Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi bereik is slecht, kabel werkt wel. Router kopen?

Pagina: 1
Acties:

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:31
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn internet. Heb het 200mb pakket van ziggo, werkt perfect niks op aan te merken. Helaas heb ik net een kamer die wat verstopt zit voor de router waardoor mijn wifi vaak uitvalt/traag is. Nu heb ik een internetkabel maar die wil ik in mijn pc gebruiken ivm games. Nu zat ik er aan te denken om iets te kopen waar ik de internetkabel in kan doen dat een wifi signaal heeft, maar ik ook kan verbinden met een kabel naar de pc.

Ik weet niet of ik dan een router moet kopen of iets anders. Ik wil een kabel in mijn pc houden zodat deze goed internet heeft, iets om het wifi signaal te verbeteren. Wat moet ik dan kopen? Wat ik momenteel vind is iets om de kabel in te doen en wifi te versturen, maar geen kabel voor mijn pc. Of iets om in het stopcontact te doen om het signaal te versterken maar ik denk dat dit ook niet goed werkt omdat het signaal niet zo goed is.

Ik hoop dat iemand weet wat ik hier aan kan doen, alvast bedankt! ;)

Verwijderd

Ofwel:
een switch met daarachter een access point

ofwel (en waarschijnlijk beter)
een 2de router en die configureren als access point (je internet kabel moet wel in 1 van de "gewone" poortjes en NIET in de WAN poort) en dan een 2de kabel tussen je pc en die router.

• kevin12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:25:
Ofwel:

een 2de router en die configureren als access point (je internet kabel moet wel in 1 van de "gewone" poortjes en NIET in de WAN poort) en dan een 2de kabel tussen je pc en die router.
Een 2e router zou dan 'hetzelfde' zijn als hoe ik nu de router beneden heb.

Huidige internetkabel -> router -> internetkabel naar pc + wifi voor telefoon etc.
Dan zou ik een nieuw wachtwoord en een nieuwe verbinding krijgen dan de huidige zeg ik dit goed.

Verwijderd

Jep, je kan zelfs hetzelfde SSID en wpa2-key gebruiken en je gsm/tablet/laptop gaat automatisch sterkste signaal kiezen. Best regel je ook de kanalen af op elkaar. Bijvoorbeeld die beneden kanaal 6 en die boven kanaal 11 ;-)

Juist zorgen dat DHCP uitstaat op je extra router. Maar daarover zijn hier verschillende tips en handleidingen te vinden ;-)

• kevin12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:20:
Jep, je kan zelfs hetzelfde SSID en wpa2-key gebruiken en je gsm/tablet/laptop gaat automatisch sterkste signaal kiezen. Best regel je ook de kanalen af op elkaar. Bijvoorbeeld die beneden kanaal 6 en die boven kanaal 11 ;-)

Juist zorgen dat DHCP uitstaat op je extra router. Maar daarover zijn hier verschillende tips en handleidingen te vinden ;-)
bedankt voor de info! Maakt het eigenlijk iets uit wat voor router ik haal, bedoel niet zozeer voor de wifi snelheid maar voor de kabel. Ik wil niet dat de pc langzamer internet krijgt, alleen moet ik helaas op mijn budget kijken arme student haha. Of maakt het voor de kabel allemaal niks uit

Verwijderd

Jah, maakt inderdaad wel uit ;-)
Je moet een router nement met 1Gbps-ethernet poorten ;-) Anders ga je nooit de volle 200Mbps van je abbo kunnen gebruiken.

Voor de wifi kan je zo zot gaan als je wil, maar kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen ;-)

• kevin12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:34:
Jah, maakt inderdaad wel uit ;-)
Je moet een router nement met 1Gbps-ethernet poorten ;-) Anders ga je nooit de volle 200Mbps van je abbo kunnen gebruiken.

