USB Type-C naar DisplayPort (Hub?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 05:25
Ik zoek een?
Ik heb een Alienware Skylake i7 laptop gekocht met enkel HDMI aansluiting en die krijg ik op m'n 4K monitor niet boven de 30Hz. Ik ervaar echt serieuze lag. Wel minder, maar ook zelfs op 1920x1080 op 60Hz.

Mijn laptop heeft echter ook USB Type-C / Thunderbolt aansluiting. Ik heb mini-dp -> displayport kabel gekocht, maar blijkbaar is dat de oudere Thunderbolt? Dus die past niet! :( Nu wil ik dus een USB Type-C naar Displayport kopen, maar die zijn eigenlijk niet te vinden. Ik heb er een hier gevonden.

Allemaal prachtig, maar ik heb eigenlijk liever een hub. Want dan kan ik toetsenbord, muis en displayport-kabel daar op aansluiten en hoef ik enkel de USB Type-C in mijn Alienware te stoppen. Een HUB kan ik echter helemáál niet vinden. Ik zie wel de Microsoft Display Dock maar ik heb geen idee of ik die kan gebruiken. Nog niemand is op het idee gekomen om die als hub voor de laptop te gebruiken, blijkbaar.

Wat is je budget?
Ik wil dat het werkt. Een 0.3m kabel van minimaal €30 of een Hub van €80 is allemaal wel haalbaar. Dat is niet het meest belangrijke.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Trust?! ;-)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AlienWare 17 R3. Ik snap echter niks van die R3, want er zijn zat R3 modellen met mini-displayport of nog oudere met VGA aansluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 27-01-2016 14:14 . Reden: Display Dock url gewijzigd naar Tweakers Pricewatch ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Ik snap het niet helemaal, je geeft aan dat er alleen HDMI op zit? Maar toch zit er ook USB-C op.

USB-C is niet Mini-DP dus dat dit niet past lijkt me nogal logisch.

Op de site lees ik volgende:
gebruik uw USB Type-C™ poort als een Thunderbolt 3 poort en geniet van 40 Gbps (4x het USB 3.1 protocol) of van 4K beeldschermen, net alsof de poort een Thunderbolt of DisplayPort is. Of maximaliseer uw mogelijkheden met serieschakeling van al uw Thunderbolt-apparaten.
Maar wat is er mis met de kabel / adapter die je gevonden hebt? Lijkt me dat die gewoon binnen je eisen valt.

Ik heb overigens wel een Display Dock maar weet niet of die daar mee werkt. Heb geen PC / Laptop met USB-C dus kan het niet voor je testen.
AlienWare 17 R3. Ik snap echter niks van die R3, want er zijn zat R3 modellen met mini-displayport of nog oudere met VGA aansluiting.
Wat snap je er dan niet aan? Oudere modellen hebben oudere aansluitingen, VGA is oud. In dit geval is de keuze gemaakt voor USB-C wat ze voor meerder type apparaten kunnen gebruiken ipv (mini) DisplayPort waarmee je enkel een scherm aan kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Ik snap het niet helemaal, je geeft aan dat er alleen HDMI op zit? Maar toch zit er ook USB-C op.
Ja, dat is wellicht verwarrend. Ik bedoelde dat er qua standaard uitgangen enkel HDMI op zit en geen VGA/DisplayPort. Uiteraard wel USB-C.
USB-C is niet Mini-DP dus dat dit niet past lijkt me nogal logisch.
Op de AlienWare site stond "thunderbolt" dus ben ik gaan zoeken en toen kwam ik voldoende info tegen om te denken dat mini-DP zou passen. Dat is dus niet zo. Als ik het goed begrijp is er een nieuwere versie van Thunderbolt waar mini-DP niet op past? Of is de Alienware USB-C compatible met Thunderbolt en that's it?

Echt heel logisch is het in ieder geval niet.
Wat snap je er dan niet aan? Oudere modellen hebben oudere aansluitingen, VGA is oud.
Ik snap Alienware R3 versienummering niet : Er zijn meerdere 17" laptops van Alienware met notatie R1 t/m R3. Dan ga ik er vanuit dat dit versienummers zijn en R3 de laatste is. Kunnen best versies zijn, maar er zijn heel veel R3 modellen. Een met VGA, een met mini-DP, een met USB-C/Thunderbolt. Voor jou misschien crystal-clear, ik denk dat marketing-wise/user-friendliness ze de plank volledig misslaan. :)

Maar goed, nu weet ik nog niks! O-)
Toch waardeer ik je reactie, ik hoor graag als mijn aannames nog steeds onjuist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Dus je wil eigenlijk een externe videokaart die 4k@60k aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien de onduidelijkheid (meerdere modellen laptop met zelfde nummer/naam); wat zegt Dell ervan over het aansluiten van externe apparatuur nadat je de helpdesk had gebeld?

Zomaar kabels links en rechts proberen aan te schaffen en dan met goede/foute aannames problemen proberen op te lossen, is een stukje kapitaalvernietiging.

