windows 10 - edge en startmenu werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solari99
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 11:52
Hallo,

ik loop tegen het probleem aan dat het startmenu niet meer werkt in windows 10. Ik zie enkel nog een lijst met mogelijkheden via mijn rechtermuisnknop. Ook Edge is verdwenen en ik kan bijvoorbeeld ook geen nieuw gebruikersaccount aanmaken. Daarnaast levert vaak geen linkermuisknop geen resultaat op en een rechter wel.
heb al veel gezocht maar niets helpt. Zelf heb ik het vermoeden dat de reg cleaner van Ccleaner dit veroorzaakt. Samenvoegen van oude reg levert echter niets op.

Iemand een oplossing ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
In de command prompt sfc /scannow (scant en repareert alle systeembestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solari99
Dat leidt helaas tot de volgende melding

"Windows resource protection could not perform the requested operation"

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Probeer de tweede optie beschreven in: http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solari99
Error 1009 .de configuratieregisterdatabase is beschadigd. Dism log file can be found at c:\windows\logs\dism\dism.log

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Solari99 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:38:
Zelf heb ik het vermoeden dat de reg cleaner van Ccleaner dit veroorzaakt.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen klakkeloos crappy applicaties als CCleaner draaien. Sinds Windows Vista kan Windows zelf het register schonen van onnodige en ongebruikte regkeys. Dat soort tooltjes veroorzaken meer dan dat ze oplossen is mijn idee. Je zal niet de eerste zijn die zijn Windows 10 installatie beschadigd op deze manier.

Voor sommige mensen hielp het om de service Application Identity te herstarten en vervolgens hun computer te herstarten. Althans dat lees ik in een paar threads op Reddit. Controleer ook of de service nog het juiste opstart type heeft. Normaal is dat "Handmatig (Starten via Trigger)".

Indien dat niet werkt zag ik ook nog deze oplossing. Open Powershell als Administrator en voer het volgende commando uit:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Als geen van deze dingen werken denk ik dat je moet overwegen om Windows te resetten. Je kan dan wel je persoonlijk bestanden houden, maar je zal je applicaties opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solari99
dat wordt inderdaad resetten. ik krijg het niet hersteld.
Pagina: 1