Voor de wifi kan je zo zot gaan als je wil, maar kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen ;-)
okee tnx :)

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link Archer C2€ 47,78€ 47,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,78

Verwijderd

Ziet er op papier goed toestel uit ;-)

Dus de kabel die nu in je computer steekt in de gele poortjes steken en de blauwe poort ongebruikt laten ;-)

• kevin12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:51:

Dus de kabel die nu in je computer steekt in de gele poortjes steken en de blauwe poort ongebruikt laten ;-)
dan haal ik deze morgen :)
Ik zet deze router boven op mijn pc, dan kan ik de kabel van beneden uit de hoofdrouter in het blauwe slot doen? en de gele om een korte kabel in de pc te pluggen. Zeg ik dit zo goed omdat je zegt blauw ongebruikt laten.

Verwijderd

Neenee, beide kabels moeten in een geel poortje.

In de blauwe poort mag je geen kabel steken. Reden is simpel, dat toestel is een router, maar je hebt beneden al een router staan ;-) Het zal waarschijnlijk wel werken maar dan ga je een tweede subnet gaan creëren die mekaar kunnen beïnvloeden als ze niet goed ingesteld zijn en blabla. Simpelste is dus om 1 router zijn werk te laten doen en die nieuwe router als een switch + accesspoint te gebruiken.

Dus kabels enkel in gele poortjes en router instellen als access point (kan je waarschijnlijk instellen bij setup van toestel en zoniet => effe google gebruiken)

• kevin12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:10:
Neenee, beide kabels moeten in een geel poortje.

In de blauwe poort mag je geen kabel steken. Reden is simpel, dat toestel is een router, maar je hebt beneden al een router staan ;-) Het zal waarschijnlijk wel werken maar dan ga je een tweede subnet gaan creëren die mekaar kunnen beïnvloeden als ze niet goed ingesteld zijn en blabla. Simpelste is dus om 1 router zijn werk te laten doen en die nieuwe router als een switch + accesspoint te gebruiken.

Dus kabels enkel in gele poortjes en router instellen als access point (kan je waarschijnlijk instellen bij setup van toestel en zoniet => effe google gebruiken)
Okee nu is het me helemaal duidelijk, ik zag internet staan dus ik dacht dat ik de blauwe wel moest gebruiken. Super bedankt voor de hulp, ik weet genoeg :). fijne avond nog _/-\o_

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee wacht even

Vergeet niet om die router een (lan)ip adres te geven die in het subnet van je huidige router past, maar wel buiten de dhcp range ervan

en dan dhcp uit zetten op de nieuwe router

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:51:
Nee :X

De Archer C2 is bovenal een oefening in marketing, niet in zinnige techniek :/

- 1999 belt en wil z'n 100Mb Ethernetpoorten terug
- WiFi-kwaliteit en dekking hangt bovenal van aantal antennes af. Deze heeft in 2.4GHz twee, maar in 5GHz slechts eentje, waardoor het erbarmelijke dekking heeft tov vrijwel alle andere apparaten.
- 5GHz chipset is een buggy Mediatek-chipset die eigenlijk voor een mobiele telefoon, niet router/AP bedoeld is. Enorm veel compatibility issues waardoor 5GHz nagenoeg onbruikbaar is :o

Wil je 5GHz gebruiken, koop deze dan NIET en neem een degelijke. TP-Link's eigen WDR-3600 is stukken beter dan dit stuk schroot, wil je WiFi-ac, neem dan minimaal een Archer C5. Alle "750Mbps" WiFi-ac gevallen zijn even brak als dit.

Geen 5GHz nodig? Koop dan voor minder een degelijke 2.4GHz-only apparaat, al zou ik dat anno 2016 nooit aanraden.

Oslik blyat! Oslik!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:12
Volledig met jou eens Dion.
Maar kan de Ts niet beter de kpn/telfort wifi versterker kopen?
Kabel erin en gaan is plug en play. Accespoint en switch ineen.
Kijk even hier: https://m.webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• kevin12
Ik zal even mijn woonsituatie uitleggen dan daar naar gekeken worden voor wat ik nu precies nodig heb.
-6 man studentenhuis met ziggo max.
-beneden zit de hoofdrouter, hierin heeft iedere kamer een kabel + een kabel naar een wifi punt boven.
- mijn kamer heeft goede verbinding maar valt om de minuut letterlijk een sec uit en is geregeld traag.
-de gang waar het wifi punt zit heeft vrij dikke muren wat dit mogelijk verklaart.

