Hoe een mdb bestand als veilig bestand maken in accesruntime

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Dag Tweakers,

Mijn vraag
Ik heb AccesRuntime op mijn pc staan omdat ik niet beschik over een volledig acces pakket. Nu wil ik een .mdb bestand openen met Acces runtime. Dit gaat allemaal goed. Alleen, Elke keer bij het bestand openen geeft hij de melding "Bestand is niet veilig enz. enz. Wil je het bestand wel openen?" Nu Wil ik dit graag weg hebben. Hoe kan ik dit doen?

Het bestand wat ik wil openen staat in een netwerkshare.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- AccesRuntime 2013
- Windows 10
- Office 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het al geprobeerd via vertrouwde locaties van word. Ik krijg hier de melding dat het niet kan met de huidige beveiligingsinstellingen. Ik kan hier ook niks over vinden in de instellingen. Ik heb al op google gekeken maar hoe ze het daar uitleggen krijg ik het zelfde. Verder kan ik ook niks relevants vinden over AccesRuntime

[ Voor 3% gewijzigd door hurthonkey365 op 27-01-2016 09:09 ]

Beste antwoord (via hurthonkey365 op 29-01-2016 08:48)

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:36
Heb je geprobeerd addpath met commandline parameters te gebruiken. Zojuist even getest op mijn laptop (Windows 10, office 2010) en addpath alleen starten lukt inderdaad niet omdat het een netwerkshare is. Echter in een dosbox het volgende gebruikt:
code:
1
addPath2010 /Path \\Servername\sharename /AllowNetwork:1

Dan werkt het bij mij wel (bij access2013 uiteraard AddPath2013 gebruiken).
(NB: Wel getest met een accdb bestand - Edit: ook getest met een oud mdb bestand en dit werkt ook)

[ Voor 6% gewijzigd door wwwFan op 28-01-2016 23:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvveen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 14:12
Kijk eens naar https://support.microsoft.com/en-us/kb/289885

Succes,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Deze optie's zijn voor de volledige versie van Acces. Ik heb AccesRuntime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
Je kan het pad waar de database staat opnemen in het register. Voor access 2013 is dat [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Access\Security\Trusted Locations]. Zie
http://www.accessribbon.d..._Center:Trusted_Locations voor details. Eventueel kan je daar ook een programmaatje downloaden die dat voor je doet (programmaatje in de zelfde directory plaatsen als de database en eenmalig starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
wwwFan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:10:
Je kan het pad waar de database staat opnemen in het register. Voor access 2013 is dat [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Access\Security\Trusted Locations]. Zie
http://www.accessribbon.d..._Center:Trusted_Locations voor details. Eventueel kan je daar ook een programmaatje downloaden die dat voor je doet (programmaatje in de zelfde directory plaatsen als de database en eenmalig starten).
Geprobeerd, leek er op te gaan lijken maar helaas.. Ook dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nou is een *.mdb ook wel een stokoud formaat. Afhankelijk van hoe het is opgebouwd kun je daar ook problemen mee krijgen qua beveiligingswaarschuwingen. Zeker geen mogelijkheid om het om te laten zetten naar .accdb?

verder is er nog verschil tussen de waarschuwingen. Welke meldingen krijg je exact?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
Heb je geprobeerd addpath met commandline parameters te gebruiken. Zojuist even getest op mijn laptop (Windows 10, office 2010) en addpath alleen starten lukt inderdaad niet omdat het een netwerkshare is. Echter in een dosbox het volgende gebruikt:
code:
1

(NB: Wel getest met een accdb bestand - Edit: ook getest met een oud mdb bestand en dit werkt ook)

[ Voor 6% gewijzigd door wwwFan op 28-01-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
wwwFan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:55:
code:
1

Ik heb het via CMD geprobeerd, het werkt dankjewel!
Pagina: 1