Gratis DDNS servers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 09:05
First of all, Ik heb gezocht of dergelijk onderwerp al bestaat, maar kon niets vinden.

De vraag is volgens mij niet zo moeilijk.. het antwoord misschien wel ;)
Dit is het geval: Ik heb een webcam die ik op het netwerk kan benaderen, inmiddels port forwarding ingesteld en dat werkt ook nog wel, waardoor ik de webcam ook buiten eigen netwerk kan benaderen.
Nu wisselt het IP adres, dus een DDNS zou een goede mogelijkheid zijn. Ik heb een paar bekeken (waaronder Dyn.com), maar ze bieden allemaal alleen betaalde services aan (al is het maa 5 dollar per jaar oid), of hooguit paar daages trial.
Is er een GRATIS DDNS service die dezelfde functionaliteit biedt (evt. voorzien van reklame etc), waardoor ik de webcam van overal via webbrowser kan benaderen? Of, is er een andere oplossing? Het gaat om een standaard IP cam met ingebouwde webservertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.noip.com/ voldoet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hoezo wisselt het ip-adres, je kunt de webcam ook wel een statisch vast adres geven toch in plaats van via DHCP? Als je bedoelt dat het internet-ip 'constant' veranderd tja..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:51
http://www.duckdns.org/ is een makkelijke. Kan je ook op tig verschillende wijzes zorgen dat het ip goed geupdate wordt. Mij erg goed bevallen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunner84
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04-2020

RoadRunner84

Meep meep

http://www.dyndns.org/ niet meer gratiz dus :/

[ Voor 42% gewijzigd door RoadRunner84 op 27-01-2016 13:33 ]

http://specs.tweak.to/list/3907 | π = τ/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 12:25

NeHoX

Gamer + PV

google: free ddns dynamic ip

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voldoet. Helaas ondersteunen veel routers dit niet, maar kun je een service op een windows computer draaien en ik moet zelf nog onderzoeken of het ook op een rpi kan draaien.

Echter moet je wel elke maand op de website bevestigen dat je het nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
DYN doet volgens mij geen gratis dienst mee, NO-IP nog wel.

Aha, was je zelf al achter ondertussen :-)

[ Voor 8% gewijzigd door TheOmen op 27-01-2016 13:35 . Reden: update OP ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hann1BaL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:34:
[...]

Voldoet. Helaas ondersteunen veel routers dit niet, maar kun je een service op een windows computer draaien en ik moet zelf nog onderzoeken of het ook op een rpi kan draaien.

Echter moet je wel elke maand op de website bevestigen dat je het nog gebruikt.
En dat is behoorlijk waardeloos. Ik was steeds na een tijdje mij DNS naam kwijt. Nu mail ik gewoon mijn publieke IP adres elke dag naar een mailbox. Dan kan ik altijd nog via mijn IP adres naam mijn PC, als het wijzigt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
ajhaverkamp schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:39:
[...]

En dat is behoorlijk waardeloos. Ik was steeds na een tijdje mij DNS naam kwijt. Nu mail ik gewoon mijn publieke IP adres elke dag naar een mailbox. Dan kan ik altijd nog via mijn IP adres naam mijn PC, als het wijzigt.
Is het zo, dat de pc 24x7 aan moet blijven? M.a.w. staat de pc uit (wordt het synchronisatie tooltje oid niet gedetecteerd) dat dan de url niet bereikbaar is?

Of, is het alleen benodigd om "in sync" te blijven met de service verlener? Dat kan dan betekenen dat de pc niet altijd aan hoeft te staan maar dat je natuurlijk pech kunt hebben als het ip wisselt.