Om deze reden wil ik een punt in mijn kamer of iets om de wifi te verbeteren zodat ik beter op mijn laptop/mobiel kan internetten. Wel wil ik de pc aan de kabel houden. Zou een goedkope router volstaan ofblijft de hierboven genoemde router nog een afrader. Ik vind 60,- namelijk al vrij duur voor waar ik het voor nodig heb. Zolang dewifi wat minder uitbalt op mijn telefoon vind ik het goed eigelijk.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
Als ik jouw was zou ik gewoon de eerste de beste router kopen met gigabit poorten erop. Voldoet prima.

Ja, je hebt routers die veel betere specificaties hebben en betere wifi maar voor wifi alleen voor je eigen kamer is dat allemaal niet zo boeiend. Dan gaat elke router wel voldoen. (Zelf een linksys router van marktplaats gehaald voor 10 euro, werkt perfect)

Even instellen als accespoint en klaar. (Dhcp uitzetten en ip adres aanpassen. Hiervoor kan je het beste eerst de router alleen op je computer aansluiten voordat je internet er in prikt. )

Edit, zoiets bijvoorbeeld:Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router
€ 10,00
http://link.marktplaats.nl/m1011616266

[ Voor 37% gewijzigd door Pindakaas op 27-01-2016 08:59 ]

don't mind me

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:20:

Hm tweakers crash? Bericht is weg...
Anyway.... Nog een keer dan maar

Zoals je het omschrijft zou wifi kunnen werken als je AP's perfect zijn geplaatst, maar in een huis zullen vrijwel altijd beide AP's te bereiken zijn en de client moet dan bepalen of het signaal slecht genoeg is om over te schakelen op de ander, als je een AP op de begane grond en tweede verdieping hebt zal je ergens op de eerste verdieping anders constant schakelen tussen de twee AP's.
Het schakelen van AP op basis van o.a. signaal sterkte is iets wat je alleen met professioneel spul kan bereiken, anders is het is per client en vaak ook per firmware/driver afhankelijk, de ene client kan het goed doen en de ander kan non-stop aan het schakelen zijn en vrijwel nooit een verbinding hebben. anders is het veel makkelijker om de AP's 2 verschillende SSID's te geven zodat je zelf kan aangeven welke van de twee je wil hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door RGAT op 27-01-2016 09:03 ]

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:48:
[...]

Nee :X

De Archer C2 is bovenal een oefening in marketing, niet in zinnige techniek :/

- 1999 belt en wil z'n 100Mb Ethernetpoorten terug
- WiFi-kwaliteit en dekking hangt bovenal van aantal antennes af. Deze heeft in 2.4GHz twee, maar in 5GHz slechts eentje, waardoor het erbarmelijke dekking heeft tov vrijwel alle andere apparaten.
- 5GHz chipset is een buggy Mediatek-chipset die eigenlijk voor een mobiele telefoon, niet router/AP bedoeld is. Enorm veel compatibility issues waardoor 5GHz nagenoeg onbruikbaar is :o

Wil je 5GHz gebruiken, koop deze dan NIET en neem een degelijke. TP-Link's eigen WDR-3600 is stukken beter dan dit stuk schroot, wil je WiFi-ac, neem dan minimaal een Archer C5. Alle "750Mbps" WiFi-ac gevallen zijn even brak als dit.

Geen 5GHz nodig? Koop dan voor minder een degelijke 2.4GHz-only apparaat, al zou ik dat anno 2016 nooit aanraden.
Nochtans beschikt die router over 4 1Gbps poorten volgens de pricewatch. Misschien dat even bevestigen/wijzigen vooraleer contact op te nemen met 1999 8)7

Trouwens, voor die prijs is die router een goeie koop op papier. Dat er minder goeie antenne's inzitten en een mindere chipset... tjah, 't is nu eenmaal weinig geld... Aan andere kant denk ik dat het wel zal voldoen voor TS. Er is al wiif op de gang, maar hij wil gewoon een access point dichterbij...

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:06:
[...]

