Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Hey tweakers, gisteren is de laptop van een vriendin van mij opgehouden, ze heeft een nog redelijk nieuwe Lenovo G50-80. Wat er dus is gebeurt, haar laptop was leeg dus ging ze die opladen, wat naar haar idee gewoon goed ging. Nou trekte ze de oplader deruit en de laptop viel uit en deed niks meer, aanknop ingedrukt houden werkt ook niet, batterij deruit en oplader derin werkt ook niet, oplader deruit batterij derin werkt niet, en batterij derin en oplader derin werkt ook niet, de laptop geeft geen taal of teken.. Geen fans die aanspringen, geen lampjes, helemaal niks! Ik zelf denk dat de laptop helemaal dood is, maar misschien dat jullie nog weten hoe of wat. Zo niet moet ze maar wachten op der garantie denk ik!

De helpdesk was dicht om 17,30 dus die hebben we helaas niet kunnen en inderdaad zit hier garantie op, alleen wil ze kijken of we het zelf aan de praat kunnen krijgen anders is ze al haar bestanden kwijt

[ Voor 12% gewijzigd door VAULT-TEC op 26-01-2016 20:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Redelijk nieuw klinkt als: heeft nog garantie!

Wat zegt de Lenovo helpdesk ervan als je ze belt?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Heb een soortgelijk iets eens gehad met een smartphone. Heb die een nacht aan de stroom laten zitten en de volgende dag bleek die het weer te doen. Zal voor jouw waarschijnlijk niet werken maar you can give it a try ;) Anders lijkt me dit echt een gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nachtje met rust laten, nachtje aan de lader laten hangen,

kan een beveiliging zijn die ergens getript is.. en die je dus even de tijd moet gunnen voor een reset.

of je hebt gewoon pech en is het apparaat gewoon helaas defect..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alle stroom eraf, (adapter en accu), de powerbutton een minuutje ingedrukt houden, en vervolgens proberen te starten. Zo'n ATXreset wil nog wel eens helpen bij systemen die niet willen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan de hardeschijf eruit halen en in een desktop stoppen dan kan je zo bij alle bestanden die op de drive staan mits je geen BitLocker hebt aanstaan. Heb je wel BitLocker aanstaan dan moet je eerst de disk decrypten met de 64 karakters die je te zien kreeg bij het aanzetten van BitLocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
alles gedaan wat jullie deden, helaas mocht het niet baten.. power button ook minuut ingedrukt gehouden en zelfs een raardere combinatie van 10 x 1sec op de power button drukken maar dat hielp ook niet, laptop geeft echt helemaal geen teken van leven meer, nou wil ze nog proberen om de lader te vervangen aangezien ze hier een heel zacht geluidje in hoort, ik ben benieuwd.. en @ brilsmurfffje, als je die laptop openmaakt, vervalt dan de garantie niet? ze wilt het mogelijke allemaal nog uitproberen voordat ze hem naar de garantie stuurt met dus het geval dat ze alles kwijt is van haar laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Stimela schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:43:
alles gedaan wat jullie deden, helaas mocht het niet baten.. power button ook minuut ingedrukt gehouden en zelfs een raardere combinatie van 10 x 1sec op de power button drukken maar dat hielp ook niet, laptop geeft echt helemaal geen teken van leven meer, nou wil ze nog proberen om de lader te vervangen aangezien ze hier een heel zacht geluidje in hoort, ik ben benieuwd.. en @ brilsmurfffje, als je die laptop openmaakt, vervalt dan de garantie niet? ze wilt het mogelijke allemaal nog uitproberen voordat ze hem naar de garantie stuurt met dus het geval dat ze alles kwijt is van haar laptop
Als je zelf aan de laptop gaat rommelen (zoals een hdd er uit halen) maak je meestal geen vrienden bij de fabrikant. De garantie hoort volgens mij op de overige delen van de pc te blijven gelden als er geen schade aan is gekomen door jou. De hdd die je er uit haalt in tegen en alle schade die kan komen door het rommelen aan je pc is niet gedekt. Twijfelgevallen zullen 9/10 keer ook ik jouw nadeel uitvallen. Ik zou het dus niet doen als ik jou was en de pc gewoon terug sturen naar de garantie. (tenzij je de bestanden erg zwaar vind wegen dat je mischien wel zelf voor de reparatiekosten moet opdraaien of zelf geen laptop meer hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Er zit ook ergens een Lenovo-button; vrij kleine knop aan (waarschijnlijk) één van de zijkanten. Als je die indrukt; krijg je de dan wel een menu? Of überhaupt reactie van het apparaat?

Overigens is de support desk doordeweeks open tot 19:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Heb je een multimeter in huis om de spanning te meten die uit de voeding komt ? kijk eens of daar (binnenkant - buitenkant) rond de 19v uit komt ? zo niet , is het misschien gewoon lader stuk en accu leeg. Dan gaat ie ook niet meer aan ...
Pagina: 1