Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze toekomstige pc is bedoeld voor zowel school als game gerelateerde zaken. Ik moet toch om de paar weken filmpjes maken in Premiere Pro, 2d motion graphics maken in After effects en later ook in cinema 4d werken. Ik speel vooral lol, maar zou ook graag grafisch intensere games willen spelen (wat niet gaat nu op mijn 5 jaar oude laptop). Ik twijfel vooral tussen deze build en een Z170 + 6700k build, deze is namelijk wel 100 euro goedkoper bij azerty. En ook qua upgradebaarheid naar de toekomst toe lijkt me een x99 minder?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1800 euro is voldoende. Liefst niet meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Compleet nieuwe pc. Enkel monitor en keyboard + muis heb ik al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart zal voorlopig zeker voldoende zijn. Voorlopig ook maar 1 SSD voor windows en de belangrijkste programma's (adobe,etc) en dan nog een HDD van 2gb. Ik zou mss dan later willen upgraden naar de nieuwe generatie kaarten (Pascal, etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar wil wel kwaliteit en dat het lang kan meegaan.
Ga je overklokken?
Ik ga denk ik sowieso overclocken (wel de 1ste keer), want waarom zou je het niet doen als het gemakkelijk gaat?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou gewoon het beste advies willen krijgen naar mijn noden toe. Vooral qua moederbord, RAM(speed), gpu weet ik niet zo goed of het allemaal perfect bij elkaar past ( als in: de beste match, weet ook wel dat ze compatibel zijn
) En of ik ergens gewoon teveel aan uit geef terwijl het ook minder kan. Ook over het moederbord las ik dat deze het minst goed overclockt? gtx970 vs r390? Zo'n dingen 
De build:
Op azerty.nl komt de prijs op 1812 euro, met verzendingskosten naar België (49euro) en assemblagekosten (59euro)
Deze toekomstige pc is bedoeld voor zowel school als game gerelateerde zaken. Ik moet toch om de paar weken filmpjes maken in Premiere Pro, 2d motion graphics maken in After effects en later ook in cinema 4d werken. Ik speel vooral lol, maar zou ook graag grafisch intensere games willen spelen (wat niet gaat nu op mijn 5 jaar oude laptop). Ik twijfel vooral tussen deze build en een Z170 + 6700k build, deze is namelijk wel 100 euro goedkoper bij azerty. En ook qua upgradebaarheid naar de toekomst toe lijkt me een x99 minder?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1800 euro is voldoende. Liefst niet meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Compleet nieuwe pc. Enkel monitor en keyboard + muis heb ik al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart zal voorlopig zeker voldoende zijn. Voorlopig ook maar 1 SSD voor windows en de belangrijkste programma's (adobe,etc) en dan nog een HDD van 2gb. Ik zou mss dan later willen upgraden naar de nieuwe generatie kaarten (Pascal, etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar wil wel kwaliteit en dat het lang kan meegaan.
Ga je overklokken?
Ik ga denk ik sowieso overclocken (wel de 1ste keer), want waarom zou je het niet doen als het gemakkelijk gaat?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou gewoon het beste advies willen krijgen naar mijn noden toe. Vooral qua moederbord, RAM(speed), gpu weet ik niet zo goed of het allemaal perfect bij elkaar past ( als in: de beste match, weet ook wel dat ze compatibel zijn
De build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 418,65 | € 418,65 |
1 | MSI X99A SLI Plus | € 229,50 | € 229,50 |
1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 358,99 | € 358,99 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 71,- | € 71,- |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,50 | € 107,50 |
1 | Noctua NH-U14S | € 64,80 | € 64,80 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 110,60 | € 110,60 |
1 | Corsair RM750 | € 122,21 | € 122,21 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 166,50 | € 166,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.649,75 |
Op azerty.nl komt de prijs op 1812 euro, met verzendingskosten naar België (49euro) en assemblagekosten (59euro)