Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreetNerd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-07-2018
Mijn vraag
Ik kan geen 5ghz netwerk vinden

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Win8.1
- ASRock H97M-ITX/ac
- D-Link Dir 868L

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Overal gezocht op google, zou echt niet weten wat ik fout heb gedaan.

Please help!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
Ondersteunt de hardware van de pc 5ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Probub schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:09:
Ondersteunt de hardware van de pc 5ghz?
Gezien de "ac" in de naam, ja ;)
Misschien staat de router op een DFS-kanaal (>=52) waar de wifi-adapter in de pc niet mee overweg kan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
Niet gezien Raven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers up to date, 5Ghz netwerk staat aan op de router? Heeft een andere naam dan het 2.4Ghz netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 22:37
Het kan zijn dat in de instellingen van de wireless adapter de wireless modus niet goed staat, of dat 5GHz is uitgeschakeld in diezelfde instellingen. Verder is DFS ook een goede optie, maar ik heb zelf een Intel 7260 kaartje in mijn laptop welke zonder problemen alles ontvangt van 48-165.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zal hoogstwaarschijnlijk op een kanaal staan die niet gevonden wordt. Htc One M7 heb ik ook gemerkt dat die niet alle kanalen pakt van de AC68u hier op Merlin firmware (meer kanalen ook te kiezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat ook wel eens voorkomt is dat het 5GHZ netwerk onder dezelfde SSID staat ingesteld als het 2.4GHZ netwerk.

Wellicht even inloggen in je router en de netwerknaam van de 5GHZ verbinding aanpassen naar X.... (5GHZ).

Je kan bij de online omgeving van je router komen door naar 192.168.1.1 te gaan of http://dlinkrouter.local

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D-Link ondersteunt op de 868L geen DFS, dat zal het alvast niet zijn. Maar als dat ding in US mode staat, kan best zijn dat het de 5GHz C-band gebruikt, wat in EU niet bruikbaar is. Dat zijn kanalen >149. Als hij daarop staat, instellen op EU en zorgen voor kanaal <140.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreetNerd
alles geprobeerd nog steeds geen success.
- andere ssid naam
- wifi channel staat op auto (heb keuze uit 36-40-44-48)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, staat duidelijk op EU non-DFS setting, dan heb je inderdaad alleen die vier kanalen (die bij ac allevier gebruikt worden, dus maakt uitermate weinig uit welke je kiest... DFS is in ac echt wel een must. Kun je op de 868L krijgen met WRT, maar dat is je probleem niet).

Router/AP staat goed. Dus volgende vraag: heb je een andere client waar je mee kunt testen? Daarmee kun je duidelijk krijgen of het probleem bij de 868L of bij de client gezocht moet worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreetNerd
dion_b schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:50:
OK, staat duidelijk op EU non-DFS setting, dan heb je inderdaad alleen die vier kanalen (die bij ac allevier gebruikt worden, dus maakt uitermate weinig uit welke je kiest... DFS is in ac echt wel een must. Kun je op de 868L krijgen met WRT, maar dat is je probleem niet).

Router/AP staat goed. Dus volgende vraag: heb je een andere client waar je mee kunt testen? Daarmee kun je duidelijk krijgen of het probleem bij de 868L of bij de client gezocht moet worden.
nu je het zegt... met mijn nexus 5 kan ik wel verbinden met de 5ghz network...

dus probleem is de pc client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lukt het wel met 2.4GHz op de client? Zo nee, check eens of drivers goed geinstalleerd zijn.

Zo ja, kijk eens in de driver options. Soms zit daar een optie om 5GHz aan of uit te schakelen. Zou erg gek zijn als dat per default op 5GHz uit stond, maar kijken waard.

