Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget laptop voor een 10 jarige

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 20:15
Mijn vraag
Een vriend van mij zoekt een laptop van 300 euro voor z'n dochter, voor school uiteraard maar zal ook wel voor spelletjes gebruikt gaan worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb uiteraard zelf rond gekeken maar kom veel laptops met maar 2gb tegen, wellicht is het genoeg voor een laptop maar ben er niet zo in thuis. Verder zie ik veel chromebooks maar ik weet niet of dat voldoet.

Ik weet dat de MM de btw dagen heeft wellicht zit daar een goede suggestie tussen, ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de geboden hulp.

mvg Niels

Beste antwoord (via MaceNL op 01-02-2016 07:40)

Verwijderd

Voor simpel schoolwerk van een 10-jarige zou dit prima voldoen:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 100 14 80MH005WNX

14", dus wat draagbaarder, prima als hij ooit mee naar school zou moeten?

hou je zelfs nog wat geld over.

Moet het toch een gewone, 15,6" zijn, dan is dit ene prima optie:

pricewatch: Lenovo G50-80 80E50386NX

Ietsjes over budget, grotere HD (1TB) hoewel ik me niet kan voorstellen dat een 10jarige dat nodig heeft.
Ook iets energiezuiniger en een ietsjes grotere accu, wellicht weer een pluspunt maar ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt.

Eisen kwa spelletjes zou ik bij een 10-jarige toch bij het kind oplossen, niet bij de laptop :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 08:54 ]

Alle reacties

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Wellicht een 2e hands nemen?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
goede 2de hands heb je waarschijnlijk iets meer bang for the buck ( omgerekend dan ;) )

404 Signature not found

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 23:04
Ik denk dat het vooral lastig wordt om de eisen 'spelletjes' en '€ 300,-' te combineren. Binnen je budget heb je machines zoals de EEE book, die voor casual internetten / school meer dan prima zijn, je moet er alleen geen Minecraft op willen draaien.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Voor simpel schoolwerk van een 10-jarige zou dit prima voldoen:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 100 14 80MH005WNX

14", dus wat draagbaarder, prima als hij ooit mee naar school zou moeten?

hou je zelfs nog wat geld over.

Moet het toch een gewone, 15,6" zijn, dan is dit ene prima optie:

pricewatch: Lenovo G50-80 80E50386NX

Ietsjes over budget, grotere HD (1TB) hoewel ik me niet kan voorstellen dat een 10jarige dat nodig heeft.
Ook iets energiezuiniger en een ietsjes grotere accu, wellicht weer een pluspunt maar ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt.

Eisen kwa spelletjes zou ik bij een 10-jarige toch bij het kind oplossen, niet bij de laptop :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 08:54 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

P_Tingen

omdat het KAN

Voor zo'n 200 euro kun je al een aardige laptop kopen (bv Dell Latitude E6410 I5 M520, 4GB, 250GB, 14.1'' bij een 2ehandscomputerboer bij mij in de buurt). Zet hier evt nog een ssd in en je hebt een hele leuke en snelle laptop en nog steeds binnen budget.

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

P_Tingen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:59:
Voor zo'n 200 euro kun je al een aardige laptop kopen (bv Dell Latitude E6410 I5 M520, 4GB, 250GB, 14.1'' bij een 2ehandscomputerboer bij mij in de buurt). Zet hier evt nog een ssd in en je hebt een hele leuke en snelle laptop en nog steeds binnen budget.
Dan zou ik toch eerder de aangedragen Lenovo voor 259 kopen, nieuw, 2 jaar garantie, nieuwere hardware (de i5 M520 is nu toch al aardig aan de leeftijd) en een stuk energiezuiniger.

Toch versterkt dit de strekking van het antwoord wel natuurlijk: je kan dit gemakkelijk onder de 300e oplossen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 11:10 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:34
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 03-02-2016 20:18 ]

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 20:15
Pardon ? Ben ik verplicht te reageren ? Misschien is er wel iets tussen gekomen waardoor ik niet kon reageren ?

