Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
(DAB)radio/versterker/homecinemasysteem:Onkyo-tx-nr646-zwart-Denon AVR-X4100W+Bose SoundTouch 520 Jamo S628 HCS:+SUB 210 - Actieve subwoofer - Zwart
http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier
http://www.bol.com/nl/p/denon-avr-x4100w-9-2-av-receiver-zwart/9200000035852403/
http://www.bol.com/nl/p/j...-zwart/9200000022113475/#
http://www.bol.com/nl/p/j...r-zwart/9000000010951137/]

http://www.bol.com/nl/p/bose-soundtouch-520/9200000046158388/
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2000-3000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
4K-TV surround sound afspelen, DAB-radio of digitaal vanaf TV-tuner, Iphone-app spotify streamen, computer mediabox afspelen vanaf kodi mediaplayer in linux mint-mate. met 3 beeldschermen en TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Onkyo-tx-nr646-zwart-Denon AVR-X4100W+Bose SoundTouch 520+Bose SoundTouch 520 Jamo S628 HCS:+SUB 210 - Actieve subwoofer - Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Is dit een optimale prijs/kwaliteit verhouding?
1075549+1599 =2674EUR?1075549+775+149=19991850EUR1324EUR
Ik wil eventueel ook een DAB+ radio aansluiten.
Momenteel heb ik een homecinemasysteem van 20jaar oud upgrade naar digitaal met kunstgrepen.
Ik speel films en series vanaf kodi af naar mijn LCD-TV en die stuurt het geluid digitaal door naar mijn digitaal-analoog omzetter naar stereotoren. Ik speel op die manier ook via spotify muziek af of radio internet. Soms radio via mijn ziggo digitale tuner naar TV en die stuurt het digitaal door naar mijn digitaal-analoog omzetter naar stereotoren. Ik gebruik bijna nooit CD of DVD welke ik dus behoud en niet upgrade maar wel aansluit op nieuwe systeem.
Mijn wens is alles draadloos de homesysteem. Ik heb nog een oude subwoofer van mijn stereotoren maar die gebruik ik als back-up of verplaats ik samen met de stereotoren naar slaapkamer met oude surroundboxen.
Ik heb ook via een dongle iphone aangesloten op Stereotoren dat wil ik in nieuwe situatie ook doen kan op verschillende manieren, wifi, bluetooth etc of via usb?
Mijn vraag is mijn combinatie qua geluid professioneel?
Hebben jullie ervaring met deze combo? Of hebben jullie alternatieven? :)
Wat afstemmen betreft, de meeste receivers hebben een ingebouwd systeem als Audyssey, waarmee je de speakers na plaatsing automatisch laat instellen/afstellen.
Die Denon AVRX4100 heeft dat :
Audyssey MultEQ-XT32 / LFC
De meer dan tienduizend afzonderlijke controlepunten maken dit tot de nauwkeurigste ruimtecorrectieoplossing op de markt. Met deze technologie kunnen zelfs de meest subtiele akoestische problemen in de ruimte worden ondervangen en gecorrigeerd. De filters met ultrahoge resolutie worden toegepast op alle kanalen, inclusief de twee onafhankelijke subwoofers, waarbij de duidelijkste voordelen optreden in de lage frequenties waar correctie het hardst nodig is. Audyssey LFC maakt gebruik van psychoakoestische algoritmen om te voorkomen dat de bastonen door de muren heen dreunen en je buren overlast bezorgen, zonder afbreuk te doen aan de basprestaties in de luisterruimte. De AVR-X4100W is bovendien geschikt voor Audyssey Pro voor professionele ruimtecorrectie van de hoogste plank.
Ik zoek nog een digitale hdmi subwoofer? van jamo? weet niet of die het heeft...alternatief?
Voorlopig gebruik ik mijn huidige subwoofer analoog tot ik een goed digitaal alternatief heb gevonden?! met hdmi!

[ Voor 38% gewijzigd door digidokter.net op 26-01-2016 23:53 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45
Die Bose SoundTouch 520 is toch een compleet systeem? Als in speakers, receiver/versterker en kabels?

Over Bose, daar is al genoeg over geschreven. Lange verhaal kort is dat je veel betaalt voor weinig speaker. Bij andere merken haal je voor minder geld meer of hetzelfde in huis. Dus je kan goedkoper uit zijn of betere speakers kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Dus als ik het goed begrijp zoek je een receiver en speakers. (Tv, mediaspeler, andere apparatuur heb je dus al?). Met een dergelijk budget zie ik eigenlijk geen problemen, alleen dan dat het draadloos moet zijn? Als in geen kabels naar de (surround) speakers? Daar ga je jezelf volgens mij heel erg limiteren.

Wat de receiver betreft, duurder binnen een specifiek merk betekend niet altijd beter, wel meer opties. Dus of de x4100 echt nodig gaat zijn moet je even in de specs kijken (aantal aansluitingen is van belang). Kijk ook eens in de pricewatch hier op tweakers. Bij bol.com betaal je al snel wat meer dan elders.

De meeste receivers hebben volgens mij wel een internetaansluiting, waarna je eigenlijk nagenoeg alle radiostations ter wereld tot je beschikking hebt.

