Windows 10 hangt met flitsend scherm (hd graphics 530)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MitchGamer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-01-2024
Beste tweakers,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd en windows 10 pro 64bit geinstalleerd (clean install en geactiveerd). Ik heb meteen geupdate naar de laatste versie.
Ik heb alle drivers geinstalleerd en de uefi geupdate naar de laatste versie.

Nu heb ik een probleem: Windows blijft hangen op random moment met een flitsend scherm en loopend geluid (als ik bijvoorbeeld muziek afspeel). Ik kan op dat moment alleen nog maar hardbooten (met de aan/uit knop) want mijn pc reageert negens meer op...

Het vasthangen gebeurt op onverwachte momenten. Soms blijft ie hangen als ik helemaal niks doe, of gwn tussen mijn bestanden scroll. Ik kan dus niet bepalen wat het veroorzaakt. Soms kan ik uren iets runnen en op andere momenten hangt hij vast binnen 10min.

Ik heb al memtest gedaan en cpu stresstests maar geen errors...Ik heb geen idee wat dit veroorzaakt, ik hoop drivers en niet een onderdeel van mijn pc.

Dit zijn mn specs: gallery: MitchGamer

Een video van mijn probleem, je ziet blauwe blokken achter een grijze waas en daarboven gekleurde lijnen die linksboven bij elkaar komen(het flitsen is sneller en constanter dan in de video want mijn camera pikt het niet op): YouTube: Windows 10 random freezing with screen flickering

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn of hetzelfde probleem gehad?

gr. Mitch

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-01 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Voorlopig schopje naar VB.

• MitchGamer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-01-2024
Voor mensen die dit probleem hebben: Ik heb het Asrock moederbord teruggestuurd en een nieuw moederbord gekocht (MSI Z170I gaming pro ac) en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.