Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdubz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
4K Ultra HD Televisie

Wat is je budget?
Het liefst rond de 400-500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk films op af te spelen. Zowel downloaded content als het streamen via Netflix

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 40PUK6400/12. Ik weet van genoeg onderzoek te doen dat Philips niet per se het beste merk is dus als mensen eventueel andere opties hebben...graag!

Welke vragen heb je hier nog over?
Waarom zou ik een 4K Ultra HD TV aanschaffen? Ik begrijp dat er extreem weinig content in 4K is. Is dit een goeie optie voor bang-for-buck voor een 4K UHD TV? Het doel hierachter is ook om deze TV eventueel over enkele jaren op de slaapkamer te zetten als evt. OLED technologie wat voordeliger word.

Ik hoor graag van jullie zoveel mogelijk feedback. Zelf al het e.e.a. onderzocht en voor rond de 400 euro kan ik niet echt een andere redelijke 4K TV vinden. Tips/feedback? Graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
"Waarom zou ik een 4K Ultra HD TV aanschaffen?"

Die vraag heb je nog niet beantwoord. Waarom zou je überhaupt 4k willen op een 40" televisie? Tenzij je er 1 meter voor zit ga je zonder verrekijker het verschil tussen FHD en UHD niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdubz
Ik zit 1m50 van mijn TV af en tja dat is voor "optimaal" verschil zien met 4K UHD de ideale afstand zie: http://www.rtings.com/tv/...vs-and-upscaling-compared

Eigenlijk is meer de concrete vraag:
Hoe groot is het verschil in kwaliteit van TVs tussen bijvoorbeeld Sony/Samsung/LG (de merken die wat meer op prijs gesteld worden) in verhouding tot Philips? Zoveel verschil kan dat toch niet uitmaken...toch?

[ Voor 39% gewijzigd door Bdubz op 27-01-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is zeker het 5e topic in korte tijd dat aan dit model gewijd wordt. Ik verwijs je naar S1NN3D in "40"tv aanschaffen PUK6400 goede aanschaf?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdubz
Bedankt D vd V voor de link; had ik nodig!

Toevallig ben ik iemand met een kleine woonkamer momenteel (vandaar ook uberhaupt 40" om mee te beginnen i.p.v. 50 bijvoorbeeld) en ik zit er letterlijk 1m60 vanaf dus ik denk wel enigszins iets van de 4K op te merken.

Voor mij is de keuze gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Bdubz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:12:
Eigenlijk is meer de concrete vraag:
Hoe groot is het verschil in kwaliteit van TVs tussen bijvoorbeeld Sony/Samsung/LG (de merken die wat meer op prijs gesteld worden) in verhouding tot Philips? Zoveel verschil kan dat toch niet uitmaken...toch?
Voor de een veel, voor de ander wat minder. Verschil zit hem vooral in kleurweergave, kijkhoek, contrast, inputlag, geluid, materiaalkeuze. Volgens mij zit het bij die Philips wel goed met contrast en kleurweergave. Je levert dan echter in op de andere punten.

Daarnaast heb je nog de keuze tussen verschillende Smart-TV platformen, maar dat is eerder persoonlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door tweegroenethee op 27-01-2016 13:08 ]

Pagina: 1