Ervaring met Bitdefender Rescue mode

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Vraag

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-10 20:31
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer, Ik krijg namelijk best vaak de BSOD.
Elke BSOD heb ik opgezocht zodat ik het misschien kon fixen maar niks werkt.
Ook is elke BSOD een ander probleem.

Nu sta ik op het punt om een nieuwe PC te bouwen(processor,MOBO) omdat ik al zoveel problemen heb gehad met AMD wil ik overstappen naar Intel.

Maar wil Rescue mode van bitdefender proberen alleen weet ik niet wat het precies doet.
Of dat Rescue mode uberhaupt een optie is om het te fixen.

Alvast bedankt

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je hebt last van BSoDs, maar geeft niet aan in welke richting de foutmeldingen wijzen. Vervolgens denk je aan een hardwarematige oplossing in de vorm van een nieuw mobo en processor (waarom?)
Maar eerst wil een softwarematige oplossing proberen die niets te maken heeft met je eerder bedachte oplossing.

Ik kan je gedachtengang (en problematiek) niet helemaal volgen...
Doe eens meer info over de problemen, op basis daarvan kunnen we beter meedenken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Legin
Jester-NL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:10:
Je hebt last van BSoDs, maar geeft niet aan in welke richting de foutmeldingen wijzen. Vervolgens denk je aan een hardwarematige oplossing in de vorm van een nieuw mobo en processor (waarom?)
Maar eerst wil een softwarematige oplossing proberen die niets te maken heeft met je eerder bedachte oplossing.

Ik kan je gedachtengang (en problematiek) niet helemaal volgen...
Doe eens meer info over de problemen, op basis daarvan kunnen we beter meedenken.
Het is inderdaad wat all over the place.

Ik heb last van BSOD's, net in het laatste uur heb ik er 2 gehad:
MAXIMUM WAIT OBJECT EXCEEDED
SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED (k57nd60a.sys)

Ik weet niet waar ik alles kan zien van mijn pc, heb vaak windows opnieuw geinstalleerd in de hoop het te maken.
Heb ook niks veranderd qua specs in mijn pc, hij is het zelfde in de laatste 2 jaar geweest en heb er al langer last van.
Kan ik ergens een log bestand vinden zodat jullie meer info krijgen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Even googlen leert me dat beide errors te maken lijken te hebben met drivers (en bij de tweede kom ik redelijk wat over grafische kaarten tegen). Je geeft aan dat meerdere herinstallaties het probleem niet hebben verholpen. Heb je bij die herinstallaties wel je drivers up-to-date gebracht?

Daarnaast zou je eens naar de reliability monitor kunnen kijken... die houdt bij wanneer je PC crasht, en waarop. Mogelijk vindt je daar wat pointers in welke richting je moet kijken.
Tenzij je weet (of met redelijke zekerheid mag aannemen) dat je last hebt van virussen (die je voor en na je herinstallaties nooit (goed) hebt weggekregen) lijkt me sowieso dat de rescue mode van Bitdefender niet de juiste tool is voor dit probleem.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Legin
Jester-NL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:51:
Even googlen leert me dat beide errors te maken lijken te hebben met drivers (en bij de tweede kom ik redelijk wat over grafische kaarten tegen). Je geeft aan dat meerdere herinstallaties het probleem niet hebben verholpen. Heb je bij die herinstallaties wel je drivers up-to-date gebracht?

Daarnaast zou je eens naar de reliability monitor kunnen kijken... die houdt bij wanneer je PC crasht, en waarop. Mogelijk vindt je daar wat pointers in welke richting je moet kijken.
Tenzij je weet (of met redelijke zekerheid mag aannemen) dat je last hebt van virussen (die je voor en na je herinstallaties nooit (goed) hebt weggekregen) lijkt me sowieso dat de rescue mode van Bitdefender niet de juiste tool is voor dit probleem.
Ik heb meerdere keren windows opnieuw geinstalleerd (clean install) daarna alles opnieuw geinstalleerd met nieuwste drivers. toch keert dit probleem elke keer weer terug. Ik ga even aan een kennis vragen voor een grafische kaart en die erin zetten. misschien dat mijn grafische kaart niet goed is ofzo?