Nochtans beschikt die router over 4 1Gbps poorten volgens de pricewatch. Misschien dat even bevestigen/wijzigen vooraleer contact op te nemen met 1999 8)7

Trouwens, voor die prijs is die router een goeie koop op papier. Dat er minder goeie antenne's inzitten en een mindere chipset... tjah, 't is nu eenmaal weinig geld... Aan andere kant denk ik dat het wel zal voldoen voor TS. Er is al wiif op de gang, maar hij wil gewoon een access point dichterbij...
Voor ongeveer dezelfde prijs heb je een Accesspoint van Telfort die ook werkt op Ziggo verbindingen.

Verwijderd

Als je het goed wilt doen, koop dan een goede Gbit switch, hang daar alle apparaten aan, inclusief de router / AP. Die switch doet waar hij goed in is, dus traffic verdelen. De WiFi gedeelte van je router, neemt het wireless gedeelte voor zijn rekening.
Ook als je later een NAS eraan hangt, zal je goede snelheden halen met een goede switch.

Bv:
https://www.buyitdirect.c...PL9qabFycoCFQQUwwodqRoKDQ

Ok, is niet een van de goedkoopste, maar dit is wel professioneel spul. Ook Levenslange (zonder bon) garantie.

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:11:
Als je het goed wilt doen, koop dan een goede Gbit switch, hang daar alle apparaten aan, inclusief de router / AP. Die switch doet waar hij goed in is, dus traffic verdelen. De WiFi gedeelte van je router, neemt het wireless gedeelte voor zijn rekening.
Ook als je later een NAS eraan hangt, zal je goede snelheden halen met een goede switch.

Bv:
https://www.buyitdirect.c...PL9qabFycoCFQQUwwodqRoKDQ

Ok, is niet een van de goedkoopste, maar dit is wel professioneel spul. Ook Levenslange (zonder bon) garantie.
Beetje overkill voor thuis dit, vrijwel elke router met 4 1GbE Lan poorten zal zat zijn, ook voor een NAS en zal gelijk presteren, theoretisch misschien zelfs beter omdat de router ook layer 3 'routert' en je echte router verlicht. 40GbE InfiniBand is nog sneller, maar ook niet heel nuttig ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Beetje overdreven imho, die switch op de router zal het in praktij goed doen hoor

Iperf

Verwijderd

Correct, alleen in welke "praktijk"....

Ik stel mij altijd op: Als er op een apparaat "universeel" of iets dergelijks staat, dan is het meestal nergens goed voor.

Een Swtich doe moet switchen, een AP moet WiFi omzetten naar ethernet, een router die moet routeren. Ieder zijn eigen ding.

Uiteraard, er zijn tig Gbit switches, goedkoop en duur....

Ik bedoelde alleen te zeggen, dat je ze apart moet neerzetten. Wat voor merk / type: kies maar.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:46
Maar de TS wil juist betere wifi in zijn kamer, want zijn pc zit al op de LAN. Dus een switch is niet wat hij zoekt, want die heeft geen wifi. Dus acces-point of een router instellen als acces-point.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:06:
[...]

Een AP is weinig meer dan een chipset en een stel antennes. Als dat beroerd is hou je weinig over...

Voor dat geld heb je zowel nieuw als 2e hand meer dan genoeg alternatieven, zoals ik al noemde. Een TP-Link WDR-3600 is ronduit superieur, als ik kijk naar nieuw in pricewatch biedt pakweg de D-Link DIR-850L voor zelfde geld een volwaardige 5GHz ervaring.

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:21:

Ik stel mij altijd op: Als er op een apparaat "universeel" of iets dergelijks staat, dan is het meestal nergens goed voor.

Een Swtich doe moet switchen, een AP moet WiFi omzetten naar ethernet, een router die moet routeren. Ieder zijn eigen ding.

Ik bedoelde alleen te zeggen, dat je ze apart moet neerzetten. Wat voor merk / type: kies maar.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat niemand meer een router met meer dan één lan poort moet kopen? je overdrijft een beetje. Er zijn genoeg routers* die zich goed bewezen hebben voor thuis en zelfs ook kleine bedrijven.

