Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:58

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik heb nu een Corsair Vengeance 2100, wat een draadloze headset is. Ik heb destijds opzettelijk voor een draadloze headset gekozen omdat ik bij mij vorige headset (pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset) regelmatig de kabel kapot trok.

Ik kan echter niet zeggen dat ik 100% tevreden ben:
  • De headset heeft een zekere mate van ruis op de achtergrond. Dit is altijd al zo geweest, maar daar ben ik aan gewend geraakt.
  • Af en toe hoor ik vervelend gekraak/geplop door de headset. Waar dit aan ligt weet ik niet precies, maar het zal wel iets zijn dat stoort.
  • De accu wordt steeds slechter, en tegenwoordig (de headset is nu 1,5 jaar oud) houdt hij het geen hele dag meer vol. Dan moet je hem dus opladen en zit je alsnog met een bedrade headset...
  • Als de headset wordt opgeladen, hoor ik constant een vervelend en erg hoorbaar gezoem. Dit gaat weg als ik een geaard stuk behuizing aanraak, dus het zal wel iets te maken hebben met slechte afscherming.
Ik denk dus dat het een keer tijd is voor iets nieuws. Ik heb alleen nog niet besloten of dat dan een draadloze of een bedrade moet gaan worden, en mijn voornaamste vraag is dus ook of elke draadloze headset bovenstaande problemen wel in meer of mindere mate heeft, of dat de Corsair Vengeance 2100 gewoon een prutsding is.

Als ik een nieuwe draadloze headset zou kopen, wil ik er dus één zonder geruis, gezoem en andere onzin, een met een accu die het een hele dag kan uithouden. Als dat moeilijk of niet mogelijk is, wordt het toch weer een bedrade ben ik bang.

Qua budget zit ik rond de €50-€100 trouwens.

Ik heb erg goede verhalen gehoord over de pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart, mocht het een bedrade worden. Of is het in dat geval toch beter of voor headphones + een losse mic te gaan?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 26-01-2016 17:40 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Neem lekker een bedrade headset, als je naar de wc oid moet doe je hem toch gewoon af? Overigens hebben de meeste draden een lengte genoeg om kleine dingen te doen; zoals iets oprapen of je deur even dichtdoen.

Daarnaast; die kabel gaat alleen kapot door domme pech of door lompigheid. Heb dit zelf nooit hoeven ervaren maar een kennis van mij 3 keer met dezelfde headset. De HyperX Cloud is zeker goed, geen betere voor het geld te vinden ongeveer. Je kan wel voor zijn opvolger gaan, de pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal Is iets beter, heeft 7.1 surround sound en iets mooier naar mijn mening.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Zelf heb ik nu ongeveer 1-1.5jr. ervaring met pricewatch: Plantronics GameCom 788 7.1
de prijs ligt binnen je budget.
De Kingston HyperX Cloud kwam uit rond de tijd waarin ik een nieuwe headset wou kopen dus ik had hier ook aardig wat research naar gedaan.
Het enigste wat ik een nadeel vond was de ruis filter op de mic zelf vond ik deze afschuwlijk lelijk en dus ben ik voor de 788 gegaan.
Zelf ben ik niet bekend met de nieuwere modellen maar kan zijn dat die er wel wat beter uitzien kwa uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
PAHvandam schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:27:
Neem lekker een bedrade headset, als je naar de wc oid moet doe je hem toch gewoon af? Overigens hebben de meeste draden een lengte genoeg om kleine dingen te doen; zoals iets oprapen of je deur even dichtdoen.

Daarnaast; die kabel gaat alleen kapot door domme pech of door lompigheid. Heb dit zelf nooit hoeven ervaren maar een kennis van mij 3 keer met dezelfde headset.
Het gaat er niet echt om dat ik naar de WC kan met de headset op (dat vind ik niet zo belangrijk ;)), maar meer dat ik meer bewegingsvrijheid heb en niet altijd 'met een draad vastzit aan m'n PC', al je begrijpt wat ik bedoel.

