Ik draai op het moment thuis een simpele mail server met 6 domeinen die de mail voor mijn familie afhandelt.
Aangezien ik geen zin meer heb in het onderhoud daarvan wil dit bij een hosting provider onderbrengen, maar dan voor een prijsje dat past bij privé gebruik.
Ik zoek ondersteuning voor het volgende:
- meerdere domeinen (4 tot 6)
- aflevering in meerdere mailboxen (4 tot
- per domein een andere catch-all adres
- mogelijkheid om bepaalde email adressen te blokkeren.
Dus als ik domein1 en domein2 heb, en mailboxen voor user1, user2 en user3, wil ik dat pietje@domein1, pietje@domein2, pipo@domein2 en de catchall van domein1 allemaal naar de mailbox van user1 gaan, dat klaasje@domein1, klaasje@domein2, kees@domein2 en de catchall van domein2 allemaal naar de mailbox van user2 gaan, dat kees@domein1 naar de mailbox van user 3 gaat en dat noreply@domein1 en teveelspam@domein2 geblokkeerd worden.
De mailboxen heb ik het liefst extern (bijv. bij xs4all of gmail).
Mail verzenden gaat via mijn ISP, dus dat hoeft niet ondersteunt te worden.
Goede spam filters zijn een grote pré
Dit is geen standaard gebruikers scenario en het is dus moeilijk om uit de beschrijvingen van hosting bedrijven te halen of ze dit ondersteunen. Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke setup?
Aangezien ik geen zin meer heb in het onderhoud daarvan wil dit bij een hosting provider onderbrengen, maar dan voor een prijsje dat past bij privé gebruik.
Ik zoek ondersteuning voor het volgende:
- meerdere domeinen (4 tot 6)
- aflevering in meerdere mailboxen (4 tot
- per domein een andere catch-all adres
- mogelijkheid om bepaalde email adressen te blokkeren.
Dus als ik domein1 en domein2 heb, en mailboxen voor user1, user2 en user3, wil ik dat pietje@domein1, pietje@domein2, pipo@domein2 en de catchall van domein1 allemaal naar de mailbox van user1 gaan, dat klaasje@domein1, klaasje@domein2, kees@domein2 en de catchall van domein2 allemaal naar de mailbox van user2 gaan, dat kees@domein1 naar de mailbox van user 3 gaat en dat noreply@domein1 en teveelspam@domein2 geblokkeerd worden.
De mailboxen heb ik het liefst extern (bijv. bij xs4all of gmail).
Mail verzenden gaat via mijn ISP, dus dat hoeft niet ondersteunt te worden.
Goede spam filters zijn een grote pré
Dit is geen standaard gebruikers scenario en het is dus moeilijk om uit de beschrijvingen van hosting bedrijven te halen of ze dit ondersteunen. Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke setup?