RDP naar werkstation werkt enkel op admin account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Mijn vraag;

Ik werk op mijn werk met mijn eigen laptop die NIET in het domein zit. Wel zit ik op het interne bedrijfsnetwerk en kan ik alle computer's zien en heb ik toegang tot bestanden op alle servers.

Nu kan ik via RDP de servers overnemen en ook alle werkstations, echter alleen met het domein\ADMIN account. Nu heb ik voor een specifiek werkstation mijn eigen Windows account nodig, maar dan werkt RDP niet. Ik krijg de melding dat de credentials niet kloppen, maar dat is niet het geval.

Verdere info;
- Het betreffende gebruikersaccount heeft externe acces rechten op het betreffende werkstation
- Van buitenaf en een VPN naar het interne netwerk kan ik WEL via RDP met het betreffende user account inloggen

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Windows 10 (mijn laptop)
Windows 7 (werkstation)
SBS 2011 (server)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Diverse netwerkinstellingen, credentials (domeinnaam.local domeinnaam\ etc.)

Alvast dank!

Beste antwoord (via Tc-Chub op 19-02-2016 13:41)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Als je de UPN van het account gebruikt ipv de "legacy" inlognaam (DOMEIN\USERNAME), werkt het dan wel?

(wat de TS wilt moet overigens gewoon kunnen, ik zit dagelijks bij klanten op servers en werkstations dmv RDP met mijn non-domain joined laptop, zelfs vanaf mijn lokale machine een Powershell proxy naar een Domain Controller en Exchange gaat zonder problemen)

[ Voor 56% gewijzigd door Killah_Priest op 19-02-2016 13:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Heb je de lokale gebruiker op je laptop al toegevoegd aan de local admin group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
En aan de remote desktopusers group op de win7 machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Standaard is RDP toegang voor administrators al geregeld. Heb je een account die niet lid is van de administrators groep, dan moet je in de RDP instellingen zelf aangeven wie er nog meer gebruik mag maken van RDP. Je kan dat via de remote desktop groep doen, maar is als het goed is niet vereist.

In alle gevallen heb je niet alles gedaan wat je al had kunnen doen: eigen onderzoek in de vorm van de event viewer raadplegen. Daar staat exact in wat er fout gaat. Bijvoorbeeld als 't een systeem is dat bij het domein hoort, wordt de domeinnaam automatisch gebruikt als login omgeving en dat werkt nogal slecht met lokale gebruikers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
barry457 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:57:
En aan de remote desktopusers group op de win7 machine?
Red-Front schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:55:
Heb je de lokale gebruiker op je laptop al toegevoegd aan de local admin group?
In beide gevallen krijg ik dit niet voor elkaar omdat mijn laptop niet in het domein zit!
Hero of Time schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:33:
Standaard is RDP toegang voor administrators al geregeld. Heb je een account die niet lid is van de administrators groep, dan moet je in de RDP instellingen zelf aangeven wie er nog meer gebruik mag maken van RDP. Je kan dat via de remote desktop groep doen, maar is als het goed is niet vereist.

In alle gevallen heb je niet alles gedaan wat je al had kunnen doen: eigen onderzoek in de vorm van de event viewer raadplegen. Daar staat exact in wat er fout gaat. Bijvoorbeeld als 't een systeem is dat bij het domein hoort, wordt de domeinnaam automatisch gebruikt als login omgeving en dat werkt nogal slecht met lokale gebruikers.
Ik heb gekeken in het logboek van zowel mijn eigen laptop als op het werkstation, maar ik kan geen foutmelding hiervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Als de laptop in een domein zit, misschien eens met je eigen IT overleggen. Denk dat die dit wel voor je kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je wil inloggen met een lokale gebruiker moet je er vaak [computernaam][user] van maken.
Anders plakt hij standaard het domein ervoor, ook al is je laptop niet aan het domein gekoppeld, je zit waarschijnlijk wel op het bedrijfsnetwerk domein.
In beide gevallen krijg ik dit niet voor elkaar omdat mijn laptop niet in het domein zit!
Overigens heeft je pc ook gewoon lokale groepen, die staan los van domein users/groups

computer beheer (management)
lokale gebruikers en groepen
Administrators

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 29-01-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik als username .\<gebruikersnaam> + ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:04
als je op je domeinuser wilt inloggen moet je domein\user als gebruikersnaam invullen. lokale user op die domeinpc idd computernaam\gebruiker.

[ Voor 11% gewijzigd door Snowhite0901 op 29-01-2016 13:31 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb alles geprobeerd, maar ik zie dat het probleem nog niet geheel duidelijk is.

Ik wel met een lokale laptop (LAPTOP-01\naam) inloggen op een PC in het DOMEIN\naam, met een user die ook binnen dat DOMEIN\Naam valt.

Echter zit mijn laptop niet in het DOMEIN. Wel is de laptop verbonden met het interne bedrijfsnetwerk en kan ik overal bij met inloggegevens, echter niet met deze computer connecten. Het gekke is dat het DOMEIN\admin account wel verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik begrijp niet goed of er meerdere accounts op de lokale PC staan. Hoe wil je inloggen? is dat met Admin-account of met een lokaal gebruikers account, in dat geval moet je lokaal inloggen als administrator en bij Remote > Select Users zie hieronder die lokale gebruiker toevoegen

Afbeeldingslocatie: http://www.home-network-help.com/images/windows-8-enable-remote-desktop.jpg

Vervolgens moet je verbinden met de host en inloggen als .\gebruikersnaam. Je kan ook bij hierboven een domain-gebruiker machtigen.

[ Voor 45% gewijzigd door donderdraak op 19-02-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:17:
Ik heb alles geprobeerd, maar ik zie dat het probleem nog niet geheel duidelijk is.

Ik wel met een lokale laptop (LAPTOP-01\naam) inloggen op een PC in het DOMEIN\naam, met een user die ook binnen dat DOMEIN\Naam valt.

Echter zit mijn laptop niet in het DOMEIN. Wel is de laptop verbonden met het interne bedrijfsnetwerk en kan ik overal bij met inloggegevens, echter niet met deze computer connecten. Het gekke is dat het DOMEIN\admin account wel verbinding kan maken.
Kun je eens een screenshotje maken hoe je probeert te verbinden? Eventueel in DM.
Los daarvan: kijk eens op de PC in de eventviewer. Vermoedelijk worden je RDP sessies daar wel gelogd. Misschien staat daar wat extra informatie over dit probleem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Als je de UPN van het account gebruikt ipv de "legacy" inlognaam (DOMEIN\USERNAME), werkt het dan wel?

(wat de TS wilt moet overigens gewoon kunnen, ik zit dagelijks bij klanten op servers en werkstations dmv RDP met mijn non-domain joined laptop, zelfs vanaf mijn lokale machine een Powershell proxy naar een Domain Controller en Exchange gaat zonder problemen)

[ Voor 56% gewijzigd door Killah_Priest op 19-02-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@Killah_Priest, dat was het juiste antwoord! Ik moest de UPN gebruik ipv domein\username. Nu log ik dus in met name@domain.local en het werkt! Super bedankt!
Pagina: 1