Een goede kosten verhouding kan zijn:
- €600,- Receiver
- €900 - 1000,- Front speakers (belangrijk bij muziek, maar dan wel kwaliteitsmuziek, dus geen radiostream).
- €300 - 500,- Surround speakers
- €350,- Center speaker
- €550 - 850,- Subwoofer (afhankelijk grootte kamer)

Het beste ga je luisteren in een hifi-zaak om te bepalen welke speakers je liggen, elke fabrikant en vaak ook elke reeks/model/lijn heeft zijn eigen "kleur" qua geluidsweergave. De fronts, backs en center hou je het liefste in dezelfde speakerlijn. Voor de subwoofer kijk je beter bij de subwoofer-only fabrikanten als BK, SVS, Rel, Velodyne (en meer), waarvan de laatste twee wat duurder zullen zijn voor wat ze bieden, maar waarvan de topmodellen mogelijk wel beter presteren.

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 26-01-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
LA-384 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:07:
Dus als ik het goed begrijp zoek je een receiver en speakers. (Tv, mediaspeler, andere apparatuur heb je dus al?). Met een dergelijk budget zie ik eigenlijk geen problemen, alleen dan dat het draadloos moet zijn? Als in geen kabels naar de (surround) speakers? Daar ga je jezelf volgens mij heel erg limiteren.

Wat de receiver betreft, duurder binnen een specifiek merk betekend niet altijd beter, wel meer opties. Dus of de x4100 echt nodig gaat zijn moet je even in de specs kijken (aantal aansluitingen is van belang). Kijk ook eens in de pricewatch hier op tweakers. Bij bol.com betaal je al snel wat meer dan elders.

De meeste receivers hebben volgens mij wel een internetaansluiting, waarna je eigenlijk nagenoeg alle radiostations ter wereld tot je beschikking hebt.

Een goede kosten verhouding kan zijn:
- €600,- Receiver
- €900 - 1000,- Front speakers (belangrijk bij muziek, maar dan wel kwaliteitsmuziek, dus geen radiostream).
- €300 - 500,- Surround speakers
- €350,- Center speaker
- €550 - 850,- Subwoofer (afhankelijk grootte kamer)
De bose set:
True 5.1 surround sound from five slim-profile speakers
Small control console with 4 HDMI™ inputs ensures the highest-quality sound from your components
Wirelessly play music services like Spotify® and Pandora®, Internet radio stations and your stored music library
Customizes sound to fit your room for a consistent, high-quality performance

Heeft alleen console geen versterker denk ik weet niet zeker!
En adviseer jij losse speakers te kopen dan een set? Dan moet ik alles op elkaar afstemmen ben ik niet zo'n pro in...:( Ik dacht een set is goed koper?! Heb je een merk of set van je advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
Misschien dat in dit geval Sonos een goed systeem biedt. Alles draadloos en over de geluidskwaliteit hoor ik goede verhalen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
paranoia68 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:14:
[...]
Ik denk nog steeds dat het een complete set is waar je verder niets bij nodig hebt. Zeker door onderstaande heb ik dat idee.
Inbegrepen:
- Luidsprekerkabels
Plus dat de gehele handleiding alles aan sluit op de console en nergens roept om een extra losse receiver dan wel versterker.

Niet dat ik achter Bose sta, maar volgens mij heb je die Denon dus echt niet nodig. Als je de Denon wel neemt (of een goedkoper model) en de rest in speakers stopt dan heb je wel veel meer voor je geld. Nadeel wordt - zoals gezegd - wel de draadloze-eis, dat zie je niet veel. Betreffende setjes (dus niet draadloos) aanraden is eigenlijk geen beginnen aan. Budget is redelijk en daarbinnen zijn voor losse componenten te veel combinaties om op te noemen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 26-01-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
paranoia68 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:14:
[...]

De bose set:
True 5.1 surround sound from five slim-profile speakers
Small control console with 4 HDMI™ inputs ensures the highest-quality sound from your components
Wirelessly play music services like Spotify® and Pandora®, Internet radio stations and your stored music library
Customizes sound to fit your room for a consistent, high-quality performance

En adviseer jij losse speakers te kopen dan een set? Dan moet ik alles op elkaar afstemmen ben ik niet zo'n pro in...:( Ik dacht een set is goed koper?! Heb je een merk of set van je advies?
Wanneer de speakers alleen draadloos zijn, hebben ze een ingebouwde versterker (en zul je ze dus ofwel moeten aansluiten op het lichtnet, ofwel hebben ze een accu welke elke zoveel uur opgeladen moet worden). In dat geval dient die "console" alleen om de signalen te verwerken en draadloos door te sturen.

Ik zou inderdaad losse speakers kopen, daarmee haal je over het algemeen veel meer kwaliteit in huis, zeker met een dergelijk budget is het op zijn zachtst gezegd jammer om speakers van het formaat melkpakjes in huis te halen.

Dergelijke speakers hoeven geen slecht geluid te leveren, maar er is zoveel beter te krijgen voor hetzelfde geld en in het geval van Bose, voor minder geld. Het heeft allemaal te maken met het frequentiebereik. Grotere speakers hebben een groter bereik. Bij kleine speakers moet de subwoofer de lage frequenties opvangen, maar die is daar niet voor geschikt. Het gevolg is dat deze van mindere kwaliteit zal zijn.
Schijnbaar heeft Bose er zelf ook geen vertrouwen in, daar het frequentiebereik van de speakertjes niet op hun site staat vermeld en ook niet in de handleiding 8)7

Wat afstemmen betreft, de meeste receivers hebben een ingebouwd systeem als Audyssey, waarmee je de speakers na plaatsing automatisch laat instellen/afstellen.

