Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownkruid434
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-05 17:32
Dag allemaal,

Allereerst bij voorbaat dank voor het eventueel helpen van mijn zoektocht.

Ik ben op zoek naar een 2.0 of 2.1 AV reciever met een budget van 500 - 800 euro.
Het systeem zal ik gaan gebruiken voornamelijk voor muziek (streamen via chromecast vanaf pc) en films/series (Netflix :+ ).

Nu heb ik hier nog 2x 140W boekenkast model (grote boekenkast!) Sony speakers staan (Type ss-a702n, kan er geen specificaties van vinden...). Deze speakers wil ik bij voorkeur aansluiten op de reciever, de speakers zijn nog goed en geeft tevens weer wat ruimte in het budget!

Na een eerste ontdekkingstocht in de HiFi-wereld van de Mediamarkt sprak mij de HK BDS 370 of 375 set aan. Een compleet 2.1 systeem met ingebouwde bluray speler. Ideaal! Bij nader thuisonderzoek leken de reacties op deze setjes eerder negatief dan positief.

Na het uitpluizen van GoT ben ik van mening dat ik naar een HiFi zaak toe moet gaan om te gaan luisteren naar het geluid van verschillende recievers. Daarnaast denk ik dat men HiFi zaak iets meer verstand heeft van de apparatuur dan de gemiddelde Mediamarkt verkoper... (No offense...)

Mijn vraag aan jullie is wat kunnen julllie mij aanraden?
Is een Denon x2200W meer waar ik mij op moet gaan richten (met evt. aparte BR-speler) in combinatie met de Sony speakers die ik heb staan?
Is een set (zoals de HK bds 370 of 375) van dusdanige kwaliteit dat het de 500-700 euro waard is?
Zijn er nog andere suggesties?

Ik hoop dat jullie mij e.e.a. kunnen adviseren. 500 - 800 euro is voor een reciever (set) niet veel geld, maar voor mij best een grote uitgave...

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Over luisteren naar receivers zijn de meningen verdeelt. Klankverschillen tussen speakers zal niemand ontkennen, tussen versterkers en receivers is dat verschil veel minder tot niet. Al zijn speakers ook discutabel aangezien je vooral naar de akoestiek van de winkel zit te luisteren.

Als je al speakers hebt die nog in goede staat zijn en bevallen zou ik die zeker behouden. Zoals zelf al aangegeven heb je dan binnen budget meer ruimte voor een receiver en losse Blu-rayspeler. Combi's zijn er wel, maar niet zo veel dat ik er zo een berg op kan noemen. Ik weet dar Arcam, Denon en Marantz ze hebben maar de types en prijsklasse durf ik niet te zeggen.

Met 500 - 800 euro ga je zeker een receiver vinden en een Blu-rayspeler ook als je geen gekke hogere modellen wilt van minimaal 500 euro. De Denon is een optie, maar er zijn veel meer merken. Let wel dat je om een stereoversterker dan wel -receiver vraagt en met een surroundreceiver als de Denon aan komt. Maakt in praktijk niets uit aangezien je altijd minder aan kan sluiten, maar het viel wel op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownkruid434
Bedankt voor je reactie.

Dat was inderdaad nog een vraag die ik vergeten was te stellen.
Zijn 5.1 recievers specifiek voor 5.1, of is daar ook prima een 2.1-2.0 setup mee te maken?

Ik heb de Denon x2200W genoemd omdat ik die verscheidene malen langs zag komen in andere topics.

Over het luisteren naar het geluid in een HiFi-zaak had ik al een beetje het vermoeden dat dit bij recievers moeilijker/minder van belang was. De output zal over het algemeen gewoon goed zijn. Het verschil in geluid van verschillende speakers kan ik me daarentegen wel goed voorstellen. Maar dat is voor mij momenteel even niet van belang.

[ Voor 37% gewijzigd door Ownkruid434 op 26-01-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met een 5.1 is ook prima een 2.1 of 2.0 te maken. Met een 7.2 trouwens ook ;) Is gewoon een kwestie van al of niet een sub aansluiten.
Anders wordt het met stereo receivers, maar dat is niet wat je zoekt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:58
https://www.hifiklubben.n...s/nad-d1050-da-converter/

Ik heb deze mogen beluisteren bij Hanze HiFi in Zwolle. Klonk samen met Dali Zensor 1 boekenplankspeakers als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownkruid434
Sorry BvZwolle, ik weet niet goed wat ik met jouw reactie aan moet.
Dit soort versterker is niet waar ik naar op zoek ben.

Zijn er nog mensen met suggesties voor mij?
Pagina: 1