Hallo allemaal,
Een neef van mij wil een game pc aanschaffen voor zijn zoon van 13. Ik help hem met deze samenstellen en ga deze voor hem bouwen. Wij hebben vanavond bij elkaar gezeten om de onderdelen bij elkaar te zoeken. Wat ik nu zoek is advies over hetgeen wij gekozen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er gaat vooral op gegamed worden, zijn zoon speelt op dit moment nog weinig verschillende games op de pc en dan vooral CS:GO en H1Z1, beide niet bepaald veeleisend maar daar gaan natuurlijk zwaardere games bij komen over een tijdje. Er gaat gegamed worden in 4k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn budget begon met €750,- maar is ondertussen gegroeid naar 1200,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord & headset zijn aanwezig, er wordt morgen een nieuwe 4K monitor aangeschaft die niet meegenomen wordt in het budget voor de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat heeft hij niet, ik zelf ben vooral van MSI en Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik en geluidsproductie is gewenst.
Ga je overklokken?
Nee dat gaan ze niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder de onderdelen die wij hebben gekozen, mijn vraag is of er misschien betere opties zijn voor de genoemde onderdelen zonder verder over het budget te gaan.
Een neef van mij wil een game pc aanschaffen voor zijn zoon van 13. Ik help hem met deze samenstellen en ga deze voor hem bouwen. Wij hebben vanavond bij elkaar gezeten om de onderdelen bij elkaar te zoeken. Wat ik nu zoek is advies over hetgeen wij gekozen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er gaat vooral op gegamed worden, zijn zoon speelt op dit moment nog weinig verschillende games op de pc en dan vooral CS:GO en H1Z1, beide niet bepaald veeleisend maar daar gaan natuurlijk zwaardere games bij komen over een tijdje. Er gaat gegamed worden in 4k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn budget begon met €750,- maar is ondertussen gegroeid naar 1200,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord & headset zijn aanwezig, er wordt morgen een nieuwe 4K monitor aangeschaft die niet meegenomen wordt in het budget voor de pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat heeft hij niet, ik zelf ben vooral van MSI en Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik en geluidsproductie is gewenst.
Ga je overklokken?
Nee dat gaan ze niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder de onderdelen die wij hebben gekozen, mijn vraag is of er misschien betere opties zijn voor de genoemde onderdelen zonder verder over het budget te gaan.
- Kan een minder zware voeding voldoen?
- Is het moederbord goed genoeg?
- Is het misschien beter voor de R9 390 te gaan in verband met de 4k resolutie?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
| 1 | MSI Z170A PC MATE | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 363,50 | € 363,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 165,95 | € 165,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.203,60 | |