*(modem)+(vpn server)+router+switch+accespoint combinatie

Btw hier in de slaapkamer gewoon een oude linksys geknalt voor 3,50 van de kringloop, hatsekidee draaien al een trein.

als de ts echt goedkoop uit wil zijn .. kringloop+een beetje mazzel en *WINST*

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 27-01-2016 09:33 ]

Iperf

• Pindakaas
Fish schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:30:
[...]

als de ts echt goedkoop uit wil zijn .. kringloop+een beetje mazzel en *WINST*
Helemaal mee eens! gewoon kringloop op marktplaats een routertje halen en klaar is kees.

don't mind me

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:21:

Dat is prima als je een homelab draait of datacenter, maar voor 99,999% (en een hoop meer 9's) van de thuis situaties is 1 router met ingebouwde switch en AP al zat, misschien een tweede AP hier en daar maar een router, firewall, switch, AP's enz allemaal los is niets meer dan verspilling van geld en stroom voor thuisgebruik.

• kevin12
zo dat is een hoop info erbij, ik heb het even doorgelezen een AP of router is denk ik de oplossing, het hoeft ook niet veel geld te kosten. Zolang de wifi voor mijn telefoon/laptop maar wat stabieler/sneller wordt.

De TP-Link WDR-3600 zou goed genoeg zijn denk ik, ook wel het maximale dat ik uit wil geven. Even omdat ik niet zo veel verstand hiervan heb. Stel ik zou deze router kopen.
-Internetkabel afkomstig van de 'hoofdrouter' in slot 1 plaatsen.
-De router in mijn kamer bovenop de pc zetten(staat midden in de kamer).
-Slot 2 van de router verbinden met een kabel naar de pc.
-wifi niet meer verbinden met de huidige wifi verbinder(weet de naam niet, is geen router maar volgens mij een AP).
-wifi verbinden met de router op mijn kamer.

Dit zou het stappenplan zijn dat ik moet volgen?
Ik zou ook thuis kunnen kijken of wij nog een oude router hebben, dat zou net zo g oed zijn denk ik omdat het toch op mijn kamer komt te staan. Verder dan de kamer heb ik geen verbinding nodig

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fish schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:16:
Nee wacht even

Vergeet niet om die nieuwe router een (lan)ip adres te geven die in het subnet van je huidige router past, maar wel buiten de dhcp range ervan

en dan dhcp uit zetten op de nieuwe router

Iperf

• kevin12
okee duidelijk :) dat moet wel lukken

• Pindakaas
Als je 200mbit van ziggo wil halen is het wel zo handig als je een router hebt met gigabit poorten. Anders blijf je hangen op 100 mbit.

don't mind me

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:12
Annuk schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 01:22:
Volledig met jou eens Dion.
Maar kan de Ts niet beter de kpn/telfort wifi versterker kopen?
Kabel erin en gaan is plug en play. Accespoint en switch ineen.
Kijk even hier: https://m.webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/
Ik quote mezelf hier ff, afgelopen nacht weinig zin om te uitgebreid te gaan doen :+

Dit accespoint heb ik zelf ook in gebruik en dit is volledig plug en play, als je hem als accespoint wilt gebruiken druk je de inkomende kabel (die nu in je pc zit) in de gele poort, en dan heb je nog 4 grijze poortjes over om apparatuur op aan te sluiten.
Dit ding is niet anders dan stekker in stopcontact en je 2 utp stekkers erin (inkomend en naar PC)
Je kan als je wilt je eigen SSID (netwerknaam) en wachtwoord aan maken (ipv. het standaard ingestelde)
Dit accespoint doet het hier thuis iig goed, en kost je nu nog bij telfort maar €50,- (is ook als niet klant gewoon te bestellen).
HIER de link om hem te bestellen bij telfort.

imo kan je hier geen miskoop aan doen TS, en ben je voor €50 klaar en heb je gelijk je switch + accespoint :*)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
kevin12 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:22:
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn internet. Heb het 200mb pakket van ziggo, werkt perfect niks op aan te merken. Helaas heb ik net een kamer die wat verstopt zit voor de router waardoor mijn wifi vaak uitvalt/traag is. Nu heb ik een internetkabel maar die wil ik in mijn pc gebruiken ivm games. Nu zat ik er aan te denken om iets te kopen waar ik de internetkabel in kan doen dat een wifi signaal heeft, maar ik ook kan verbinden met een kabel naar de pc.

