Geen boot na upgrade van 8GB naar 16GB RAM

Pagina: 1
Acties:

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Zojuist heb ik geprobeerd mijn pc te upgraden van 8GB naar 16GB RAM.

Ik heb dit moederbord: pricewatch: Asus H81-Gamer en dit geheugen pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9.

Ik had er al een setje van dat geheugen inzitten en heb er nog 1 bijgekocht maar toen ik het in mijn pc had geprikt gaf hij geen beeld.

Wat ik al heb geprobeerd is een bios reset, daarna gaf hij ook geen beeld. Daarna bootte mijn pc wel weer met de oude 8GB RAM die eral in zat.

Zie ik iets over het hoofd? Ik hoor het graag.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Probeer de latjes eens 1 voor 1. Klopt het dat nu 4x4GB draait? Je kan ook de settings eens proberen vast te zetten op de snelheid en timings en voltage (eventueel 0.1v extra geven voor de zekerheid) met 8GB. Dan opslaan, uitzetten en de andere 2 latjes erbij zetten.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16
Volgens deze website ondersteunt de H-81 alleen Single Sided RAM als je alle 4 slots gebruikt.
For example, ASUS’ H81-GAMER has four DIMM slots, handles up to 8GB per slot, but only 16GB in total. Further, use all four slots and only single-sided (SS) modules are allowed, plus the transfer rate is locked to DDR3-1066, regardless of the RAM speed.
Nu heb ik mijn corsair vengeance ram niet bij de hand, maar volgensmij zijn die dual sided.

• Jackson6
  • Niet online
Je hebt gelijk Awsom, ik zie het net in de handleiding. Dat wordt dus retourneren.

• Jackson6
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:40:
Probeer de latjes eens 1 voor 1. Klopt het dat nu 4x4GB draait? Je kan ook de settings eens proberen vast te zetten op de snelheid en timings en voltage (eventueel 0.1v extra geven voor de zekerheid) met 8GB. Dan opslaan, uitzetten en de andere 2 latjes erbij zetten.
Het draait nu 2x4GB en de bedoeling was om daar 4x4GB van de maken maar volgens mij heeft Awsom gelijk.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Helaas, dat dit tegenwoordig nog een issue is het single sided vs dual sided verhaal. Dan moet je op zoek naar 2x8GB latjes.

• Jackson6
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:44:
Helaas, dat dit tegenwoordig nog een issue is het single sided vs dual sided verhaal. Dan moet je op zoek naar 2x8GB latjes.
Ja dan ga ik het nieuwe setje retourneren en mijn huidige verkopen en dan koop ik een 2x8GB setje :)
Pagina: 1