• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-01 23:27
Beste tweakers

Sinds een paar weken heb ik last van het irriterende probleem dat mijn pc zichzelf soms aanzet. Dit gebeurt alleen als ik de pc uitzet, dan start hij soms na 5 minuten spontaan op, zonder dat ik op de powerknop druk, erg bizar. Wat klopt er niet? Of wat moet ik doen zodat dit niet meer gebeurt?

Specs:
i7 4790, r9 280x, 8Gb ram, 1Tb HDD, 240Gb SSD, Seasonic M12II evo voeding, Gigabite H97-D3H mobo, Thermaltake core v51 kast.

Alvast bedankt voor jullie hulp

MVG

Dietaahhhpro

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Welk versie van windows gebruik je ?

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 20:21
Staat je wake on lan aan of in somige bios versies heb je een optie om je pc aan te zetten met elke willekeurige toets van je toetsenboard

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-01 16:44
Is inderdaad ook waar ik het eerste aan denk. Een apparaat van je computer wat rechten heeft je computer weer aan te zetten zoals palko al aangeeft, kijk of je netwerkadapter geen Wake-on-lan functie heeft (in apparaatbeheer is dat te zien).

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Flipking94
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:22:
Welk versie van windows gebruik je ?
Windows 10, de legale versie (verkregen door de upgrade vanuit windows 8.1)
palko schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:12:
Staat je wake on lan aan of in somige bios versies heb je een optie om je pc aan te zetten met elke willekeurige toets van je toetsenboard
Nee, ik druk zelfs niets in, de pc start na het afsluiten, ongeveer een 5 minuten erna plots spontaan weer op. Alsof ik op de startknop druk, wat dus niet het geval is. Wanneer ik de powerknop dan indruk schakelt hij uit, maar daarna reboot hij. Enkel als ik dan manueel aanklik om af te sluiten op het scherm, blijft de pc uit. Uiteraard vrij vervelend...

Als ik kijk naar apparaatbeheer zoals jullie vroegen staat daar geen wake on lan tussen, maar wel:
Wake on link settings --> disabled
Wake on Magic pakket --> enabled
Wake on Pattern match --> enabled

Moet ik hier iets in wijzigen? Ik gebruik powerline voor mijn lanverbinding (devolo dlan powerline adapter).

Bedankt voor jullie hulp!

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 20:21
Probeer het uitschakelen en haal de LAN kabel eruit als hij daarna nog steeds opeens opstart kan je wake on LAN afstrepen (check ook de opstart opties in je bios goed na)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:02
Stoot je toevallig de tafel/kast aan waar je muis op ligt? Ik heb dit zelf opgelost bij mijn ouders om de rechten te beperken waardoor de PC niet aangaat bij muis beweging. Inderdaad Lan settings checken als dit niet het geval is.

• Flipking94
palko, dat ga ik inderdaad proberen, ik hou je op de hoogte of het heeft geholpen.

Puddi Puddin, nee, ik blijf rustig van de tafel af wanneer de pc opnieuw zichzelf opstart. Vind het vooral raar dat ik er nu ineens problemen mee krijg en ik eerder deze problemen niet had.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van een nietszeggende titel je topic maar voorzien van iets dat daadwerkelijk over de inhoud gaat...

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heb je er een controller of een joystick of scanner/printer erop aangesloten (via usb)? Dit is al vaker voorbij gekomen en had er zelf ook last van in het begin door mijn xbox controller (al lijkt het nu na de laatste updates niet meer te gebeuren)
Oftewel trek die apparaten er 1 voor 1 uit en kijk of het opgelost is

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Flipking94
mrsar schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:17:
heb je er een controller of een joystick of scanner/printer erop aangesloten (via usb)? Dit is al vaker voorbij gekomen en had er zelf ook last van in het begin door mijn xbox controller (al lijkt het nu na de laatste updates niet meer te gebeuren)
Oftewel trek die apparaten er 1 voor 1 uit en kijk of het opgelost is
Nee, de enige aansluitingen zijn tobo, muis en uiteraard scherm en lan. Extra zaken zoals 2.1setje, xbox e.d. zijn er niet op aangesloten. Het is echter vrij moeilijk te bepalen of het probleem zich nog steeds voordoet met uitpluggen van de connectors omdat het probleem zich niet altijd voordoet, enkel als ik de pc afsluit kan het probleem optreden. Maar eens het probleem zich opnieuw voordoet zal ik deze zaken proberen. Bedankt!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:41
Staat er niet toevallig iets geks bij Configuratiescherm > Energie instellingen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen > Actie voor aan/uit-knop? Slaapstand of zo?

• Flipking94
chim0 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 07:09:
Staat er niet toevallig iets geks bij Configuratiescherm > Energie instellingen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen > Actie voor aan/uit-knop? Slaapstand of zo?
Nee, daar staat gebalanceerd bij, slaapmodus is inactief.

Na hetgeen palko heeft aanbevolen te doen (alles gedisabled), heb ik het probleem trouwens niet meer gehad. Het probleem blijkt dus mogelijk opgelost te zijn.

Moest het probleem zich toch opnieuw voordoen, horen jullie het wel. Voor nu wil ik jullie allen erg bedanken voor het proberen verhelpen van het probleem, wat blijkbaar ook gelukt is, bedankt!

Met vriendelijke groet

Dietaahhhpro
Pagina: 1