Heb op een ander forum een tool gedownload die al mijn crash gegevens verzamelt en ze in een zip file neerzet. Ik wacht nog even af op die post voordat ik iets ga veranderen.
Toch heel erg bedankt voor de moeite.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:01
Legin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:02:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer, Ik krijg namelijk best vaak de BSOD.
Elke BSOD heb ik opgezocht zodat ik het misschien kon fixen maar niks werkt.
Ook is elke BSOD een ander probleem.

Nu sta ik op het punt om een nieuwe PC te bouwen(processor,MOBO) omdat ik al zoveel problemen heb gehad met AMD wil ik overstappen naar Intel.

Maar wil Rescue mode van bitdefender proberen alleen weet ik niet wat het precies doet.
Of dat Rescue mode uberhaupt een optie is om het te fixen.

Alvast bedankt
Ik mis echt een hele lading aan informatie:

1. je pc specs waarmee je de bsod krijgt
2. pc specs van de pc die je wil gaan bouwen
3. wat heb je zelf al uitgezocht over bitdefender rescue mode
4. heb je blue screen viewer al eens gedownload om te kijken wat die zegt?
5. heb je al 24 uur memtest gedraait?
6. heb je de logboeken van windows al eens bekeken om te zien of daar wat nuttige info instaat?

[ Voor 7% gewijzigd door furian88 op 27-01-2016 09:23 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bitdefender Resue Mode is bedoelt voor het verwijderen van malware en niet echt voor het oplossen van BSOD's.
Bitdefender Rescue Mode allows you to clean up your current hard disk partitions as well scan all storage drives outside your operating system.
Rebooting your computer in rescue mode will allow you to create a trusted environment which results in restoration, disinfection and cleanup.
Om de oorzaak van de BSOD's te achterhalen hebben we in ieder geval meer informatie nodig. Wat staat er in het eventlog? Welke BSOD meldingen krijg je? Ondanks dat het er verschillende zijn kunnen ze wel aan elkaar gerelateerd zijn (bijvoorbeeld defect geheugen).

Waarom verdenk je malware (gezien je dit topic in B&V hebt geplaatst)? Heb je al eens een herinstallatie gedaan? Had je het probleem hierna nog?

Voor de rest:
- Graag specificaties van het systeem
- Memtest draaien
- Schijfcontrole uitvoeren
- Eventlog
- Hijackthis log

Er is behoorlijk veel te vinden over BSOD's en hoe je deze kunt analyseren / troubleshooten.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 27-01-2016 09:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Wie weet dit, ik heb een probeerversie van Bitdefender maar als ik iets in wil stellen (bijv. programmaregels) moet ik een wachtwoord opgeven. Bij de installatie heb ik geen optie gezien om dit te doen en een wachtwoord weet ik niet. Is dit een beperking van de probeerversie of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 14:33 ]

Verwijderd

Heb het al opgelost dus de vraag is niet meer relevant.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 01:24:
Heb het al opgelost dus de vraag is niet meer relevant.
het is ook niet netjes om iemand zijn topic te kapen om zulke vragen te stellen... :F

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad kunnen losse vragen gewoon - natuurlijk na eerst goed zoeken en nadenken - in eigen topics ;)

Topicstarter: ik stel voor dat je ook in Client Software Algemeen en Windows Clients rondkijkt voor vele tips over het identificeren en oplossen van BSOD's. En zonodig in Windows Clients een topic opent met veel meer concrete info in de topicstart.

Overigens is het zeker niet onmogelijk dat brakke malware de boosdoener is, maar sluit zeker andere oorzaken niet uit. Zeker gezien de resultaten van iets als [google=k57nd60a]

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 01-02-2016 11:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.