Bij mijn vorige bedrade headset kwam het regelmatig voor dat dat de kabel ergens achter bleef haken (m'n stoelleuning of zo) en dat ik dus de kabel kapot trok bij het opstaan. Dat kun je lompigheid noemen, maar ik heb de headset gewoon zoveel op (in principe altijd als ik achter de PC zit) dat het wel eens moest gebeuren. Ik ben er niet overmatig lomp mee of zo.
De HyperX Cloud is zeker goed, geen betere voor het geld te vinden ongeveer. Je kan wel voor zijn opvolger gaan, de pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal Is iets beter, heeft 7.1 surround sound en iets mooier naar mijn mening.
Ik was het nog vergeten op te noemen in de TS, maar ik wil graag een headset met één driver per oorschelp. Geen gekke 'surround' toestanden met meerdere minuscule drivertjes per oor dus. (uitleg) Het is me niet helemaal duidelijk of dat bij de HyperX Cloud II het geval is, of dat het om softwarematige 'virtual surround' gaat. Dat tweede geval vind ik niet erg zolang je het gewoon kan uitzetten (ik vind dat niet zo nodig aangezien de meeste games dat zelf al prima doen).

Plainside schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:29:
Zelf heb ik nu ongeveer 1-1.5jr. ervaring met pricewatch: Plantronics GameCom 788 7.1
de prijs ligt binnen je budget.
De Kingston HyperX Cloud kwam uit rond de tijd waarin ik een nieuwe headset wou kopen dus ik had hier ook aardig wat research naar gedaan.
Het enigste wat ik een nadeel vond was de ruis filter op de mic zelf vond ik deze afschuwlijk lelijk en dus ben ik voor de 788 gegaan.
Zelf ben ik niet bekend met de nieuwere modellen maar kan zijn dat die er wel wat beter uitzien kwa uiterlijk.
Doel je hiermee op de plofkap? Die kun je er toch gewooon afhalen? :P

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 26-01-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
De WC reactie was ook meer metaforisch bedoeld, snap dat niet iedereen wilt.. Nouja, you get the point.
Ik gebruik zelf ook zeer regelmatig een headset, maar deze hangt nooit ergens achter. Misschien kan je iets van een kabelklemmetje kopen die de kabel aan je bureau bindt,zodat je niet de kans hebt dat dat lange snoer ergens achter haakt.
Van de HyperX II weet ik niet of dit virtueel is, denk zelf van wel. Je kan eventueel zoeken op een goede review of eens kijken naar de specs op de website en wat die aangeven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 17:29
Je kan altijd de Cloud 1 nog nemen: die heeft geen gare softwarematige surround geluid maar normaal stereosound. Ook heeft deze verlengkabel en andere tussenstukjes. Ik heb deze op mijn bureau gelegd in de hoop dat die eerder los zullen trekken dan dat ik mijn headset kapot trek. Helaas zitten de 3.5 mm plugs zo strak vast dat ik nog steeds niet zeker weet of deze kabels eerder losschieten dan dat ik mijn headset kapot trek.

Ook zit de cloud bij mij iig erg strak op mijn hoofd. Als je een bril draagt is dat best oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 00:22

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ardjee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:54:

Ook zit de cloud bij mij iig erg strak op mijn hoofd. Als je een bril draagt is dat best oncomfortabel.
Ben ook naar de Kingston headset aan het kijken. Maar ik hoor overal dat het draagcomfort ook uitstekend moet zijn en dat deze niet te strak zit, Maar jij ervaart dat dus wel? (ik heb wel geen bril) maar ik zoek juist een goede headset met uitstekend draagcomfort.

Qua draagcomfort is de G35 voor mij ultiem, alleen heb ik gehoord dat de Cloud qua geluid een stuk beter is en het draagcomfort ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 17:29
Misschien heb ik een relatief groot hoofd met grote oren, en zit het daarom niet heel erg lekker. Ideaal zou zijn om die headset een langere tijd te testen. Ik merk ook dat met lange reeksen hij bij mij minder comfortabel zit. Maar goed, bij een hoop mensen zit die wel ok, dus misschien heb ik net pech met mijn model. Het geluid is wel uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:05
Wellicht dat je de void wireless kunt nemen van Corsair.

