Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbindingsproblemen met Ziggo WifiSpot - Waar ligt dat aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Beste lezers,

Hopelijk kunnen jullie mij met het volgende helpen: Ik heb hier met een PC (Windows 7) connectie met Ziggo Wifi Spots, maar dat gaat zeg maar niet van harte... :(

Ik gebruik bijvoorbeeld een Buffalo G300HP USB dongle. Deze maakt prima connectie (na gebruik van de ziggo configuratie tool) maar om de zoveel tijd (kan na een half uur of na drie uur zijn) valt de verbinding weg en komt rechtsonder de melding "Deze verbinding vereist een gebruikersnaam en wachtwoord" Ik moet dat soms meerdere malen invullen voordat ie het weer doet. Soms maakt ie helemaal geen verbinding meer en moet ik m'n pc restarten en dan werkt het opeens weer wel!

Ik heb ook een interne BroadCom 802.11ac PCI express adapter, maar deze wil helemaal geen verbinding maken. Dan heb ik hier ook nog een nieuwere Asus USB-N13 b/g/n usb dongle. Ook deze geeft dezelfde problemen als de Buffalo USB dongle.

Ook onder Windows 10 heb ik precies dezelfde problemen en ook als ik OSX 10.11 opstart (de interne broadcom adapter is compatible hiermee) krijg ik geen verbinding...

Verbinding maken met andere wifi netwerken en verbinding maken naar bijvoorbeeld de hotspot van mijn telefoon gaat allemaal prima en stabiel! De dichtstbijzijnde Ziggo WifiSpot modem staat op ongeveer 3 meter afstand en is 2 maanden geleden geïnstalleerd en er zitten twee muren tussen (geen gewapend beton etc). Alle wifi dongles geven de maximale connectie sterkte aan. Nu zit ik als vierde poging met een Alfa 036NH USB adapter, maar ook zonder echte verbetering.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om zonder continu onderbrekingen of noodzaak tot herstarten van de PC met Ziggo WifiSpots te verbinden?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hebben anderen cq andere devices dezelfde problemen om op zelfde locatie met WifiSpot te verbinden?
Wat gebeurt er als jij op andere locatie (vermoedelijk andere WifiSpot) probeert in te loggen met dit apparaat?

Oslik blyat! Oslik!

• Undertaker2
Thnx voor de tips, inmiddels is het probleem (zo lijkt het) opgelost met een Tp-Link T2UH USB adapter.

M'n Macbook had voorheen overigens ook last van onderbrekingen, maar dan zonder het opnieuw vragen naar naam/wachtwoord of het uitgaan van het Wifi icoontje. Er kwam dan alleen een hele lijst request time outs bij een ping command.. en dan na een paar minuten tot een kwartier deed ie het opeens weer.

Misschien is er inmiddels ook een firmware update voor de ziggo modems uitgerold?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In een paar uur tijd? Zou wel erg toevallig zijn...

Ik zou eerder denken dat het signaal van jouw devices richting de WifiSpot waar je mee probeert te verbinden niet al te best binnenkomt waardoor je logingegevens verminkt worden. Kan goed zijn dat het op een druk moment (in de lucht) helemaal niet lukt maar op een rustig moment als nu wel lukt.

Oslik blyat! Oslik!

• Undertaker2
Ja, het blijft inderdaad merkwaardige materie. Met de TP-Link adapter werkt het dus zonder onderbrekingen, maar ook erg traag! Max doorvoersnelheid 2.5mbit of lager.

Vervolgens heb ik de Alfa 036NH weer teruggeplaatst en daarmee komt het wel constant op 10mbit uit. Overigens met exact dezelfde antenne posities.

Toevallig genoeg kwam er bij Windows Update een driver update voor deze Alfa 036NH voorbij. Die heb ik geinstalleerd en nu gaat het ook met deze adapter zonder onderbrekingen goed (al zeker twee dagen non-stop!) én op maximale snelheid (10mbit)

Nou probeerde ik die TP link adapter ook onder MacOS en toen kwam de melding voorbij dat de OSX driver geen WPA Enterprise ondersteun en dus niet kan verbinden met Ziggo Wifi Spots. En nou dacht ik... zou de implementatie van WPA enterprise in de driver misschien kunnen leiden tot een onbetrouwbare verbinding en dat daarom na die driver update voor de Alfa 036NH het nu wel goed werkt?