Mocht je een kruipruimte hebben, dan kun je ook de kabels hier in laten verdwijnen. Betekent wel gaten boren, maar dan heb je de voordelen van zowel draadloos als bekabeld. Ik heb het ook gedaan, ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 26-01-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Alternatieve combi op titel die compatibel is en concurrerend?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2000-3000 eur
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
4K-TV surround sound afspelen, radio / digitaal vanaf TV-tuner, Iphone-app spotify streamen, computer mediabox afspelen vanaf kodi mediaplayer in linux mint-mate. met 3 beeldschermen en TV.
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
1.Onkyo TX8150 - Stereo versterker - Zwart
https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000049559927/
2.Jamo S 628 HCS - 5.0 Luidsprekers -Zwart
https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9200000022113475/
3.SVSound PB-1000
http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/svsound-pb-1000
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Momenteel heb ik een homecinemasysteem van 20jaar oud upgrade naar digitaal met kunstgrepen.
Ik speel films en series vanaf kodi af naar mijn LCD-TV en die stuurt het geluid digitaal door naar mijn digitaal-analoog omzetter naar stereotoren. Ik speel op die manier ook via spotify muziek af of radio internet. Soms radio via mijn ziggo digitale tuner naar TV en die stuurt het digitaal door naar mijn digitaal-analoog omzetter naar stereotoren. Ik gebruik bijna nooit CD of DVD welke ik dus behoud en niet upgrade maar wel aansluit op nieuwe systeem.

Mijn wens is alles draadloos de homesysteem?! zeer duur :( Ik heb nog een oude subwoofer van mijn stereotoren maar die gebruik ik als back-up of verplaats ik samen met de stereotoren naar slaapkamer met oude surround boxen.
Ik heb ook via een dongle iphone aangesloten op Stereotoren dat wil ik in nieuwe situatie ook doen kan op verschillende manieren, wifi, bluetooth etc of via usb?
Mijn vraag is mijn combinatie qua geluid professioneel?
Hebben jullie ervaring met deze combo? Of hebben jullie alternatieven? :)
quote:
Wat afstemmen betreft, de meeste receivers hebben een ingebouwd systeem als Audyssey, waarmee je de speakers na plaatsing automatisch laat instellen/afstellen. De TX-NR747 heeft dat ook!
Tips? opmerkingen, feedback?!
Alles is welkom!
#ProductPrijsSubtotaal
1SVSound PB-1000----
1Onkyo TX-NR747 Zwart€ 749,-€ 749,-
1Jamo S 628 HCS Black Ash€ 659,91€ 659,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.408,91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
paranoia68 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:04:
Tips? opmerkingen, feedback?!
Alles is welkom!
Ik heb je 2 topics samengevoegd. Het is natuurlijk niet de bedoeling om elke keer wanneer je een nieuwe combi op het oog hebt, een nieuw topic te starten. Door de titel algemener te maken, kun je zo vaak als je wilt van setup wijzigen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Titel ontdaan van de vele hoofdletters en minder schreeuwerig gemaakt. Tevens heb ik mijn vraagtekens wat je doel is van het "gek/nerd-combi" in de titel.

Zoals elk topic binnen audio zal je het advies krijgen te gaan luisteren aangezien speakers een eigen klank hebben en het maar de vraag is of die bij jouw smaak past. Op de set zelf is niets aan te merken, maar ik kan zo elk component vervangen waarna er nog steeds niets op aan is te merken.

Let wel dat Denon en Marantz Audyssey hebben, Onkyo gebruikt AutoEQ en dat is de mindere van die twee. Al heb je binnen Audyssey ook verschillende versies met XT32 als hoogste (XT Pro niet meegerekend). Yamaha heeft YPAO, Anthem heeft ARC, Pioneer heeft MCACC, et cetera. Dat stukje software zal het probleem niet vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Algemeen opmerkingen:

Naar welke winkel ben je geweest?
1. Rik Stoet, Elandstraat 9, 2513GL, Den haag, 070-363277
2. HIFi-Kubben, Venestraat 26, 2511 AS, Den Haag, 070-7370769
3.Praalder, Theresiastraat 153-157,2593 AG Den-Haag, 070-3474259

Mijn ervaringen:
1.Ik had een bezoekkaart gemaakt en de eerste op de lijst was STOET:
Het was rustig en ik vertelde dat ik een home-cinema ervaring wilde. Hij demonstreerde een reciever (cambridge audio CXR120) in cobinatie met Monitor-audio (silver 6 9paar), silver centre, bronze w10 subwoofer en silver fx. Echter subwoofer en center had hij niet in huis. maar kwam wel op offerte.
Ik luisterde https://nl.wikipedia.org/wiki/Dire_Straits met een hele mooie gitaarsolo en diepe bas. Het was alsof ik in de zaal zat, zo zuiver en helder. Ik was gelijk verkocht. Ik heb nog andere combi's van mindere kwaliteit geluisterd maar dit was de overtreffende trap.
2.Om 16:30 kwam ik aan bij Klubben. De luisterkamer was bezet en de verkoper zij dat ik over een half uur terug kon komen maar ik kon op koopavond geen afspraak maken?! Dus na mcDonalds en sigaret terug en ik stond in de zaak. De luisterkamer was nog steeds bezet ik heb toen nog 1 uur gewacht en toen was me humeur wel laag. Maar de luisterervaring met DENON AVRX4200 in combinatie met B&W, 683S2, 686S2, HTM62S2 center, was ook zeer goed met zowel surround als met gitaarsolo. Ik kon verschil met Maranz SR7010AV niet horen?! Wellicht gewoon een kwestie van smaak. Maar ik ben fan van de DENON.
3. Nu met de DENON ervaring in mijn hoofd naar PRAALDER gegaan en die had nier de DENON AVRX5200 maar wel een compatible staan in combinatie met de R-series van KEF (R700,R200c, R400b en R50(niet in huis). Ik kon mijn oren niet geloven de subwoofer blaast me weg en zuiver. maar ik was vooral gecharmeerd van de pinnen onder de luidsprekers (die bij elke test hoog scoren). Je kan ze afstellen, en op de site van KEF een tool downloaden om geluid te berekenen.
Hij zij me dat de:
DENON AVRX5200 een goede combi is met de KEF R-serie en ik rond de 600 eur kwijt was voor een 9.1 opstelling. (4xQ500+4xR50+extraR200c en R400b)
De DENONAVRX4200 is goede combi met Q-serie en ook in een 9.1 of 11.1 opstelling kom ik uit rond de 4000-6000 hoe gek ik het wil maken?!
Voor een offerte deed hij geen moeite en gaf me een print van de kef-verkoop dealerlijst mee.
Bedankt! :)