Heb deze nu 2 dagen in bezit en hij is echt geweldig..microfoon prima..geen ruis..en perfect geluid..en draadloos ^^

Kijk anders eens naar foritair zijn review over de headset.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Ik had de aanschaf van een nieuwe headset (en daarmee dit topic) toch nog even aan de kant geschoven.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat betreft de keuze.

Na het nalezen van dit topic wil ik graag nog even benadrukken dat ik het liefste weer een draadloze headset koop, maar alleen als deze niet de problemen van mijn huidige headset (slechte accu, geruis, geplop, uitvallen) heeft. Mijn huidige draadloze headset is mijn eerste draadloze headset, dus het is voor mij lastig in te schatten of deze problemen veel voorkomen bij draadloze headsets, of dat de Corsair Vengeance 2000 gewoon ruk is.

Wat betreft een bedrade headset lijkt die Kingston HyperX Cloud me de beste optie. Wel vraag ik me af hoe het zit met losse headphones+mic. Een tijdje geleden werd zowat in elk headsetaankoopadviestopic aangeraden om 'normale' (niet-gaming) headphones met een losse mic te kopen, omdat de kwaliteit hiervan vele malen beter is. Het viel me op dat in mijn topic niemand dit nog genoemd heeft. Is dat niet langer het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:03
Het slechter worden van de batterij zal je moeilijk kunnen voorkomen.

Het kan ook voorkomen dat iemand een draadloze headset heeft met weinig storingen en dat hetzelfde exemplaar juist veel storingen geeft bij jou. Hangt er maar juist vanaf hoeveel wireless verbindingen er bij jou in de lucht hangen/toestellen in buurt zijn die wireless verbindingen kunnen storen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Arator schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:59:
Het slechter worden van de batterij zal je moeilijk kunnen voorkomen.

Het kan ook voorkomen dat iemand een draadloze headset heeft met weinig storingen en dat hetzelfde exemplaar juist veel storingen geeft bij jou. Hangt er maar juist vanaf hoeveel wireless verbindingen er bij jou in de lucht hangen/toestellen in buurt zijn die wireless verbindingen kunnen storen.
Betekent dat dus dat elke headset hier last van zou (kunnen) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Compizfox schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:13:
...
Na het nalezen van dit topic wil ik graag nog even benadrukken dat ik het liefste weer een draadloze headset koop, maar alleen als deze niet de problemen van mijn huidige headset (slechte accu, geruis, geplop, uitvallen) heeft. Mijn huidige draadloze headset is mijn eerste draadloze headset, dus het is voor mij lastig in te schatten of deze problemen veel voorkomen bij draadloze headsets, of dat de Corsair Vengeance 2000 gewoon ruk is.
Ik heb nu sinds een week of drie de pricewatch: Corsair Gaming VOID Wireless in mijn bezit. Zit wel wat boven je budget...
Over al jouw genoemde problemen heb ik nog niets vernomen.
De accu gaat, mits ik alle RBG uit zet (geen probleem overigens: ik zie het toch niet als het ding op mijn hoofd zit.... nutteloze feature), op zijn gemak 2-3 dagen mee met +-6 uur per dag gebruik.
Ruis heb ik nog niet waargenomen. De enige ruis die ik hoor is als ik in een Skype/TS etc. zit met een slechte microfoon aan de andere kant.
Ook van geplop is geen sprake. Het geluid is kraakhelder.
In de afgelopen drie weken is de headset nog geen enkele keer uitgevallen. Niet door slecht bereik, niet door een lege accu.

Het enige probleem dat ik ondervind met de VOID Wireless is dat de headset heel makkelijk van mijn hoofd glijdt als ik ook maar een klein beetje omhoog/omlaag kijk. Ik moet dus altijd recht voor mijn monitor zitten. Nou doe ik dat 95% van de tijd ook, maar als ik bijvoorbeeld even mijn smartphone of tablet wil pakken is dat nogal hinderlijk.
Wat betreft een bedrade headset lijkt die Kingston HyperX Cloud me de beste optie. Wel vraag ik me af hoe het zit met losse headphones+mic. Een tijdje geleden werd zowat in elk headsetaankoopadviestopic aangeraden om 'normale' (niet-gaming) headphones met een losse mic te kopen, omdat de kwaliteit hiervan vele malen beter is. Het viel me op dat in mijn topic niemand dit nog genoemd heeft. Is dat niet langer het geval?
Een los paar headphones + losse mic is nog steeds de beste optie als je voor geluidskwaliteit gaat, maar het blijft nog steeds prijzig.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:03
Compizfox schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:36:
[...]

