Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Ik zoek een app om op android te installeren die commando's of opdrachten kan ontvangen via GCM vanaf een serverapplicatie (liefst bestuurdbaar via CLI of scripts).

De app zelf moet geen interface hebben, maar gewoon op de achtergrond draaien. Bedoeling is dat ik dan dingen kan uitlezen (batterij, locatie, ...), boodschappen kan pushen, of bepaalde notificaties kan dismissen.

Concreet wil ik het gebruiken voor het volgende:

De vaste telefoonnummer wordt (via Asterisk) doorgeschakeld naar zowel mijn mobiele telefoon, als die van mijn vrouw. Als iemand anders opneemt, zou ik vanaf mijn Asterisk server een bericht willen pushen naar de andere toestellen die gerinkeld hebben om de notificatie van "missed call" te dismissen, en eventueel een notificatie van "Deze oproep is opgenomen door xxx" te plaatsen.

Het meest in de buurt komt nog on(x) van Microsoft, maar dat is al lang buiten gebruik, en heeft tot zover ik zie ook geen mogelijkheid om via een scriptje dingen te laten pushen.

Andere tools die ik bekeken heb:
* Pushbullet: Kan ik enkel gebruiken om een boodschap te pushen.

Kent iemand nog andere van deze tools? Het is dus een soort van API laag op Android die je via web kan benaderen om je toestel te beheren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Niet helemaal wat jij bedoelt, maar je zou kunnen kijken naar de combinatie AutoRemote+Tasker.
Via Autoremote stuur je een pushnotificatie naar Tasker. Met Tasker kun je een notificatie dismissen + nieuwe notificatie maken (en nog veeeel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit hoort niet in PRG thuis want het gaat niet over zelf programmeren maar gaat over Android software. Daarom verplaats ik het topic naar het Android forum

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 27-01-2016 13:33 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”