Natuurlijk jouw ervaringen bij deze winkel. Werd je goed geholpen?
1. Zeer goed, uitstekend en proffesioneel
2. Zeer slecht, 2 uur wachten op luisterkamer op koopavond kan je geen afspraken maken :(
3. Redelijk,
Was er een luisterkamer?
1. Ja, zeer professioneel hi-end
2. Ja, redelijk commercieel
3.Ja, middenklasse en hi-end (standaard stonden speakers van 20.000 eur aangesloten)
Hadden ze de producten die je zocht?
1. nee, eigen dealerkanaal
2. ja en nee, eigen dealerkanaal
3.ja en nee, eigen dealerkanaal
Cijfer van service in de desbetreffende winkel (1 staat voor slecht, 10 voor goed)
1. cijfer 9 service, 9 luisterervaring
2. cijfer 6 service, 8 luisterervaring
3. cijfer 7 service, 9 luisterervaring
Zou je deze winkel aanraden bij de mede tweakers?
1. Ja zeker als je op zoek bent naar hi-end
2. nee, commercieel en dozenschuiver
3. ja, voor niet-commercieel en hi-end

Conclusie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m73wswF.png
Voorlopige keuze de DENON-AVRX5200 in combinatie met R-Serie 9.1 admos surround set.(zoals afgebeeld) kosten plus/minus 6000(ex)-6300 (inclusief kabels en BTW 21%) De DENON haal ik in Duitsland:
http://www.mediamarkt.de/...n-avr-x5200w-1902650.html voor 1270eur :)
Ik kan haast niet wachten!! :) O-)
Of hebben jullie een betere voorstel? Feedback _/-\o_ is welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Het moeilijke aan audio is dat het persoonlijk is. Er zijn vast nog wel sets die weer niet iets mooier klinken voor €200,- meer en vervolgens kan het weer nog beter. Je hebt nu een zeer goede ervaring gehad met de KEF speakers en je kan uit enthousiasme haast niet wachten. Dan denk ik dat je een goede keuze gemaakt hebt!

Weet wel dat het thuis anders gaat klinken en dat het enige afstelling zal vereisen. Anders in de zin van; iets minder weggeblazen worden door geluid. Dit heeft te maken met kamer akoestiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Weet wel dat het thuis anders gaat klinken en dat het enige afstelling zal vereisen. Anders in de zin van; iets minder weggeblazen worden door geluid. Dit heeft te maken met kamer akoestiek
Ik laat alles door de professionals installeren kost niets extra! En de Denon receivers zijn goed in (hoog-midden) terwijl Marantz goed is in (midden-laag). Qua keuze kwaliteit zijn ze compatibel en is het een keuze van smaak. Maar omdat DENON AVRX6200 op 1999 EUR zit en de Marantz SR7010 op 1399 EUR. Ga ik denk ik toch voor de Marantz voor kwaliteit/prijsverhouding!
En begin ik met de KEF R-serie 5.2 surround met 1-2 subwoofers?! En vier staande speakers R500 en center R600c?! omdat je de center van goede kwaliteit moet hebben voor de stemkwaliteit in films. De diepe bas wordt perfect aangestuurd door de marantz naar vloerstaanders en subwoofers. Dan ben ik voor 7000 EUR klaar. Als ik dat niet red ga ik een serie lager naar vier staande speakers Q500 en center Q600c met Marantz SR7010 en ben ik voor gemiddeld 4694 EUR Klaar. Afhankelijk van mijn budget en smaak.

Met de Marantz SR7010 9.2 Kan ik altijd extra subwoofers en extra R50 ADMOS gecertificeerde speakers bij bestellen in toekomst om door de groeien naar een 9.2 of zelfs een 11.2 surroundsysteem Als die ook op Blu-ray in toekomst (2-4 jaar?) geschikt zijn? Daarbij kan ik ook als tegen die tijd Dolby DTS:X beschikbaar is op blu-ray via 5.2, 7.2, 9,2 of 11.2 beluisteren?!
DTSX:
http://www.nextgenhometheater.com/dtsx-blu-ray-movies/
ADMOS:
http://www.dolby.com/in/e...bluray-and-streaming.html

Mijn akoestiek thuis is bij een samenstelling van bovenstaand formaat (ruimte 10m x 5m x 3m) gemiddeld 98db ruimtelijk. En natuurlijk als ik de KEF en Marantz op elkaar afstem met:
Met de meegeleverde meetmicrofoon analyseert MultEQ XT32 het geluid van elke speaker (inclusief subwoofers) tot op wel acht meetpunten en genereert digitale precisie filters die voor ieder kanaal de juiste frequentie en echo optimaliseren. De SR7010 is voorbereid voor Audyssey Pro Installer.
Helemaal perfect?! Het is afwachten.