Verder, check of je niet stiekem nog een oude 2.4GHz-only dongle in dat ding hebt steken en daarmee aan het verbinden bent :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het toch maar vragen. Hoe ver zit je met je pc van je router verwijderd? Want een 5ghz heeft minder bereik dan 2.4ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreetNerd
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:14:
Ik zal het toch maar vragen. Hoe ver zit je met je pc van je router verwijderd? Want een 5ghz heeft minder bereik dan 2.4ghz.
wel jammer dit :F :F :F ... net getest, pc naar beneden gesjouwd en gelijk was het zichtbaar...

iedereen bedankt voor input. signing off with a sad face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Jammer, 5Ghz penetreert veel minder goed door muren en het bereik is wat minder. Wat je nog kunt doen is andere alternatieve firmware op de router zetten als dat mogelijk is en het zendvermogen wat omhoog schroeven. Maar als je al niks ziet heeft dat ook weinig zin, het apparaat aan de andere kant (je pc) heeft in dit geval vast ook te weinig zendvermogen.

[ Voor 63% gewijzigd door ToFast op 26-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

StreetNerd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:04:
[...]

wel jammer dit :F :F :F ... net getest, pc naar beneden gesjouwd en gelijk was het zichtbaar...

iedereen bedankt voor input. signing off with a sad face
Ho even...

5GHz heeft bijna evenveel bereik als 2.4GHz, bijna 300m ver zelfs met 200mW zendsterkte (van de non-DFS low-powerkanalen). Het probleem is demping door obstakels. Daarom is het onzinnig om over 'bereik' te hebben in binnenhuissituaties - tenzij je in een paleis woont 8)7

Als je boven wel met je telefoon kan verbinden, dan is bereik en/of demping van 5GHz geen probleem. Je desktop heeft dan een probleem met z'n antennes.

- zijn het wel 5GHz antennes?
- waar zijn ze aangesloten?

Als je antennes ergens achter de PC verstopt zijn is het geen wonder dat je geen verbinding kan maken. Zorg dat die dingen - evt met verlengkabel - netjes hoog in de ruimte met vrij zicht komen te staan. Dan kun je fatsoenlijk verbinding maken...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Maar misschien staat TS zijn PC wel op een andere locatie dan dat hij met de mobiel connectie kreeg en zitten er wat meer obstakels tussen.

TS heeft een moederbord met ASRock H97M-ITX/ac en WLAN: 1 x 802.11ac + Bluetooth 4.0 module, 2 x ASRock WiFi 2.4/5 GHz Antennas. Dus dat zit wel goed, echter zou TS kunnen proberen beide antennes te verlengen. Dan heb je zo'n kabeltje nodig (2x): http://www.3dkabel.nl/images/P/sma-wlan-detail-02.jpg of zoiets: http://i.ebayimg.com/00/s...yfkAAOSw37tV-~iD/$_57.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 27-01-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToFast schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:12:
Maar misschien staat TS zijn PC wel op een andere locatie dan dat hij met de mobiel connectie kreeg en zitten er wat meer obstakels tussen.
Dan zit hij natuurlijk appels met peren te vergelijken - vandaar de vraag ter controle ;)
TS heeft een moederbord met ASRock H97M-ITX/ac en WLAN: 1 x 802.11ac + Bluetooth 4.0 module, 2 x ASRock WiFi 2.4/5 GHz Antennas. Dus dat zit wel goed, echter zou TS kunnen proberen beide antennes te verlengen. Dan heb je zo'n kabeltje nodig (2x): http://www.3dkabel.nl/images/P/sma-wlan-detail-02.jpg of zoiets: http://i.ebayimg.com/00/s...yfkAAOSw37tV-~iD/$_57.JPG
Verbaast me dat dergelijke zaken er niet altijd standaard bij zitten. Paar sprietjes uit achterkant kast is nooit goed. Gelukkig beginnen meer fabrikanten dat door te hebben. Heb van de week systeempje gebouwd hiermee, veel beter ontwerp :)
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSIfLZghzVyqULBjV1M0QzYVz6uoLh0Eoo_2s-8olq7Pg1RfDtw

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreetNerd
zojuist DHL voor de deur, router is al retour.

Ik zou jullie tips onthouden! Ik schaf over een half jaar wel een nieuwe router aan, als mn nieuwe woning klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

WiFi op je PC is aantoonbaar brak en... je gooit de router weg? 8)7

De 868L is niet meer neusje van de zalm, maar een willekeurige andere router zou vergelijkbaar resultaat vertoond hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1