Toon posts:

TV aan muur, aansluiting spelcomputer past niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
We hebben sinds kort een Samsung smart tv aan de muur hangen in onze slaapkamer, en willen hier onze oude spelcomputer op aansluiten, een PS2.

Nu zitten we met het probleem dat de ruimte aan de achterkant van de tv te smal is om de kabel aan te sluiten in de televisie. De opening voor de aansluiting zit aan de achterkant van de tv en er is slechts een paar centimeter ruimte beschikbaar tussen tv en muur, max 4 cm vermoed ik.

Zijn er nog mogelijkheden om de aansluiting toch te maken, bijvoorbeeld via speciale kabels, of is het een onbegonnen zaak en kunnen we het wel vergeten als de tv aan de muur hangt?

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-01-2016 09:08)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
Zoiets lost je probleem waarschijnlijk wel op:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/tulp_haak_m-f_zwart.jpg

Punctuality is the politeness of kings

Alle reacties

• Croga
  • Laatst online: 14:46

Croga

The Unreasonable Man

Wat voor aansluiting heeft die PS2 dan?

Als je hem gewoon via HDMI aan kunt sluiten (wat erg waarschijnlijk is aangezien ik dat met m'n eerste Xbox ook deed) kun je gewoon zoeken naar een haakse HDMI kabel en dan vindt je dit:
http://www.allekabels.nl/...bel/hdmi-kabel-haaks.html

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ps2 heeft standaard alleen scart of tulp, je zou als het de tulp is een haakse tulp verlengstuk kunnen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een tulp kabel. Er zijn dus verlengstukken die in zo'n smalle ruimte kunnen passen?

Acties:
  • Beste antwoord

• dreamscape
Zoiets lost je probleem waarschijnlijk wel op:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/tulp_haak_m-f_zwart.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook! Nu ga ik denk ik een hele domme vraag stellen ;)
Ik ben op zoek naar een haakse tulp aansluiting met 3 uitgangen (geel, wit en rood zoals deze er voor de spelcomputer nu ook uitziet), maar kom online alleen mogelijkheden voor 1 (zoals plaatje hierboven) of 2 tegen. Zijn deze er ook voor 3?

Edit: oh wacht eens, is dit een verlengstuk? Want dan zijn we denk ik inderdaad geholpen wanneer we 3 van deze aanschaffen!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 09:04 ]

• dreamscape
Geen idee, maar je kunt natuurlijk drie exemplaren van het hierboven geposte stekkertje kopen :)

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-12 23:05
Let wel op. Scart geeft een veel beter beeld dan composiet (tulp). Een scart stekker is dus wel aan te raden. Je hebt in principe alleen de gele tulp nodig voor beeld. De rode en witte zijn audio (stereo). Die je dus ook naar bijvoorbeeld je versterker kunt pluggen. Dan zou je enkel de haakse tulp nodig hebben. Ik zou echter op zoek gaan naar een haakse scart verlenging zoals deze: http://www.allekabels.nl/...7EGbnHGuzBw0D-xoCG2_w_wcB

• dreamscape
Scart is het type stekker, dat geeft niet per definitie een beter beeld. Net zoals 'tulp' niets zegt over beeldkwaliteit, want daar kun je ook S/PDIF overheen gooien.

Je bedoelt waarschijnlijk dat een PS2 ook RGB kan uitsturen via Scart. Dat klopt, maar het is maar de vraag in hoeverre TS daar iets aan heeft. Hij stelt namelijk een vraag over tulp-kabeltjes. Geen idee of zijn smart-tv überhaupt een Scart-aansluiting heeft én of die RGB ondersteunt. Nog even los van de vraag of het daadwerkelijk een 'veel' beter beeld oplevert en eigenlijk niet gewoon een 'iets minder slecht' beeld :)

(dit is ook echt weer Tweakers... stelt iemand een vraag over hoe hij zijn bestaande tulpstekkertjes nu moet aansluiten, komen er meteen adviezen bij over beeldkwaliteit en het omleggen van audiosignalen naar de versterker)

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-12 23:05
dreamscape schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:17:
Scart is het type stekker, dat geeft niet per definitie een beter beeld. Net zoals 'tulp' niets zegt over beeldkwaliteit, want daar kun je ook S/PDIF overheen gooien. Je bedoelt waarschijnlijk dat een PS2 ook RGB kan uitsturen via Scart. Dat klopt, maar het is maar de vraag in hoeverre TS daar iets aan heeft.
Klopt, de standaard meegeleverde SCART kabel van de ps2 stuurt echter netjes RGB uit dus zou dat prima in orde moeten zijn.
Hij stelt namelijk een vraag over tulp-kabeltjes. Geen idee of zijn smart-tv überhaupt een Scart-aansluiting heeft én of die RGB ondersteunt. Nog even los van de vraag of het daadwerkelijk een 'veel' beter beeld oplevert en eigenlijk niet gewoon een 'iets minder slecht' beeld :)
Over kwaliteit valt te twisten, persoonlijk wil ik simpelweg altijd het onderste uit de kan halen zeker als dit kwa kosten elkaar niet ontloopt :)
(dit is ook echt weer Tweakers... stelt iemand een vraag over hoe hij zijn bestaande tulpstekkertjes nu moet aansluiten, komen er meteen adviezen bij over beeldkwaliteit en het omleggen van audiosignalen naar de versterker)
De oorspronkelijke vraag zegt niets over het type aansluiting, ik probeer dan ook mee te denken en eventueel een betere oplossing aan te dragen. Wellicht dat er geen kennis was over het verschil in kwaliteit. Ik denk dat het juist Tweakers is waar we elkaar zo goed mogelijk willen helpen en we wat verder gaan dan de gemiddelde huis tuin en keuken community :9

Hoe dan ook, links of rechtsom deze discussie hoort hier niet thuis en ik ben blij dat de topic starter bij deze dan ook geholpen is.

Verwijderd

Topicstarter
Deze dame is zeker geholpen, bedankt! Heb inmiddels een bestelling geplaatst via bovengenoemde link :)

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
Anders was het misschien nog een optie om de behuizing van de scartkabel open te maken, en alleen de connector in de tv te steken?
GND van de buitenwand wordt volgens mij toch niet gebruikt bij verbinding tussen ps2 / tv toch?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Scart_cable_open1.jpg

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

elleP

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:16
Bij recente Samsung-TV's wordt SCART aangesloten via een verloopkabeltje, zolang de ruimte achter de TV groter is dan de breedte van een SCART-plug moet dat prima passen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tulp pluggen zijn onnodig lang, puur om makkelijk vast te kunnen houden. ik heb al meermaals de halve connector weggesneden en dan past het wel ;)

Iperf

Pagina: 1