Monitor aansluiting splitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hallo,

Ik kom hier voor wat broodnodig advies, want na aanschaf van een boel kabels krijg ik de zooi nog niet aan de praat hoe ik het wil.

De situatie:
Ik heb 2 monitoren met elk een DVI-D, DisplayPort en een VGA aansluiting. Mijn desktop staat via 2 DVI kabels aangesloten (waardoor dus alleen nog maar de VGA en DisplayPort poorten vrij blijven. Ik werk regelmatig thuis en wil daarvoor één scherm aansluiten op mijn laptop en ik wil niet telkens achter de monitor kabels hoeven wisselen. Ik ben niet zo'n fan van VGA kwaliteit dus dat gaat hem niet worden en DisplayPort is nogal een lastige poort om naartoe te converten ben ik op de harde manier achter gekomen...

Mijn idee was nu om deze splitter aan te schaffen:
http://www.allekabels.nl/...ar-hdmi-dvi-splitter.html

Deze aan te sluiten op de DVI poort van de monitor, vervolgens de DVI vanuit de desktop erin te steken en een HDMI vanuit mijn werk laptop. Maaaar, gaat dit wel werken? Een splitter suggereert eerder dat hij van 1 signaal 2 kan maken, maar kan hij ook wanneer één van de twee signalen binnenkomen deze omzetten naar het beeld?

Help! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:04

Twazerty

AVCHDCoder developer

Je hebt hiervoor een hdmi switch nodig. Een splitter gaat niet werken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Even kort door de bocht, vga is niet zo slecht als de meeste denken. Alleen zijn de kabels regelmatig bagger. weet je zeker dat je wel een met een goeie kabel hebt gekeken?

Ik heb bij de action echt achterlijk goedkoop hdmi switches gezien 5 euro ofzo (met ab)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VGA is niet zo slecht, maar dan moet je goede kabels EN goede RAMDACs en analoge filters hebben. Betere kabels kun je kopen, maar goede RAMDAC en filters... dat was 15 jaar terug al geen sinecure, maar VGA werd in high-end nog gebruikt en waren betere kaarten en laptops voorzien van hoge kwaliteitsspul (Matrox G400 Max :9~ ).

Anno 2016 is VGA ultra-low-end voor apparaten waar die paar cent importheffing op HDMI te duur is. Dat betekent dat je echt geen goede filters hoeft te verwachten. En dat betekent dat je op hoge resoluties ranzigheid moet verwachten. Bedenk dat zelfs met goede VGA-spullen destijds zelden voorbij 1600x900 gebruikt wordt. Nu is 1920x1080 een instapresolutie. Op zo'n resolutie hoef je echt geen strak beeld met VGA te verwachten. Zeker niet nu.

Maar in termen van oplossingen denkend: koop een docking station. Op het werk heb ik zelfde situatie, twee goede monitoren die ik op m'n laptop wil aansluiten. Laptop zelf heeft er de aansluitingen niet voor. Maar met een docking station heb ik 2x DP en 2x DVI-D, en de iGPU in de laptop kan in totaal 3 schermen tegelijk aansturen. Dus de beide monitoren via DP aangesloten en laptop ernaast als derde scherm. Werkt prima :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
dion_b schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:48:
VGA is niet zo slecht, maar dan moet je goede kabels EN goede RAMDACs en analoge filters hebben. Betere kabels kun je kopen, maar goede RAMDAC en filters... dat was 15 jaar terug al geen sinecure, maar VGA werd in high-end nog gebruikt en waren betere kaarten en laptops voorzien van hoge kwaliteitsspul (Matrox G400 Max :9~ ).

Anno 2016 is VGA ultra-low-end voor apparaten waar die paar cent importheffing op HDMI te duur is. Dat betekent dat je echt geen goede filters hoeft te verwachten. En dat betekent dat je op hoge resoluties ranzigheid moet verwachten. Bedenk dat zelfs met goede VGA-spullen destijds zelden voorbij 1600x900 gebruikt wordt. Nu is 1920x1080 een instapresolutie. Op zo'n resolutie hoef je echt geen strak beeld met VGA te verwachten. Zeker niet nu.

Maar in termen van oplossingen denkend: koop een docking station. Op het werk heb ik zelfde situatie, twee goede monitoren die ik op m'n laptop wil aansluiten. Laptop zelf heeft er de aansluitingen niet voor. Maar met een docking station heb ik 2x DP en 2x DVI-D, en de iGPU in de laptop kan in totaal 3 schermen tegelijk aansturen. Dus de beide monitoren via DP aangesloten en laptop ernaast als derde scherm. Werkt prima :)
Ik vind je idee van een dockingstation erg leuk en ik wil niet onbeleefd zijn, maar dit is niet echt een oplossing voor mijn probleem, toch? Het gaat namelijk niet over de aansluitmogelijkheden die mijn laptop heeft maar juist die van mijn monitor. Hoe kan ik het het beste het 2 DVI signalen naar 1 monitor krijgen is eigenlijk mijn vraag. zoals jullie al aangeven is dus zo'n switch wellicht de oplossing. Ga dat dan maar eens proberen.

Deze bedoelen jullie dus dan bijvoorbeeld he (to be sure):
http://www.allekabels.nl/...-schakelaar-2-poorts.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jouel schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:29:
[...]

Ik vind je idee van een dockingstation erg leuk en ik wil niet onbeleefd zijn, maar dit is niet echt een oplossing voor mijn probleem, toch?
Uhm jawel, het is wel een oplossing. Het is een extra kastje zodat je beeld naar je monitor kan krijgen. net zoals met de splitter een extra kastje om beeld op je monitor te krijgen. Bij de eerste oplossing schakel je op de monitor, bij de 2e op hat kastje

Het voordeel van een docking station is dat je bijv ook 1 keer bedraad netwerk etc etc.

een eventuele 3e (gratis) oplossing zijn rdp zijn. Een voorwaarde hiervoor is dat beide computers aan moeten staan natuurlijk. dan log je in op de desktop met pc1 op pc2 en een pro of hogere versie van windows waar je op inlogt. je gebruikt dan hetzelfde tb en muis. je dan ook eenvoudig van de ene naar de andere machine copy pasten.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-03 10:37
Jouel schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:57:
Ik werk regelmatig thuis en wil daarvoor één scherm aansluiten op mijn laptop en ik wil niet telkens achter de monitor kabels hoeven wisselen.
Goeie VGA-kabel kopen, zoals meerderen al zeggen.

Goedkoopste en in dit geval beste oplossing denk ik, anders idd de DVI-splitter (actief) kiezen zoals hierboven aangegeven.

Succes met je keuze :)

[ Voor 4% gewijzigd door SensLike op 28-01-2016 14:06 ]

PSN: SensLike_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SensLike schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Goeie VGA-kabel kopen, zoals meerderen al zeggen.

Goedkoopste en in dit geval beste oplossing denk ik, anders idd de DVI-splitter (actief) kiezen zoals hierboven aangegeven.

Succes met je keuze :)
En let op!

Dikker is niet altijd beter, maar ik durf wel te zeggen dat dun altijd slecht is met een vga kabel ;) Er is dan geen ruimte voor fatsoenlijke afscherming tussen de aders onderling en je krijgt dan last van overspraak tussen de aders en scherpte die verloren gaat. En soms zelfs ghosting.

Iperf

Pagina: 1