Ik weet niet of ik dan een router moet kopen of iets anders. Ik wil een kabel in mijn pc houden zodat deze goed internet heeft, iets om het wifi signaal te verbeteren. Wat moet ik dan kopen? Wat ik momenteel vind is iets om de kabel in te doen en wifi te versturen, maar geen kabel voor mijn pc. Of iets om in het stopcontact te doen om het signaal te versterken maar ik denk dat dit ook niet goed werkt omdat het signaal niet zo goed is.

Ik hoop dat iemand weet wat ik hier aan kan doen, alvast bedankt! ;)
Ik zou ziggo even bellen, die hebben tegenwoordig hele goede accespoints voor een hele mooie prijs. Als je nu toch al een kabel daar hebt sluit je daar het accespoint op aan (plug n play zonder gedoe van router settings) en van het acces point kan dan gewoon een kabel naar je PC toe.

https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/

Wat ik gelezen heb dat dit een apparaat is tegen kostprijs, in de prijswatch zou je deze moeten tegen komen vanaf 100 euro dus 59 euries is zeker een mooie prijs. Volgens mij is het ook gewoon een high end router met speciale firmware wat er een accespoint van maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door jezzer op 27-01-2016 15:46 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jezzer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Ik zou ziggo even bellen, die hebben tegenwoordig hele goede accespoints voor een hele mooie prijs. Als je nu toch al een kabel daar hebt sluit je daar het accespoint op aan (plug n play zonder gedoe van router settings) en van het acces point kan dan gewoon een kabel naar je PC toe.

https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/

Wat ik gelezen heb dat dit een apparaat is tegen kostprijs, in de prijswatch zou je deze moeten tegen komen vanaf 100 euro dus 59 euries is zeker een mooie prijs. Volgens mij is het ook gewoon een high end router met speciale firmware wat er een accespoint van maakt.
lijkt idd wel een beetje op deze :P
http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_Archer-C7.html
pricewatch: TP-Link Archer C7

Dat is dan idd wel een leuke prijs. maar geen idee of ze gemorreld hebben aan de functionaliteit. maar mischien wel weer naar stock te flashen. en als dat zou is zou het een goedkope manier zijn om aan de c7 te komen.

Helaas nog steeds een tikkie duur voor de ts, helemaal als de wifi niet verder hoeft te gaan dan de muur van de kamer. Ik zeg, in zijn geval nog steeds cheap ass shizzle kopen. (met gbit)

Iperf

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Fish schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:45:
[...]

Dat is dan idd wel een leuke prijs. maar geen idee of ze gemorreld hebben aan de functionaliteit. maar mischien wel weer naar stock te flashen. en als dat zou is zou het een goedkope manier zijn om aan de c7 te komen.

Helaas nog steeds een tikkie duur voor de ts, helemaal als de wifi niet verder hoeft te gaan dan de muur van de kamer. Ik zeg, in zijn geval nog steeds cheap ass shizzle kopen. (met gbit)
Ja deze is terug te flashen naar de originele firmware. Echter is de vraag of je uberhaupt terug wilt, want voor alleen WiFi voldoet ie prima

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Blijf maar weg bij die TP link Archers..Haal een stabiele router zoals: http://tweakers.net/price.../tp-link-tl-wr1043nd.html voor een klein prijsje. Heb je geen wifi AC maar verder prima (en bereik) en stabiel

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Fish schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:45:
[...]

Als die WIFI-punten net zo stabiel zijn als hun geleverde modem-routers (ubee, cisco..allemaal problemen) dan zou ik daar lekker bij weg blijven...Vaak wel connectie en maar geen internet. Misschien werken ze goed, maar ik zou ze zelf niet sponsoren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:25:
Ofwel:

Of een UTP-kabeltje wél naar de WAN-poort en door Ziggo de Ubee in bridge laten zetten? :) Dan heb je namelijk een NAT die wel normaal werkt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2016 18:44 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Waarom niet gewoon een Engenius ECB350 ? Bereik van die dingen is veruit het beste, heb je alleen geen 200Mbps....maar of dat nou zó erg is...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• kevin12
Ik heb even een test gedaan met mijn pc en laptop voor de internetsnelheid.
Pc: 145mbps (kabel)
laptop: 12mbps (wifi)

Zou dit betekenen dat het huidige AP gewoon ouderwets is, deze zit wel met een kabel in de router alleen de muren/oudheid zorgen dat het AP een beetje waardeloos is, denk ik.

