Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P0L
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-01-2022
Hallo,

Ik heb als opdracht 360 animaties te maken voor een product. De animatie bevat 18 foto's die in 1 keer worden genomen. Elke foto bewerk ik om de perfecte kleur en de achtergrond mooi wit te verkrijgen.

Zo ziet de foto eruit zonder bewerking:
Foto

Nu vroeg ik mij af wat de beste manier is om die schaduw weg te werken zonder het object volledig uit te moeten snijden. Er moet namelijk nog wat schaduw overblijven.

Momenteel gebruik ik de brushtool. Needless to say; erg onhandig gezien het aantal beelden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21
Speel eens met de levels (ctrl+l) daarmee kan je de schaduwen wel iets softer maken. Het lastige is dat je met een donker object werkt.

Een andere manier kan zijn deze foto's in lightroom inladen en dan de shadows lager zetten, daarna kan je dit gemakkelijk op alle foto's toepassen en heb je een preset om in het vervolg bij nieuwe foto's dit zelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:14

Bob Popcorn

Plop!

Ik moet ook vaak dergelijke productfoto's bewerken, ik snij het product gewoon uit met de polygonal lasso, en dan maak ik een selectie die net zo groot is als de "onderplaat". Deze fill ik met zwart en die gaussian blur ik tot het gewenste resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QPlf7Hv.png

Zo heb je ten alle tijden volledige controle over de schaduw. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bob Popcorn op 27-01-2016 15:06 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het gemakkelijkste lijkt mij nog om de schaduw helemaal weg te doen, en daarna een nieuwe schaduw toe te voegen. Dat ziet er misschien niet helemaal realistisch uit, maar als het voor een 360 animatie is gaat de schaduw sowieso nooit helemaal realistisch zijn.
Uitsnijden kan gemakkelijk met de magic wand / polygonal lasso, en dan via refine edge.

Dan krijg je ongeveer dit in een halve minuut werk:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q06Ampn.png

Edit: damn, Vaal was me net voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 27-01-2016 15:08 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P0L
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-01-2022
@ robin222 Heb wat zitten prutsen in Lightroom maar zie mij daar niet direct met werken. Denk dat het hoofdzakelijk zal werken als de levels feature van Photoshop.

@Mavamaarten Dit had ik ook al eens geprobeerd. Het jammere is dat de shadow dan helemaal lijkt rond te gaan waardoor je dit dan ook nog moet bewerken.

@Vaal Exact wat ik nodig had, dat ik daar niet aan gedacht had... Wel wat moeilijker te gebruiken als het om een organisch voorwerp gaat met poten maar ik ben al een stap verder.

Merci mannen!