Nadeel is dat ik 5m vanaf de TV zit tegen een muur. Mooiste was als mijn woonkamer 10x10 was en ik in midden zat?! Ik zet de staande vloerspeakers wel maximaal 4 meter uit elkaar in 5.2, opstelling of 7.2 / 9.2 / 11.2?!

De subwoofer gaat in de hoek voor "hoogste sound pressure level" in combinatie met frequentie.
Want dan heb je een dieper weerkaatsing van Bass via 2 muren in de hoek.
(mijn huidige subwoofer staat nu naast TV) Maar stoort niet gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Dus van 2 A 3000 naar 6 a 7000?

Keurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nofi, maar ik wil het toch kwijt:
Hier is relatief weinig aan vast te knopen. Zowel het verloop van het topic als de posts zelf. Het lijkt wel alsof elke brainfart op papier komt (en een deel onnodige crosspost maar soit) en je je behoorlijk focust op reclamepraatjes. Althans, zo voelt het door alle linkjes en dat er zo van de hak op de tak wordt gesprongen qua budget, eisen en merken. Ook dat Marantz beter in het laag is en een Denon beter in mid en hoog is op GoT toch een groot discussiepunt. Receivers die gelijk af zijn gesteld moeten gelijk klinken.

Er worden behoorlijke bedragen uitgegeven, dan zou ik zeker wat meer beluisteren en opties bekijken en niet alleen blind staren op de adviezen (die altijd gekleurd zijn) van verkopers. De X6200 voor 1999? Er staat bij een winkel in Den Bosch een X7200 voor 1499. Sta eens stil, kom tot rust, adem en kijk vooral rond wat andere winkels doen of kunnen doen.

Ik heb zelf mijn twijfels over Atmos en zeker via speakers die reflecteren. Doe het dan goed (wat je duidelijk van plan bent) en ga voor inbouwspeakers. Of wat je zelf ook al aangaf: als je toch voor reflectie speakers gaat die later toe kunnen worden gevoegd, ga eerst voor 5.1 en bouw later uit. Wellicht is de set in die vorm al beter dan wat je nu hebt. Kopen in stappen is sowieso aan te raden. Als je die KEF R-reeks wilt spaar door en neem die, ga niet voor minder met de Q-reeks omdat die op dat moment wel haalbaar zijn. Daar ga je spijt van krijgen. Ik heb zelf jaren gedaan om mijn set uit te bouwen en dan heb ik nog maar een basale 5.1 set en geen exotische dingen als Atmos. Let ook op dat niet alle receivers genoeg eindtrappen hebben om alle speakers aan te sturen, zeker met de exotische plannen die hier voorbij komen, bij sommigen zal je een extra versterker toe moeten voegen. Daar moet wel ruimte voor zijn in bijvoorbeeld het audiomeubel en toekomstig budget.

Dat het thuis anders klinkt heeft te maken met de akoestiek van de ruimte en dat professionals het installeren maakt het daar niet anders van. En iets als Audyssey XT32 is een mooi stukje software maar zeker niet zaligmakend. Je kan er mijn inziens niet blind op afgaan dat alles goed in wordt gemeten. Het trekt ook de response in de ruimte wat recht, maar super speakers in een slechte akoestische ruimte blijven slecht al heb je iets als Audyssey.

Qua subwoofer, kijk daar zeker naar andere merken. Zeker met Home Cinema wil je iets met meer diepgang (26 Hz op -6 dB is niet heel veel) en output dan de KEF. Ies als SVS en BK worden vaak genoemd. Qua prijs scheelt het ook niets in je nadeel. Sterker, voor 1400 euro (die prijs zie ik voor de R400b) zet je twee SVS PB-1000 neer. Het past dan waarschijnlijk minder qua looks bij de speakers (die KEF is zeker sexy), maar je krijgt er meer subwoofer voor terug.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 29-01-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:01:
Hier is relatief weinig aan vast te knopen. Zowel het verloop van het topic als de posts zelf. Het lijkt wel alsof elke brainfart op papier komt (en een deel onnodige crosspost maar soit) en je je behoorlijk focust op reclamepraatjes. Althans, zo voelt het door alle linkjes en dat er zo van de hak op de tak wordt gesprongen qua budget, eisen en merken. Ook dat Marantz beter in het laag is en een Denon beter in mid en hoog is op GoT toch een groot discussiepunt. Receivers die gelijk af zijn gesteld moeten gelijk klinken.
Je hebt gelijk! Ik vervuil het topic met elke 'brainfart' die ik heb! In mijn enthousiasme ben ik niet reel en relativerend geweest.
Mijn reflectie op bovenstaande is deze:
- Wens is een denon avrx5200/marantzSR7010 in combi met KEF 9.2 r-serie voor plus/minus 5000 EUR
- Realiteit 9.2 is niet verkrijgbaar op blu-ray en voorlopig niet vooruit lopen!
- Kwartje valt: Ik ga toch minimaal met een Pioneer VSX-830-K - 5.2-Channel AV Receiver met KEF 5.2 uit de c-serie
Daarmee ben ik voor ongeveer 1998 EUR klaar. Ik heb 14 dagen de tijd om te testen en ruilen mocht ik niet tevreden zijn met versterker of speakers dan ga ik serie omhoog! En als goed bevalt bouw ik de serie met dolby admos in toekomst!
Qua subwoofer, kijk daar zeker naar andere merken. Zeker met Home Cinema wil je iets met meer diepgang (26 Hz op -6 dB is niet heel veel) en output dan de KEF. Ies als SVS en BK worden vaak genoemd. Qua prijs scheelt het ook niets in je nadeel. Sterker, voor 1400 euro (die prijs zie ik voor de R400b) zet je twee SVS PB-1000 neer. Het past dan waarschijnlijk minder qua looks bij de speakers (die KEF is zeker sexy), maar je krijgt er meer subwoofer voor terug.
Goed advies, twee is beter dan 1! beter twee goed klinkende subwoofers dan 1 slechte voor dezelfde prijs.
Daarmee komt mijn uitgaven met reciever Pioneer, KEF serie en subwoofers op 3500 EUR uit! De helft van start bij topic! :) _/-\o_ De overige helft gaat op de spaarrekening :)
Op basis van informatie uit forum en van vrienden, verkopers, en derden ga ik voor de C5 van KEF:
dvdheiden schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:35:
Recent voor mijn ouders wezen kijken en er valt voor dat budget (zij hadden max 200) toch best wel wat leuks te scoren. Na een eerste selectie hebben we de volgende speakers overgehouden:
- Heco Vita 701
- Wharfedale CR-30.4
- Yamaha NS-F150
- Kef C5

