Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728838

Topicstarter
Mijn vraag:
Is het mogelijk een foutief geleverde laptop met Azerti toetsenbord om te bouwen naar Qwerty toetsenbord? En zo ja, wat zijn de kosten hiervan en waar kan dit?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Gloednieuwe Dell XPS 13 (9350)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Contact gehad met klantenservice van Dell (waardeloze service trouwens..), maar die mogen alleen ombouwen naar een nieuw Azerti toetsenbord, waar ik dus niks aan heb.

Alvast bedankt!
Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:04
Anoniem: 728838 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:15:
Mijn vraag:
Is het mogelijk een foutief geleverde laptop met Azerti toetsenbord om te bouwen naar Qwerty toetsenbord? En zo ja, wat zijn de kosten hiervan en waar kan dit?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Gloednieuwe Dell XPS 13 (9350)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Contact gehad met klantenservice van Dell (waardeloze service trouwens..), maar die mogen alleen ombouwen naar een nieuw Azerti toetsenbord, waar ik dus niks aan heb.

Alvast bedankt!
Stef
Is hij verkeerd geleverd, of verkeerd besteld? In het ene geval mag je verwachten dat ze het voor je oplossen, in het andere geval ligt bij hen natuurlijk geen blaam en zou ik nagaan of je een toetsenbord bij ze kan kopen en zien of iemand het voor je kan vervangen (maar met een XPS 13 weet ik niet of je zomaar bij de aansluitingen voor het toetsenbord kan komen).

P.s. het is trouwens AZERTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Foutief geleverd heb je niet gewoon recht op 14 dagen retour ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Merethil schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Is hij verkeerd geleverd, of verkeerd besteld? In het ene geval mag je verwachten dat ze het voor je oplossen, in het andere geval ligt bij hen natuurlijk geen blaam en zou ik nagaan of je een toetsenbord bij ze kan kopen en zien of iemand het voor je kan vervangen (maar met een XPS 13 weet ik niet of je zomaar bij de aansluitingen voor het toetsenbord kan komen).

P.s. het is trouwens Azerty
Zij zeggen verkeerd besteld, zelfs via de dell.be website. Als Nederlander ga ik echt niet via een Belgische site bestellen, maar het is qua adressering in eerste instantie naar Belgie verstuurd. Omdat het een zakelijke bestelling is gelden schijnbaar andere voorwaarden en is er geen 14-dagen niet goed geld terug optie?

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:04
Anoniem: 728838 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Zij zeggen verkeerd besteld, zelfs via de dell.be website. Als Nederlander ga ik echt niet via een Belgische site bestellen, maar het is qua adressering in eerste instantie naar Belgie verstuurd. Omdat het een zakelijke bestelling is gelden schijnbaar andere voorwaarden en is er geen 14-dagen niet goed geld terug optie?

Stef
Wat staat er in je bestelbevestiging van Dell zelf? Die is leidend na de bestelling, aangezien dat 1:1 is met wat er op de website in elkaar geklikt is.
Als zij zeggen verkeerd besteld, maar in de mail staat dat het een QWERTY-toetsenbord zou moeten zijn, dan is het verkeerd geleverd. Als het verkeerd besteld is dan snap ik dat ze niet zomaar willen helpen.

Toch zou je een QWERTY-toetsenbord moeten kunnen kopen van ze indien het toetsenbord vervangen kan worden (maar dat betwijfel ik dus bij dit type laptop, vanwege hoe dun ze zijn en toegankelijkheid die een stuk minder goed is de laatste jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vaak staat er op je factuur wat voor toetsenbord er in is gekomen. Als er qwerty op staat dan heb je gewoon hard bewijs.

Mijn XPS 15 (l502x):
583-14879 Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard 1 SR

[ Voor 30% gewijzigd door S_Chief op 26-01-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SChief schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:25:
Vaak staat er op je factuur wat voor toetsenbord er in is gekomen. Als er qwerty op staat dan heb je gewoon hard bewijs.

Mijn XPS 15 (l502x):

[...]
Daar is het inderdaad fout gegaan, er staat ook Azerty toetsenbord op de orderbevestiging. Niet gezien.
Maargoed, ombouwen naar Qwerty is dus een lastige optie.. Kijken of we hem kunnen verkopen in Belgie dus maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb er zelf ook eentje vervangen om dezelfde reden alleen dan met NLD indeling :)
voor 38,- een keyboard op ebay gescoord en een uurtje schroeven om deze erin te zetten
Het is echt geen rocket science maar zal waarschijnlijk wel invloed hebben op de garantie, je moet de laptop redelijk "ver" open maken i.t.t. andere notebooks.

Bekijk deze handleiding en oordeel zelf of je het aandurft: http://blog.parts-people....removal-and-installation/

[ Voor 3% gewijzigd door arjants op 26-01-2016 14:34 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat is alleen wel een hele andere XPS13. Weet niet of die guide op zijn model toepasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724328

Hoe moet ik een nieuwe topic plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arjants schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:33:
Heb er zelf ook eentje vervangen om dezelfde reden alleen dan met NLD indeling :)
voor 38,- een keyboard op ebay gescoord en een uurtje schroeven om deze erin te zetten
Het is echt geen rocket science maar zal waarschijnlijk wel invloed hebben op de garantie, je moet de laptop redelijk "ver" open maken i.t.t. andere notebooks.

Bekijk deze handleiding en oordeel zelf of je het aandurft: http://blog.parts-people....removal-and-installation/
Ik heb niet de technische know-how om dat goed voor elkaar te krijgen, en wil het risico ook eigenlijk niet lopen dat ik de hele boel verziek..
Pagina: 1