Vandaag heb ik rollercoaster tycoon 2 gekocht om even mijn jeugdherinneringen terug te halen
Het spel werkte eerst perfect, tot dat het foutmeldingen begon te vertonen. Het spel werd afgesloten en de tekst 'rct2.exe werkt niet meer' kwam in beeld. Frustrerend als je net een succesvol park hebt gebouwd, maar ik ging gewoon verder.
Maar toen probeerde ik het spel op te slaan. Eerst deed de knop 'save game' het niet eens, maar na het spel opnieuw opgestart te hebben kon ik het spel gewoon opslaan. Maar, toen ik probeerde om mijn opgeslagen spel opnieuw op te starten bleef het spel elke keer na 2 minuten vastlopen.
De volgende dingen heb ik geprobeerd, helaas zonder success:
- Het openen van het 001 bestand
- 'alleen-lezen' uitschakelen
- administrator modus aanzetten bij het opstarten
- compalibiteitsmodus van windows XP, 98 en windows me
- kleur instellingen van 8 en 16-bit (bij 16 loopt het spel bij het startscherm/menuscherm al vast)
Toen probeerde ik het wijzigen van de DEP instellingen, ik kon het RCT2.exe bestand niet vinden dus heb ik gewoon de game toegevoegd. Helaas ook zonder succes, nu startte het spel niet eens meer op.
Na wat proberen en goochelen met bovenstaande opties kreeg ik weer de volgende foutmelding
'Error Trapped
Exception Raised - Access Violation
Error Location: Unknown'
Weet iemand hier raadt mee?
Ik heb een nieuwe laptop, draai windows 8. Ik heb de game op mijn usb stick staan omdat mijn ssd niet zo groot is. Maar, dit zou volgens mij geen probleem moeten zijn. Ik heb het spel gekocht bij GOG.
Maar toen probeerde ik het spel op te slaan. Eerst deed de knop 'save game' het niet eens, maar na het spel opnieuw opgestart te hebben kon ik het spel gewoon opslaan. Maar, toen ik probeerde om mijn opgeslagen spel opnieuw op te starten bleef het spel elke keer na 2 minuten vastlopen.
De volgende dingen heb ik geprobeerd, helaas zonder success:
- Het openen van het 001 bestand
- 'alleen-lezen' uitschakelen
- administrator modus aanzetten bij het opstarten
- compalibiteitsmodus van windows XP, 98 en windows me
- kleur instellingen van 8 en 16-bit (bij 16 loopt het spel bij het startscherm/menuscherm al vast)
Toen probeerde ik het wijzigen van de DEP instellingen, ik kon het RCT2.exe bestand niet vinden dus heb ik gewoon de game toegevoegd. Helaas ook zonder succes, nu startte het spel niet eens meer op.
Na wat proberen en goochelen met bovenstaande opties kreeg ik weer de volgende foutmelding
'Error Trapped
Exception Raised - Access Violation
Error Location: Unknown'
Weet iemand hier raadt mee?
Ik heb een nieuwe laptop, draai windows 8. Ik heb de game op mijn usb stick staan omdat mijn ssd niet zo groot is. Maar, dit zou volgens mij geen probleem moeten zijn. Ik heb het spel gekocht bij GOG.