Hoe vaak wisselt eigenlijk de provider (gemiddeld) van IP ? KPN? Ziggo? Zijn daar ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Thanks voor alle antwoorden natuurlijk.
Ik vond zelf (na nog wat gegoogled te hebben), deze site: waar de bekende gratis DDNS service worden besproken:
http://www.makeuseof.com/...rs-can-lookup-free-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

pastafan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:00:
[...]
Is het zo, dat de pc 24x7 aan moet blijven? M.a.w. staat de pc uit (wordt het synchronisatie tooltje oid niet gedetecteerd) dat dan de url niet bereikbaar is?
Het tooltje moet af en toe draaien, zodat hij je IP adres kan updaten. Echter moet je regelmatig (maandelijks?) naar de website om daar je gratis abbonement te verlengen. Dat tooltje alleen is niet genoeg. Daarom ben ik weer gestopt met noip. Nu een scriptje voor het geval mijn IP adres wijzigt. Dat gebeurt heel zelden, echter natuurlijk wel net tijdens mijn vakantie in september waardoor ik niet meer bij mijn webserver/downloadbak kon komen. Daarom mail ik nu elke nacht mijn IP adres naar mijn hotmail. Dan kan ik bij een niet werkende DNSnaam toch via het ipadres op mijn PC komen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

pastafan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:00:
[...]

Of, is het alleen benodigd om "in sync" te blijven met de service verlener? Dat kan dan betekenen dat de pc niet altijd aan hoeft te staan maar dat je natuurlijk pech kunt hebben als het ip wisselt.

Hoe vaak wisselt eigenlijk de provider (gemiddeld) van IP ? KPN? Ziggo? Zijn daar ervaringen mee?
Zolang je online blijft met Ziggo, of in ieder geval niet te lang offline, is je IP eigenlijk altijd hetzelfde.

PCs hoeven niet aan te blijven. Het laatst doorgegeven IP-adres blijft beschikbaar en zolang je IP niet wijzigt, is er dus niets aan de hand.

Ik heb zelf een Rpi die altijd aan staat, voorzien van duckdns om te testen, naast no-ip. No-IP draait een service op de achtergrond, maar vooral het maandelijks naar de website gaan is irritant. Als duckdns mij bevalt gaat no-ip de deur uit.

Duckdns had ik echt in een paar minuten draaiend, dus ik zou je adviseren daar eens te gaan gluren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:51
Hann1BaL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Zolang je online blijft met Ziggo, of in ieder geval niet te lang offline, is je IP eigenlijk altijd hetzelfde.

PCs hoeven niet aan te blijven. Het laatst doorgegeven IP-adres blijft beschikbaar en zolang je IP niet wijzigt, is er dus niets aan de hand.

Ik heb zelf een Rpi die altijd aan staat, voorzien van duckdns om te testen, naast no-ip. No-IP draait een service op de achtergrond, maar vooral het maandelijks naar de website gaan is irritant. Als duckdns mij bevalt gaat no-ip de deur uit.

Duckdns had ik echt in een paar minuten draaiend, dus ik zou je adviseren daar eens te gaan gluren :)
Ik heb zelf ook DuckDns in combinatie met een raspberrypi en dat werkt echt uitstekend. Scriptje even instellen en hij update gewoon continue (lees eens in de uur oid) duckDns met de juiste ip. Nooit problemen mee en je stelt het binnen 5 min in en hoeft er nooit meer naar te kijken. Moeite zeker waard!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Welke router gebruik je?
Zoals al eerder gezegd zijn de meeste routers wel voorzien van DDNS functionaliteit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

lier schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:59:
Welke router gebruik je?
Zoals al eerder gezegd zijn de meeste routers wel voorzien van DDNS functionaliteit.
Hoewel dat waar is is het aantal ondersteunde services zeer beperkt en vaak betaalde services zoals DynDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:46
Mijn pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND heeft ondersteuning voor DynDNS, No-IP en Comexe(?)
Zelf gebruik ik No-IP. Elke maand (ongeveer) krijg ik een mailtje dat mijn hostname verloopt. Even op een linkje klikken en je kunt weer een maand vooruit. Wat mij betreft een kleine moeite voor een gratis dienst. No-IP heeft ook een tooltje voor je PC of Raspberry Pi om je ip up-to-date te houden, wel zo handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:32
Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid afraid.org.
Er zit in alternatieve routerfirmwares zoals DD-WRT vaak een update-optie ingebouwd, maar er kan ook zeer eenvoudig worden geüpdatet met een cronjob.

