijsverschil is nogal flink...
Waar is hij beschikbaar voor een goede prijs?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Waar is hij beschikbaar voor een goede prijs?
Bij Amazon is hij momenteel 313 euro! https://www.amazon.de/Bos...-1&keywords=soundtouch+20

[ Voor 26% gewijzigd door Boy op 12-05-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De witte zojuist besteld 8)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:55:
[...]

De witte zojuist besteld 8)
Erg cool..zou wel willen, maar financieel niet slim. Ik heb net een robotmaaier gekocht paar weken geleden en nu de keuze gemaakt voor een volautomaat koffiemachine. M'n vrouw schiet me wss af als ik dit ook nog aanschaf... :|

Vertel wel even hoe hij bevalt!

[ Voor 4% gewijzigd door Boy op 13-05-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:08
Ik stond zelf voor de keuze 2x Sonos Play:1 of 1x Sonos Play:3. Uiteindelijk ben ik voor de Sonos Play:1 gegaan en nog geen moment spijt gehad van mijn keuze! Als je slim zoekt ook voor een goede prijs te krijgen af en toe (al dan niet nieuw gebruikte via V&A of Marktplaats).

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Boy schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:50:
[...]

Doe ik! Komt vanuit D, dus zal eind volgende week wel binnen komen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:16
Boy schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:50:
[...]

Erg cool..zou wel willen, maar financieel niet slim. Ik heb net een robotmaaier gekocht paar weken geleden en nu de keuze gemaakt voor een volautomaat koffiemachine. M'n vrouw schiet me wss af als ik dit ook nog aanschaf... :|

Je bent ook wel echt een twijfelaar he.. al maanden aan het zoeken en aan het twijfelen, maar je koopt steeds wat anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

remzor schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:53:
[...]

Je bent ook wel echt een twijfelaar he.. al maanden aan het zoeken en aan het twijfelen, maar je koopt steeds wat anders :P
LOL ja, zo zit ik in elkaar...ik heb ook echt weel 2 a 3 jaar erover gedacht voor ik die volautomaat kocht, hetzelfde voor de robotmaaier...grote uitgaves denk ik aardig lang over na, altijd bang voor een misdeal...

Ik zou het liefst de SoundTouch 30 kopen, de 20 anders, maar ik ben bang dat de baas thuis het wel even goed vind zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 17:28
Bump, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Sorry, gemist :) Ik heb een JBL Playlist gekocht voor 99 euro (refurbished via JBL website zelf). Bevalt prima, veel goedkoper en Chromecast ingebouwd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Boy op 04-01-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
Boy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Sorry, gemist :) Ik heb een JBL Playlist gekocht voor 99 euro (refurbished via JBL website zelf). Bevalt prima, veel goedkoper en Chromecast ingebouwd :)
Ik zit zelf ook te kijken naar die JBL Playlist maar heb nog wat vragen die jij wellicht/hopelijk kunt beantwoorden ;-)
Ten eerste vraag ik me af hoe 'gehavend' zo'n refurbished model is. Het zijn in principe gebruikte apparaten van wat ik begrepen heb.
Ten tweede vraag ik me af of de Playlist iedere keer handmatig aangezet moet worden (er zit een power knop op zag ik) of dat deze automatisch op standby gaat en vanzelf weer aan gaat zodra ik vanaf bijvoorbeeld mijn smartphone een nummer start vanaf Spotify. Ik heb in de woonkamer 2 Sonos speakertjes (Play:1) staan en wat ik zo fijn vind is dat ze direct beginnen met afspelen daar waar ze de vorige keer gebleven zijn. Ik hoef ze dus niet eerst aan te zetten.
En last but not least, ik zou de speaker op zolder willen gebruiken en deze met goed weer naar de tuin willen verplaatsen (ja, er is daar een stopcontact en wifi ;-) ). Moet de Playlist dan weer opnieuw ingesteld worden, of is het een kwestie van inpluggen, aanzetten, paar seconden wachten en daarna streamen (via wifi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Goofman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:24:
[...]

Ik zit zelf ook te kijken naar die JBL Playlist maar heb nog wat vragen die jij wellicht/hopelijk kunt beantwoorden ;-)
Ten eerste vraag ik me af hoe 'gehavend' zo'n refurbished model is. Het zijn in principe gebruikte apparaten van wat ik begrepen heb.
Ten tweede vraag ik me af of de Playlist iedere keer handmatig aangezet moet worden (er zit een power knop op zag ik) of dat deze automatisch op standby gaat en vanzelf weer aan gaat zodra ik vanaf bijvoorbeeld mijn smartphone een nummer start vanaf Spotify. Ik heb in de woonkamer 2 Sonos speakertjes (Play:1) staan en wat ik zo fijn vind is dat ze direct beginnen met afspelen daar waar ze de vorige keer gebleven zijn. Ik hoef ze dus niet eerst aan te zetten.
En last but not least, ik zou de speaker op zolder willen gebruiken en deze met goed weer naar de tuin willen verplaatsen (ja, er is daar een stopcontact en wifi ;-) ). Moet de Playlist dan weer opnieuw ingesteld worden, of is het een kwestie van inpluggen, aanzetten, paar seconden wachten en daarna streamen (via wifi)?
1) totaal niet gehavend. Ik heb 'm wel wat bekeken van alle kanten, maar ik zie nergens iets wat 'm van nieuw zou onderscheiden.
2). Ik was ook bang dat ik iedere keer de knop moest indrukken, maar ik kan 'm gewoon aanspreken als Chromecast apparaat en dan start hij zelf. Hij gaat ook automatisch "uit" als hij een tijdje niets doet.
3) Ik heb wel eens dat hij begint te haperen, ik weet nog niet of het aan de wifi ligt. Ik trek 'm dan wel eens uit en steek 'm weer in. Daarna maakt hij automatisch verbinding weer met het netwerk (hij geeft een deuntje als hij klaar is, na ongeveer 30 tot 60 sec denk ik, heb het niet getimed). Dan is hij gewoon klaar voor gebruik.

Ik moet nog kijken waarom het begint te haperen, maar voor de rest erg tevreden met het apparaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Lijkt me een no-brainer te zijn voor die 99 Euro. Qua gebruiksgemak te vergelijken met een Sonos Play:1, maar dan met als bonus de mogelijkheid om ook via Bluetooth en Aux te connecten. Kan ik de speaker op zolder via de aux ingang aan de tv hangen bij het film kijken of gamen en daarnaast op andere momenten en andere plaatsen Spotify streamen via de Wi-Fi of de BT.

[ Voor 10% gewijzigd door Goofman op 07-01-2018 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
Intussen een Playlist gekocht via MP. Nieuw in de doos voor 90 Euro. Momenteel wordt je zowat doodgegooid met deze speaker aangezien Vodafone een actie heeft/had waarbij je een Playlist kreeg bij een abo icm een Samsung S8.

Ervaringen tot nu toe zijn positief. Ziet er mooier uit in het echt dan op de foto's. De wifi connectie is stabiel. Na opnieuw aansluiten duurt het idd een seconde of 50 voordat er weer connectie is met de wifi. En de geluidskwaliteit is meer dan voldoende voor onze zolderkamer. Ik heb het idee dat de Sonos Play:1 nog net wat meer 'body' heeft qua geluid, maar de Playlist voor 90 Euro (of zelfs voor 99 Euro via JBL) is (zeker voor slaapkamers/keukens/zolderkamers) meer dan voldoende in mijn beleving.
Pagina: 1