Hierna viel de Wharfedale af, laag en midden was prima, hoog kwam iets tekort. De Yamaha's klonken het mooist, maar zaten net boven het budget terwijl de andere speakers ook prima geluid gaven. Uiteindelijk puur op merknaam gekozen voor de Kef C5, ondanks dat de Heco heel aardig klonk. De Heco's zijn wel het goedkoopste en vallen binnen je budget!
Bovenstaande bevestigd mijn vermoedens bij 5.1 set! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door digidokter.net op 29-01-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik denk dat niemand je kan helpen… :+

Je gaat luisteren naar de DENON AVRX5200 en Kef r700, r200c, r400b en r50 en bent er weg van.
Je krijgt een offerte mee voor de DENON AVRX4200 en Kef q500, r200c, r400b en r50 (waarom andere speakers en receiver?)
Vervolgens kom je zelf op een 5.2 set uit met de Marantz SR7010 en Kef r500 en r600c
Of met de Marantz SR7010 en q500 en q600c (zie ik dubbel? 2x dezelfde receiver??!!)
Na een reactie van FeaR is het ineens een set met de Pioneer VSX-830-K en Kef C5 en c6lcr

Je bent inmiddels enthousiast geweest over ongeveer elke speaker van Kef en je budget gaat van €2000,- naar €6200,- naar €4000,- naar €7000,- naar €4700,- naar €2000,- en sluit af met €3500,-

Ik hoop dat je zelf ook inziet dat je op deze manier geen zinvolle bijdrage van tweakers kunt verwachten. Of beter gezegd; die heb je al gehad, maar je lijkt er niets of juist teveel mee te doen.

Als een set je bevalt en het ligt binnen het te besteden budget, dan doe je een goede keuze. Ongeacht wat anderen vinden. Er is altijd "beter" te krijgen en het beste van het beste binnen het budget ga je nooit vinden, omdat geluid een persoonlijke smaak is. De een wil diepe bass, de ander wil schelle hoge tonen, daarom zullen reviews van speakers nooit unaniem zijn. En alle mogelijke speakers binnen het budget zelf gaan beluisteren is onbegonnen werk.

Dus; ben je tevreden met wat je hoort en je kunt het geld missen? Doen! Kopen die handel en laten installeren. Kun je daarna je tijd besteden met muziek luisteren en films kijken!

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 30-01-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
LA-384 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:02:
Ik denk dat niemand je kan helpen… :+
Je bent inmiddels enthousiast geweest over ongeveer elke speaker van Kef en je budget gaat van €2000,- naar €6200,- naar €4000,- naar €7000,- naar €4700,- naar €2000,- en sluit af met €3500,-
Jullie hebben me wel degelijk geholpen!! _/-\o_
Toen ik begon aan dit topic was mijn wens een 9.2.4 systeem met dolby admos ervaring
Na vele adviezen en luistersessies van diverse merken en ook feit dat geen luisterruimte hier in de buurt 9.2.4 systeem heeft aangesloten om te luisteren behalve in bios. En feit dat akoestiek in je huis en smaak ook veel meetelt. Ben ik tot conclusie gekomen dat mijn wens voor een 9.2.4 systeem onrealischtisch is mede omdat er nog geen films blu-ray op de markt zijn voor 7.2.4 of 9.2.4 systemen. Van daar het begin budget van 6000eur!

Ik ben toch niet zo'n audiofiel als ik dacht. Tijdens mijn luistersessies heb ik ook dus een pioneer VSX830K 5.2 beluisterd op dali sensor 5. En die klonk ook goed maar kon nier vergelijken met kef op dat moment. Wel een andere marantz reciever SR5009 en volgens de verkoper zit daat verschil in maar ik kon op dat moment niet horen?! Dus kwam mijn budget op 2000 EUR.

Gezien het feit van 9.2.4 opstelling (budget 5000-6000 EUR) en een minimaal 5.2 setop voor ( budget 2000 EUR) Zijn het twee uitersten: Dus ging ik voor een middenmaat van budget plus/minus 3500 EUR.
Goed advies, twee is beter dan 1! beter twee goed klinkende subwoofers dan 1 slechte voor dezelfde prijs.
Daarmee komt mijn uitgaven met reciever Pioneer, KEF serie en subwoofers op 3500 EUR uit! 2000EUR (zonder subwoofers)
Concluderend:
Ik heb nu drie wegen die ik kan bewandelen:
1. Budget 2000-EUR. (Golf)
2. Budget 3500 EUR. (Mecedes)
3.Budget 5000-6000 EUR. (Ferrari)

Ik moet nu bepalen welke (metafoor) auto me bevalt: Ben ik een golf, (BMW/Mercedes) of Ferrari/lamborghini rijder?!