Oh, en geen gekkigheid zoals het handmatig verlengen van je account.

[ Voor 12% gewijzigd door jordje op 27-01-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

No-Ip werkt handig, alleen dat maandelijkse mailtje en moeten bevestigen van de hostname is vervelend. Misschien is dat bij DuckDNS beter?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Hoe vaak wisselt je IP Adres dan wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
TwoDNS

https://twodns.de

[ Voor 63% gewijzigd door Bvapple op 27-01-2016 18:38 ]

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 18:32
Ik gebruik sinds een jaartje https://www.dtdns.com/

Werkt tot nog toe prima, zonder verplicht maandelijks bezoek van een website oid.

Twodns ziet er ook interessant uit trouwens. Ook eens proberen...

[ Voor 20% gewijzigd door garp op 27-01-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs zijn Baas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 12:34
DtDNS will shut down on August 1, 2018 :( :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 11:47
De allerbeste die ik je kan aanraden is: https://desec.io/
Dat werkt echt top!

edit: Er is niet eens een betaalde versie en je krijgt het volgende standaard: This package supports our standard features (DNSSEC, IPv6) as well as dynamic updates via our REST API, and is compatible with Let's Encrypt.
Vooral DNSSEC is "nice to have"! :)

edit 2: Ow, dit is wel een heel oud topic....

[ Voor 68% gewijzigd door dehardstyler op 09-01-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

jordje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:08:
Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid afraid.org.
Er zit in alternatieve routerfirmwares zoals DD-WRT vaak een update-optie ingebouwd, maar er kan ook zeer eenvoudig worden geüpdatet met een cronjob.

Oh, en geen gekkigheid zoals het handmatig verlengen van je account.
Deze is heerlijk inderdaad, veel aanbod aan domeinen, koppelen van eigen domeinen, veel open zaken, heerlijk :). De gratis versie biedt al veel aan, wil je nog meer dan kan je een premium membership nemen. Site is ook lekker 2001.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Je kan bij de meeste hosting providers ook een domein met een api dynamisch updaten middels een scriptje, maar dan moet je wel de whitelist functie uitschakelen.

Overigens is voor nop op de eerste rij wel erg billig. Wat mij betreft is het beter om een paar euro per jaar te betalen en de zaken zelf in de hand te hebben. (eigen domein kost een tussen de €7 en €25 per jaar, afhankelijk van de TLD, de meeste TLDs zitten rond de €10)

Maar goed, ter inspiratie:

https://github.com/dprandzioch/docker-ddns / https://www.davd.eu/build-your-own-dynamic-dns-in-5-minutes/
of https://github.com/theonemule/docker-dynamic-dns

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 13:02
www.dynu.com voldoet prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

FreakNL

Well do ya punk?

Ik gebruik DNSEXIT

http://www.dnsexit.com/

In mijn router (Tomato firmware) heb ik bij DDNS een custom url gebruikt:

http://update.dnsexit.com...blaat.linkpc.net&myip=@IP

Werkt al jaren prima.

