Toon posts:

Ervaringen Golden Orb gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou?
Ik wil namelijk ook een Golden Orb kopen, maar natuurlijk niet voor niks, dus heeft het bij jullie geholpen?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ja .. zo'n 10 graden hier toch met mijn K6-3 400@450 ...

heb nu wel athlon800 gekocht met vos32, maar over de golden orb was ik ook tevreden !

Verwijderd

Ik heb een dual systeem met twee PIII-700 processoren en beide zijn voorzien van Golden Orb koelers. Ze koelen echt veel beter dan andere (B.V. de standaard Intel koelers), het scheelt zo'n 10 graden.

Enige nadeel is dat met twee van deze jongen het geluidsniveau behoorlijk is (met 1 valt het niet zo op maar met 2 deste meer)...

Verwijderd

Ik had eerst een Celeron 466 op 581 lopen. Toen werd hij ongeveer 40 graden tijdens volle belasting, met een oude GlobalWin koeler. Later een GOrb geïnstalleerd en hij werd nog maar 33,5 graden op 581 en 34,5 graden op 616. Moest wel het voltage uppen van 2,0 naar 2,05......

Geluidsniveau is echt erg laag, maar dat komt mede doordat de fan in de voeding meer kabaal maakt dan alle andere fans in mijn kast bij elkaar. Prestaties zijn echter subliem, helemaal als je kijkt naar de prijs: 64 piek bij OC-shop.nl , krijg je er dacht ik nog een laagje Arctic Silver op ook nog (dacht ik).

Moeten Golden Orbs trouwens indraaien ofzo? Ik heb namelijk zo'n Titan Majesty apparaat en toen ik hem installeerde draaide hij zo'n 4500 rpm. Nu draait hij echter tussen de 4688 en de 4821 rpm (zegt de Abit Hardware Doctor). Hebben andere GOrb-bezitters dit ook gemerkt?

Verwijderd

die golden orb koelt heel goed !
je moet de Titan Majesty zien te krijgen
want dat is de zelfde als de golden orb.
golden orb 69.95
Titan Majesty 39.95 (pc-int in deventer)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Golden orb is muis stil en koeld zeer goed. Voor 39,- gekocht.. das geen geld !

Verwijderd

Euh , PC-international is overgenomen door Paradigit . Ik weet niet of dat nog consequenties heeft voor de winkels ?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik ben er tevreden over... idle van 40 naar 32 graden. gekocht voor 40 piek.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Eerst had ik mijn celeron 400 met standaard fan bijna 100% stabiel lopen op 550. Hij liep dan op 570 vast na een half uur en op 600 na 1 a 2 minuten. Met een Golden Orb van de OC-shop (dus met artic silver), terwijl het nu zelfs zomer is (wat niet echt te merken is), loopt mijn celeron 400@600 na een uur of 3-4 vast (mede door het oplopen van de kamertemperatuur van 4 a 5 graden :) ). Internet Explorer loopt ook wat eerder vast, maar dat doet dat scheit programma al op 400 bij mij. Wel minder snel, maar gewoon altijd wel. Dus daar baseer ik mijn stabieliteit maar weinig op. Ik heb vaak zat 20 vensters open en daar kan het programma gewoon niet tegen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Ik mis mijn Alpha........

Verwijderd

Heb vrijdag nog 3 GO's gehaald bij pcint in arnhem... Super goeie cooler, weinig geld 39,- :)
Pagina: 1