Dus komen we bij dit forum en mijn discussietopic tot nu toe:
De opzet was uit enthousiasme en te weinig zelfkennis en reflectie onrealistisch (9.2.4 setup).
Maar nu ik wat wijzer, relativeer en gereflecteerd heb: ga ik een opgevoerde Golf rijden (pioneer met KEF-C-serie). Als het geluid me niet bevalt thuis heb ik 14 dagen omruilgarantie voor receiver en speakers setup.
Als ik na 14 dagen een goede luisterervaring heb wel/niet dan behoudt ik de combi en anders ga ik naar een midde klasse commerciele versterker Marantz SR5009 in combi met KEF-Q-Serie 5.2 En schaal alles UP! Dus verhoog ik mijn budget op basis van ervaring, realisme!

Ik ben niet gek, ik ben niet paranoia: ik ben realistisch en ervaringsdeskundige na dit topic en de bijbehorende ervaringen! _/-\o_

Allen bedankt voor jullie inbreng en levenslessen.
De zoektocht gaat verder en ik ga zoveel mogelijk combo's beluisteren in komende maanden. Het budget komt halverwege 2016 pas vrij, tegen die tijd zijn alle prijzen lager en wellicht nieuwere modellen of opvolgers en/of omstandigheden.

Maar al jullie tips/voorstellen, alternatieven zijn welkom in dit topic:
Hier is relatief weinig aan vast te knopen. Zowel het verloop van het topic als de posts zelf. Het lijkt wel alsof elke brainfart op papier komt (en een deel onnodige crosspost maar soit) en je je behoorlijk focust op reclamepraatjes. Althans, zo voelt het door alle linkjes en dat er zo van de hak op de tak wordt gesprongen qua budget, eisen en merken.
En ik ga nu wat gestructureerd en meer effectief, efficiënt en georganiseerd te werk! O-) _/-\o_
En probeer het 'brainfarten' te vermijden! hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Goed dat je wat rust neemt en relativeert. Brainfarts zijn niet erg als je er zelf maar door de regels door kan lezen en je niet verliest. En dat laatste was volgens mij het geval. Maar aan je laatste post te zien is relativeren je goed gelukt.

Één ding in je post ben ik het niet mee eens. Als je de Dali niet zo lekker vond klinken als de KEF sane ligt dat niet - zoals de verkoper vertelde - aan de receiver. Zoals gezegd is klankleur tussen receivers al discutabel, maar als dat er al mag zijn dan wordt een Dali niet opeens een KEF bij een andere receiver. Je hoorde het zelf al niet, dus eigenlijk wist je het al wel. Verkopers sturen vaak op de merken die zij verkopen waardoor het ook lastig is om in één winkel echt alles naast elkaar te luisteren.

Maar aangezien je tot medio 2016 hebt gaat dit wel goed komen. Lekker luisteren en opschrijven wat je wel en niet bevalt. Er zijn tientallen merken, dus die maanden heb je wel nodig ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Maar aangezien je tot medio 2016 hebt gaat dit wel goed komen. Lekker luisteren en opschrijven wat je wel en niet bevalt. Er zijn tientallen merken, dus die maanden heb je wel nodig ook ;)
Kan je me beetje op weg helpen door een aantal merken te noemen waar ik zeker naar moet luisteren in vergelijking met KEF? En waar goede luisterkamers zijn in Zuid Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 07:15
Sorry voor mijn intrusie in dit verhaal maar ik ga helemaal mee met Fear. Als je je een beeld hebt gevormd van wat je wilt hebben zijn er luister sessies te regelen bij sommige goede hifi zaken. Spreek dan niet af op een zaterdag maar ga er voor zitten op een doordeweekse dag. Sommige willen dit ook thuis doen. Zoek maar, Google is een goede vriend.

Alle speakers, versterkers, platenspelers hebben een andere klank kleur(gaat zelfs zo ver dat een element met een naald ander geluidsbeeld oplevert). en zeker in combo met elkaar. Een echte HIFI verkoper weet precies wat bij wat past maar ook zeker wat beter voor hun portemonnee meer oplevert. Bouw dus ook een band op met zo een iemand zodat hij je een eerlijk advies geeft en misschien in de toekomst jullie beide voordeel oplevert. Een Audiofiel blijft upgraden kijk maar naar Fear ;-).

Ehmmm 5000 to 6000 is niet een Ferrari maar meer een Mercedes AMG dan(ook niet slecht). Voor de top range betaal je veel meer tot wel de prijs van een echte Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Een Audiofiel blijft upgraden kijk maar naar Fear ;-).