Tip van de dag is dan (als je nog ergens een .nl adres hebt ofzo) om bij je andere hosters een CNAME aan te maken met deze DDNS :) Ik heb dus een .nl adres wat gewoon naar mijn public IP resolved, zelfs als deze verandert is :)

[ Voor 102% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:45

GEi

Mijn interesse was gewekt en heb er eens naar gekeken. Ziet er interessant uit; een mooi alternatief voor mijn betaalde DynDNS die in april verloopt.
Ik snap alleen niet zo goed waarom de name servers (ns1.dnsExit.com ns2.dnsExit.com ns3.dnsExit.com ns4.dnsExit.com ) van DNSexit moeten worden gebruikt. 1) Hoe te combineren met mijn PiHole, en 2) wat is het nut wanneer je met de genoemde DDNS update link ook het IP-adres actueel kan houden, vanaf iedere PC waar ook ter wereld, ongeacht nameservers waar je je dan bevindt?
Kan jij dat toelichten? Alvast bedankt.
FreakNL schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:30:
Ik gebruik DNSEXIT

http://www.dnsexit.com/

In mijn router (Tomato firmware) heb ik bij DDNS een custom url gebruikt:

http://update.dnsexit.com...blaat.linkpc.net&myip=@IP

Werkt al jaren prima.

Tip van de dag is dan (als je nog ergens een .nl adres hebt ofzo) om bij je andere hosters een CNAME aan te maken met deze DDNS :) Ik heb dus een .nl adres wat gewoon naar mijn public IP resolved, zelfs als deze verandert is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:19
Gebruik al weer een paar jaar deze https://www.noip.com/.
Daar moet je niet hun DNS gebruiken.
Enige is dat je elke 30 dagen moet doen is je hostname bevestigen, zodat hij geldig blijft.
GEi schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:11:
Mijn interesse was gewekt en heb er eens naar gekeken. Ziet er interessant uit; een mooi alternatief voor mijn betaalde DynDNS die in april verloopt.
Ik snap alleen niet zo goed waarom de name servers (ns1.dnsExit.com ns2.dnsExit.com ns3.dnsExit.com ns4.dnsExit.com ) van DNSexit moeten worden gebruikt. 1) Hoe te combineren met mijn PiHole, en 2) wat is het nut wanneer je met de genoemde DDNS update link ook het IP-adres actueel kan houden, vanaf iedere PC waar ook ter wereld, ongeacht nameservers waar je je dan bevindt?

[...]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik snap alleen niet zo goed waarom de name servers (ns1.dnsExit.com ns2.dnsExit.com ns3.dnsExit.com ns4.dnsExit.com ) van DNSexit moeten worden gebruikt.
Dat lijkt me inderdaad nergens voor nodig en ik zou het vreemd vinden als ze dat uberhaupt vragen.

Ik zou het wel kunnen begrijpen als ze aanbieden om hun service op je eigen domein te draaien.
Om je eigen domein met hun dyndns dienst te gebruiken hebben ze (uiteraard) toegang tot je DNS-servers nodig. Dat gaat het makkelijkste als ze het domein zelf hosten op hun eigen servers.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

FreakNL

Well do ya punk?

[...]
Ik heb werkelijk geen idee. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik hun DNS niet gebruik. Vraag 2 snap ik niet?

Die custum url kan je trouwens ook scripten als je geen geschikte router hebt, me dunkt. Dan run je hem op je NAS ofzo. Of op een VM.. en anders hebben ze ook gewoon een Windows DNS update tool :)

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 14-01-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:45

GEi

190130 GEi: Ik ben er mee aan de slag gegaan, maar krijg het niet werkend. Nu blinkt de website van DNSexit niet uit in helderheid, maar dat is geen excuus. Ik krijg iedere keer terug dat ik de DNS servers bij mijn hoster van het domein niet heb aangepast. Maar dat hoeft toch ook niet?! Ik ben helemaal abuis. Blonk DynDNS uit in simpelheid, ik zit nu aan de andere kant van de schaal. Zelfs YT filmpjes helpen mij niet verder... Wil iemand mij op weg helpen? Ik denk met name aan FreakNL die al goede, werkende, ervaringen heeft. Alvast bedankt!

190114 GEi: Dank je wel, FreakNL. Ik ga er mee aan de slag als alternatief voor DynDNS.

[ Voor 78% gewijzigd door GEi op 30-01-2019 21:22 ]

Pagina: 1