Assumption is the mother of all fuck ups. Los van wat dhr JeroenC te zeggen heeft, bedankt voor de reacties heren door omstandigheden kon ik niet eerder reageren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de school een laptop verplicht stelt, dienen ze zelf met een laptop te komen. Controleer dat dus ook even, al dan niet voor de zekerheid. Ze zien de laptop dan als noodzakelijk middel, die de school verplicht is te leveren, ouders kunnen niet oordelen wat dan het beste past bij de lespakketten.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2016 00:29 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
CptChaos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 00:24:
Als de school een laptop verplicht stelt, dienen ze zelf met een laptop te komen. Controleer dat dus ook even, al dan niet voor de zekerheid. Ze zien de laptop dan als noodzakelijk middel, die de school verplicht is te leveren, ouders kunnen niet oordelen wat dan het beste past bij de lespakketten.
Scholen kunnen nogal irritant doen hoor.

Haar school eiste een i5 of beter, voor het VMBO wel te verstaan.

Gelukkig zat er een lijstje erbij waarvoor ze de laptop moeten gebruiken, office en online toetsen.

Right, gewoon een AMD laptop van 330 euro gehaald (toen de goedkoopste)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mizgala28 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 02:02:
[...]

Scholen kunnen nogal irritant doen hoor.

Haar school eiste een i5 of beter, voor het VMBO wel te verstaan.

Gelukkig zat er een lijstje erbij waarvoor ze de laptop moeten gebruiken, office en online toetsen.

Right, gewoon een AMD laptop van 330 euro gehaald (toen de goedkoopste)
Jep, scholen kunnen erg intimiderend zijn, jammer genoeg, zodat het de school minder kost. Echter schrijft de Onderwijsinspectie:
2.3. Laptop of gym-T-shirt met schoollogo (of gereedschappen, atlas etc.)
Een school vermeldt in de schoolgids en in een brief aan de ouders dat ouders van
leerlingen in het eerste leerjaar een verplichte bijdrage voor een laptop moeten
betalen of moeten betalen voor de aanschaf van een gym-T-shirt met schoollogo
(of gereedschappen of het gebruik van atlassen, woordenboeken, etc.). De
lesmaterialen (laptop of T-shirt) zijn alleen via de school te bestellen. Ben ik als
ouder verplicht die bijdragen te betalen?

Nee. Volgens de wet moet het voorgeschreven lesmateriaal gratis worden verstrekt. Voor
extra materialen mag de school wel een bijdrage vragen, maar deze bijdrage is altijd
vrijwillig, dat wil zeggen: de ouder kiest er wel of niet voor die extra lesmaterialen te
bestellen (bij de school). Het gaat dan bijvoorbeeld om bijdragen voor (het gebruik van) een
laptop, atlassen, woordenboeken, gereedschap of (gym)kleding. De ouders kunnen ook
besluiten om deze materialen zelf aan te schaffen en dit te doen bij de leverancier van hun
keuze.
Als de school het gym-T-shirt met schoollogo, de laptop, het gereedschap of de atlassen wel
verplicht stelt, dan dient zij deze materialen zelf beschikbaar te stellen. Als het T-shirt geldt
als een extra materiaal, dan kan de school hiervoor wel een vrijwillige bijdrage vragen. Ouders dienen er steeds voor te kunnen kiezen of en bij welke leverancier zij het T-shirt (de
laptop, het gereedschap, etc.) willen aanschaffen. Voor overige extra lesmaterialen geldt
hetzelfde.
Scholen mogen van ouders verwachten dat zij aanvullende materialen, die meerdere jaren
meegaan of een sterk persoonlijk karakter hebben, zelf voor hun kind aanschaffen. Als
ouders dit toch niet willen doen, kan de school proberen een oplossing te vinden. Zodra de
school echter specifieke lesmaterialen verplicht voorschrijft, dient zij deze altijd gratis
beschikbaar te stellen. Het eigendom blijft dan bij de school.
Bron: Paragraaf 2.3 in deze PDF: http://www.onderwijsinspe...n-over-ouderbijdragen.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2016 11:54 ]

Pagina: 1