Ik denk dat Dell je uitermate correct te woord kan staan hierin; het gaat toch om een laptop van grofweg 2000 Euro.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Mini DP en Thunderbolt hebben dezelfde aansluiting (mini DP aansluiting) maar die past natuurlijk niet in een USB(-C) poort.

Eigenlijk wil je dus van USB C naar DisplayPort. Die kabels zijn vast wel te vinden. Of die kunnen voldoen wat jij wilt weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Ben ik nou gek of zoek je gewoon dit:

http://www.onlinekabelsho...-adapter-0-15-meter-36922

O en USB-C is niet per definitie hetzelfde als thunderbolt. Net zoals alienware meerdere modellen heeft, heeft thunderbolt dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Dus je wil eigenlijk een externe videokaart die 4k@60k aan kan?
Nooooooooooooooo :-)
Mini DP en Thunderbolt hebben dezelfde aansluiting (mini DP aansluiting) maar die past natuurlijk niet in een USB(-C) poort.
Dat was mijn ervaring ook, alleen deed ik de aanname dat Thunderbolt en USB-C hetzelfde waren. Wat ook daadwerkelijk zo is in mijn Alienware.
wat zegt Dell ervan over het aansluiten van externe apparatuur nadat je de helpdesk had gebeld?
Ik heb niet zulke goede ervaringen met levertijden van Dell en hun helpdesk. Daar is een speciaal topic aan gewijd op GoT :)
Ben ik nou gek of zoek je gewoon dit:
Dat is exact de link die in de startpost staat! :)

Mijn eigenlijk vraag is dus waarom ze praktisch niet te vinden zijn, is het zo nieuw?
En de andere vraag is of iemand een Hub weet die ik op USB-C kan aansluiten en waaruit DisplayPort gaat naar mijn 4K monitor en nog meer USB 2.0 of 3.0 aansluitingen zitten, voor mijn muis & keyboard enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 27-01-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100

is dit een beetje wat je bedoelt?

/edit. is prijzig. maar was meer een voorbeeld. misschien zijn er goedkopere opties.

lees net dat hij geen 4k aan kan... rare naam dan. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door loki504 op 27-01-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
is dit een beetje wat je bedoelt?
Dat is inderdaad ongeveer wat ik bedoel, maar da's ook geen USB-C 3.1 ingang. Dell zou vandaag ook met een Thunderbolt 2 dock uit moeten komen die wellicht ook interessant is. Maar gaat weer even duren voordat die geleverd is! ;-)

Dit zou 'm moeten zijn : http://www.tomsitpro.com/...king-stations,1-3094.html

Deze is ook interessant

pricewatch: Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD

Maar wat een geld zeg! Is Belkin een merk wat je zou aanraden voor zoiets? Meestal ziet het er wel solide uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 28-01-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:56:
[...]
Deze is ook interessant

pricewatch: Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD

Maar wat een geld zeg! Is Belkin een merk wat je zou aanraden voor zoiets? Meestal ziet het er wel solide uit.
Nee, die is niet interessant, want die heeft een Thunderboltaansluiting in de vorm van een minidisplayport.

Thunderbolt 3 gaat over usb type-c (maar usb type-c bevat niet altijd Thunderbolt 3).
Thunderbolt 2 gaat over minidisplayport (maar minidisplayport bevat niet altijd Thunderbolt 2).

Om het nog ingewikkelder te maken: deze dock: http://hydradock.com/ heeft een usb type-c-aansluiting voor je laptop. Aan de andere kant kun je daar met een minidisplayport-displayport (male/male) kabel je beeldscherm op aansluiten.

Die minidisplayportaansluiting op de Hydradock is overigens geen Thunderboltaansluiting.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Canaria schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Nee, die is niet interessant, want die heeft een Thunderboltaansluiting in de vorm van een minidisplayport.

Thunderbolt 3 gaat over usb type-c (maar usb type-c bevat niet altijd Thunderbolt 3).
Thunderbolt 2 gaat over minidisplayport (maar minidisplayport bevat niet altijd Thunderbolt 2).
Bedankt voor de info!!!
Om het nog ingewikkelder te maken: deze dock: http://hydradock.com/ heeft een usb type-c-aansluiting voor je laptop. Aan de andere kant kun je daar met een minidisplayport-displayport (male/male) kabel je beeldscherm op aansluiten.

Die minidisplayportaansluiting op de Hydradock is overigens geen Thunderboltaansluiting.
Dat is inderdaad een gaaf ding zeg! Originele levering zou juni 2015 gebeuren, maar ze stellen maar uit! :) Maar 28 februari is de huidige datum en dat is zo specifiek en dichtbij, dat ik 'm wel wil aanschaffen. Meer dan genoeg poorten en ziet eruit alsof je 'm mee kan nemen, mocht je langere tijd (week ofzo) ergens zitten.

Bedankt voor de tip!

Pagina: 1