Betekent dat dus dat elke headset hier last van zou (kunnen) hebben?
Diegenen die op radiofrequenties zitten wel

Op dit forum geven ze eventuele problemen (lijken mij overeen te komen met de problemen die jij ervaart) en mogelijke oplossingen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ik heb deze headset:
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Headset G930

Hij is nu in de aanbieding en binnen je budget. Geen klachten mee gehad, super geluid en zit heerlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Als de geluidskwaliteit van draadloze headsets daadwerkelijk altijd zo vatbaar is voor storing als Arator zegt, dan ben ik toch eerder geneigd om een bedrade te nemen.

Bedankt voor de tips voor de Logitech G930 en de Corsair Void. Die zien er goed uit, maar ik ben toch een beetje bang dat ik met deze headsets dezelfde problemen ga ervaren als ik nu heb.

Ik ga ook nog even kijken naar losse headphones+mic. Uiteraard wil ik de beste geluidskwaliteit die in mijn budget mogelijk is. Ik ben alleen niet zo erg thuis in dat gebied. Waar moet ik allemaal op letten? Er is echt enorm veel keuze.
Zijn er headphones onder de €100 met (veel) betere geluidskwaliteit dan bijvoorbeeld de HyperX Cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsbaks2000
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 09:43
ik gebruik bijvoorbeeld de siberia v2 van steelseries al een tijdje.
zeer goede koptelefoon voor je geld.
alleen de microfoon geeft niet zon goed geluid,
je hebt geen goede geluidskaart nodig want hij heeft usb, met een eigen soort geluidskaartje.
ik vind deze headset zeer comfortabel en het geluid is ook nog eens goed,
ook zijn ze goedkoop, dat scheelt weer wat brieven in je beurs :)
MVG Mathijs Baks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 15:56
Toevallig gister ook ene headset gekozen na veel lezen over kwaliteit en pascomfort. Ik kwam uit bij de Kingston Hyper X Cloud 2 Gun metal 7.1. Op hardware info ( http://nl.hardware.info/p...uctervaring-door-foritain ) kwam deze headset ook als 1 van de betere uit de test en al helemaal vanwege zijn prijs (nu 80 euro inclusief verzending en gratis alternate muis mat bij alternate. https://www.alternate.nl/...ct/1182487?tk=10&lk=10080

Deze heeft 1 driver en je kan zelf kiezen of je 7.1 of stereo gebruikt.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 00:22

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor de de G35 van Logitech en heb er nog geen moment spijt van. Dit is ook een virtuele 5.1 headset, waarbij je dat met een schakelaar op je headset uit kan zetten (schakelt dan naar stereo). Wat mij over de streep heeft getrokken zijn de volgende punten:
  • Bediening van de headset op de oorschelp: vorige ook via zo'n kastje in de kabel en die lag meer op de grond dan wat anders
  • USB aansluiting: Ten opzichte van de hypercloud 2 die 3.5mm jack heeft en weer in een usb geluidskaart/bedieningspaneel geplugd moeten worden en die vervolgens in de usb van je pc. De G35 heeft alleen een usb aansluiting. Werkt erg fijn, zeker in combinatie met bediening op de oorschelp
  • Bij een eerdere headset stotterde de bijgeleverde usb geluidskaart wel eens, rete irritant. (methodiek zoals hierboven beschreven, daarom zo'n constructies vermeden)
  • ben geen audiofiel, maar het geluid is echt prima met een goed geluid en levendige bass weergave, zonder dat deze enorm overheerst
Hoop dat je keuze enigzins makkelijker maakt :) Goodluck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Een headset met 3.5mm jacks vind ik niet zo'n probleem. Mijn PC heeft gewoon een geluidskaart (welke heeft dat nou niet?) dus een USB-geluidskaart is niet nodig. Ik ga nog wel even wat reviews lezen om uit te zoeken of er (behalve de aansluiting) nog een verschil zit tussen de Cloud 1 en Cloud 2. Ook ga ik proberen uit te zoeken hoe de G35 zich verhoudt tot de Cloud.