De optie van ziggo bellen lijkt me wel een goed plan, omdat wij 3 verdiepingen hebben.
1: router staat hier, woont niemand.
2: AP staat hier, woon ik en andere
3: staat niks, wonen andere.
Eventueel die van de ziggo kopen met de huisgenoten, deze aansluiten waar de huidige AP staat en de huidige AP verplaatsten naar de 3e verdieping. Dan zou iedereen profijt moeten hebben hiervan, weet ik niet hoe de verbnding dan blijft omdat de muren blijven staan.

Of ik haal gewoon een router van thuis, als het goed is hebben we een oude nog liggen maar omdat het puur voor de wifi is zou het niet uit maken denk ik, kwestie van proberen. Deze zet ik dan in mijn kamer neer aangesloten op de internet kabel, en dan een klein kabeltje verbinden met mijn pc. Als ik dan nog een speedtest doe met de pc en het internet is hetzelfde is het mogelijk opgelost zonder kosten te maken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ToFast schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:38:
[...]

Als die WIFI-punten net zo stabiel zijn als hun geleverde modem-routers (ubee, cisco..allemaal problemen) dan zou ik daar lekker bij weg blijven...Vaak wel connectie en maar geen internet. Misschien werken ze goed, maar ik zou ze zelf niet sponsoren.
Er wordt al gezegd dat ze voor inkoop weggaan, en gezien de prijs klinkt dat niet onaannemelijk (60 ipv 100 in de winkel) dus van sponsoren is dan geen sprake. Ik geloof ook niet dat ziggo firmware schrijft, die zullen tp-link vragen om het een beetje aan te passen zodat het plug en play is.

Maar er zijn domweg goedkoper waar de ts ook rond mee komt
kevin12 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:08:

Of ik haal gewoon een router van thuis, als het goed is hebben we een oude nog liggen maar omdat het puur voor de wifi is zou het niet uit maken denk ik, kwestie van proberen. Deze zet ik dan in mijn kamer neer aangesloten op de internet kabel, en dan een klein kabeltje verbinden met mijn pc. Als ik dan nog een speedtest doe met de pc en het internet is hetzelfde is het mogelijk opgelost zonder kosten te maken.
Yup gewoon proberen. Maar je pc haalt geen 145mbit meer als het een router met 100mbit poorten is

Iperf

• kevin12
Fish schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Er wordt al gezegd dat ze voor inkoop weggaan, en gezien de prijs klinkt dat niet onaannemelijk (60 ipv 100 in de winkel) dus van sponsoren is dan geen sprake. Ik geloof ook niet dat ziggo firmware schrijft, die zullen tp-link vragen om het een beetje aan te passen zodat het plug en play is.

Maar er zijn domweg goedkoper waar de ts ook rond mee komt

[...]

Yup gewoon proberen. Maar je pc haalt geen 145mbit meer als het een router met 100mbit poorten is
Ik zal het eens proberen, wie weet haalt de router het wel. Ben er wel bang voor aangezien hij al wat ouder is. Maar goed als het hierdoor opgelost kan worden scheelt het me ook weer een hoop geld :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToFast schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:38:
[...]

Denk je echt dat Ziggo zelf firmwares schrijft? 8)7

Die zooi is typisch Ubee- en Cisco-kwaliteit en heeft (muv de ongelukkige keuze ervoor) weinig te maken met Ziggo zelf.

De AP is een TP-Link en fw zal muv paar andere defaults (bijvoorbeeld dat het als AP werkt en niet als router en dat het DFS doet) gebaseerd zijn op exact zelfde fw van de reguliere Archer C7v2.

En sponsoren - geen idee wat een C7 inkoop kost, maar gezien dit 2/3 van de prijs is van een C7 bij eerstvolgende aanbieder zullen ze er geen cent aan verdienen. Dit is puur een manier om van gezeik over brakke WiFi af te zijn en zo klanten te behouden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1