Ehmmm 5000 to 6000 is niet een Ferrari maar meer een Mercedes AMG dan(ook niet slecht). Voor de top range betaal je veel meer tot wel de prijs van een echte Ferrari.
Dankje, ik ben een audiofiel als het geld er ook is. ;) Anders ben ik gewoon Jan Modaal met de knip op portemonnee en denk aan minimale bestelling maar wel prijs/kwaliteit.
Maar jullie tips en advies waren erg welkom.
Over verkopers gesproken: Ik heb een verkoper gevonden die "alles' voor me kan regelen zegt ie?! Moet ik zo'n iemand vertrouwen of kan ik met hem in zee gaan en mijn wensen kenbaar maken. Hij zegt dat hij contacten heeft binnen en buiten de audiowereld en niets is te gek...
Maar ik heb het niet zo op dat soort verkooppraatjes, ik wordt liever geïntroduceerd door iemand die ik vertrouw van tweakers bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Als ik jouw eerdere reacties lees, spat het enthousiasme eraf en vindt je het geen probleem om je budget zomaar te verdubbelen. En, (met alle respect, je moet ergens beginnen) wist je vooraf aan je luistersessie nog niet echt wàt belangrijk is. Wanneer je op een gelijke manier hebt gereageerd in de winkel, was het voor de verkoper overduidelijk dat hij te maken had met een leek die ook nog eens makkelijk te beïnvloeden was (bedoel ik niet vervelend). Je hebt dan twee type verkopers. De een maakt er handig misbruik van en gaat voor maximale winst (niets is te gek). De ander zal je uitleggen wat belangrijk is en zal je meenemen in een rondleiding tussen verschillende speakers in dezelfde prijsklasse om zo het verschil in geluid te laten horen.

Ik ben bang dat je met het eerste type te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Om maar even je reactie uit het Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 topic te quoten;
paranoia68 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:49:
Vandaag mijn HIFI Home - Cinema systeem compleet gemaakt! Bestaat uit:
-5.2.2-7.2.2-JAMO S426 HCS 3
RECEIVER MARANTZ SR5010
[...]
Ik heb geen geld meer gehad voor 2-4 dolby atmos speakers daar ben ik voor aan sparen en als die er zijn komen die erbij! ;) O-)

Bedankt voor al jullie tips, ervaringen en post's: _/-\o_
Ik snap je enthousiasme, maar de uiteindelijke speakerkeuze is voor mij een raadsel. Je had het over speakersets van €2000,- tot €7000,- euro.

Als ik je post nu zo lees ben je nu thuisgekomen met een receiver á €665,- met daarop speakers á €299,-
Vanwaar deze opvallende keuze? En vanwaar het plotselinge tekort aan budget (voorheen had je geen problemen met een budget van €7000,-). Financiële tegenvaller? (hier hoef ik uiteraard niet het mijne van te weten, maar dat is de enige logische verklaring).

[ Voor 10% gewijzigd door LA-384 op 06-02-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
En vanwaar het plotselinge tekort aan budget (voorheen had je geen problemen met een budget van €7000,-). Financiële tegenvaller? (hier hoef ik uiteraard niet het mijne van te weten, maar dat is de enige logische verklaring).
:(, ja een grote financiële tegenvaller! Ik had me rijk gerekend met 100% van mijn verwachte geld. Uiteindelijk compromis gesloten en 1/6 van budget besteed voor atmos receiver. De speakers zijn afgeprijsd en vond ik goed klinken. Ik heb ook een oortest gedaan en ik heb een gehoorverlies van 15 db rechts en 18db links. En ik hoor links het frequentiebereik 1 kHz niet goed! Die factoren en de finaciele tegenvaller en advies van familie plus nog schulden doen mijn keuze nog een aantal jaar uitstellen. Plus het feit dat er weinig films boven 7.2.4 of met dolby atmos uit zijn of uit komen....tegen die tijd over 5 of 10 jaar heb ik weer gespaard voor nieuwe upgrade!

Maar met wat ik nu heb ben ik zeer tevreden!
Maar geluidssmaak is een eindeloze discussie: "de kleren van de keizer, je weet wel discussie'
Maar ik hoor nu mooi surround 7.2.4 met mijn oude surround boxen als atmos opstelling. En ben aan sparen voor echte gecertificeerde speakers en een elektrisch drumstel!

Maar bedankt voor je interesse, trouwens die brom in mijn systeem lag aan de kabel van subwoofer heb nu een beschermde kabel. En TV en CD optisch, Computer en mediabox hdmi. Nu aan sparen voor een nieuwe setupbox de oude doet het niet meer...:(

Trouwens @LA-384:
Onkyo TX-SR607 Zwart en Ruark Audio MR1 Rich Walnut (Bruin) is het 2.0 of heb je uitgebreid met 5.1.2 of x.x..4?
Mooie reviews en combi!

[ Voor 11% gewijzigd door digidokter.net op 15-02-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ah, dat is altijd balen zo'n tegenvaller. Maar gelukkig dat je tevreden bent met je keuze, dat is toch het allerbelangrijkste.

Persoonlijk denk ik dat een gemiddelde huiskamer niets kan met dat dolby-atmos en dat je er alleen profijt van kan hebben in een volledig ingerichte thuisbioscoop (dus ook akoestiek geoptimaliseerd). Maar goed, ik heb het nooit in het echt gehoord, dus ik ben een gevalletje "ignorance is bliss". :+

Ik zal mij dan ook voorlopig gaan beperken tot 5.1 (lang 4.0 gespeeld zonder het gevoel iets te missen. binnenkort wordt dit 4.1). Die Ruark Audio MR1 zijn mijn pc speakers :D geweldige apparaten! De Onkyo TX-SR607 is niet van mij, dus weet niet waar je dat gelezen hebt haha. Ik gebruik een Denon 2113.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
http://tweakers.net/productreview/17979/eminent-em7080.html
Heb je bovenstaande mediaplayer nog? Draai je kodi daarop?!
Van Okyo was mijn fout! hihi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Nee ik heb inmiddels een Intel Nuc met daarop Kodi. De mediabestanden staan op een Synology NAS. Dat was wel een hele investering, maar ben er nu blij mee. Maar dit wordt een beetje een dialoog ipv een discussie voor een topic.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je me ook een pb sturen.

[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 15-02-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je me ook een pb sturen.
LA-384
Prima..:)

Pagina: 1