Ik ben nog wel benieuwd of iemand mij in plaats van een headset headphones + een mic kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 20:38
Ik vind headphones altijd lastig. Ik heb zelf wat meer uitgegeven en pricewatch: Sony MDR-1A (Zwart) gekocht want voor mij is comfort en geluidskwaliteit heel belangrijk. De sony MDR-1A is de meest comfortabele headset die ik ook op heb gehad, valt alleen buiten je budget...

als je echt draadloos wilt kan ik wel de XB950BT aanraden, valt alleen ook iets buiten je budget. Maar wel draadloos met mic en super comfortabel. pricewatch: Sony XB950BT (Zwart)

heb deze ook gehad en heeft geen van je bovenstaande problemen. wel op letten dat je PC Bluetooth moet hebben..

Mocht je toch binnen je budget willen blijven dan zou ik voor de pricewatch: Beyerdynamic DT 440 (Zwart) gaan. goede kwaliteit geluid voor dat geld.

Een losse microfoon hoeft echt niet duur te zijn. Voor teamspeak doeleinden heb je er aan 1 van 15 a 20 euro genoeg.

Al denk ik dat je met de hyperx ook geen verkeerde aankoop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Madbee schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:14:
Ik vind headphones altijd lastig. Ik heb zelf wat meer uitgegeven en pricewatch: Sony MDR-1A (Zwart) gekocht want voor mij is comfort en geluidskwaliteit heel belangrijk. De sony MDR-1A is de meest comfortabele headset die ik ook op heb gehad, valt alleen buiten je budget...

als je echt draadloos wilt kan ik wel de XB950BT aanraden, valt alleen ook iets buiten je budget. Maar wel draadloos met mic en super comfortabel. pricewatch: Sony XB950BT (Zwart)

heb deze ook gehad en heeft geen van je bovenstaande problemen. wel op letten dat je PC Bluetooth moet hebben..
Interessant. Maar waar is de mic? Volgens mij zit die er niet op. Draadloze headphones zonder mic heb ik natuurlijk alsnog weinig aan, aangezien clip-on mics bedraad zijn :P

Wel valt het me op dat ding vooral bedoeld lijkt te zijn 'voor onderweg'.
Mocht je toch binnen je budget willen blijven dan zou ik voor de pricewatch: Beyerdynamic DT 440 (Zwart) gaan. goede kwaliteit geluid voor dat geld.

Een losse microfoon hoeft echt niet duur te zijn. Voor teamspeak doeleinden heb je er aan 1 van 15 a 20 euro genoeg.

Al denk ik dat je met de hyperx ook geen verkeerde aankoop doet.
Thanks. Ik ben best bereid om iets over mijn budget heen te gaan als dat een veel beter product betekent. Zou zo'n Beyerdynamic DT440 veel betere (geluids)kwaliteit betekenen dan een HyperX Cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 20:38
Compizfox schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:56:
[...]

Interessant. Maar waar is de mic? Volgens mij zit die er niet op. Draadloze headphones zonder mic heb ik natuurlijk alsnog weinig aan, aangezien clip-on mics bedraad zijn :P

Wel valt het me op dat ding vooral bedoeld lijkt te zijn 'voor onderweg'.

[...]

Thanks. Ik ben best bereid om iets over mijn budget heen te gaan als dat een veel beter product betekent. Zou zo'n Beyerdynamic DT440 veel betere (geluids)kwaliteit betekenen dan een HyperX Cloud?
Die mic zit er hoor, het is alleen een gaatje in de headset zelf, naast de volume knoppen enz.

Waar hij voor bedoeld is weet ik niet maar hij werkte prima!

over het verschil in geluidskwaliteit.. ik ben er 99% zeker van dat de beyerdynamic beter is, maar dat zou je echt in een mediamarkt oid moeten proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Na wat reviews gelezen te hebben denk ik dat ik de knoop maar door ga hakken en de HyperX Cloud ga bestellen.

Bedankt voor jullie aanbevelingen :)

Pagina: 1