Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor vriendin, Barebones vs de rest

Pagina: 1
Acties:

• IcyPalm
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-11 10:26
Hallo Tweakers,

ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vriendin, ik heb al aardig wat rondgekeken maar loop een beetje vast. Kunnen jullie mij misschien bijstaan met wijze raad?

Wat ga je met je laptop doen?
Browsen, youtube, veel typen en mijn vriendin is een beginnende gamer die nogal enthousiast aan het worden is _/-\o_ (wel echt iets om rekening mee te houden)

Wat is je budget?
Zij heeft op dit moment €750,- aan de kant gezet, dat is haar maximum maar ik wil haar nog wel een SSD cadeau doen. Wat nog wel kan gebeuren is dat er over een tijdje weer wat geld is en er een upgrade plaats kan gaan vinden.
Ik heb zelf thuis nog een 600GB hardeschijf liggen die icm een SSD(120GB) meer dan voldoet

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jup, absoluut! Elke dag sleept ze hem mee naar de universiteit, daarom ook max 15.6 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absoluut geen, maar wel belangrijk is of de laptop een beetje goed te onderhouden is(upgrades)

Geschiedenis
Op dit moment heeft ze een 12 10 inch NETBOOK van 6 jaar oud 8)7 8)7 (wel zuinig op haar materiaal) dat ding begint van ellende uit elkaar te vallen en zodoende is ze hard toe aan een upgrade. Na heel veel rondgekeken te hebben zijn er wel een aantal eisen/wensen aan de nieuwe laptop gevonden

Eisen aan de laptop
  • 15.6 inch, prettig formaat om te werken vs mee te nemen
  • 1920*1080, beetje screen-estate hebben is wel prettig(met experimenteren vastgesteld)
  • Vlotte, lichte games(worden wel zwaarder) handelende processor
  • Dedicated GPU is pluspunten waard
  • 15.6 inch
Mogelijke games
  • Minecraft
  • The Elder Scrolls: Skyrim
  • Assasins Creed(black flag)(en bij voldoende kracht ook syndicate)
  • Bubble shooter 8) (don't judge)
Mogelijke storebought laptops
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E5-573G-52ZS€ 699,-€ 699,-
1Asus R556LA-DM1686T€ 748,90€ 748,90
1Asus R556LA-DM1873T€ 648,56€ 648,56
1Asus X555LA DM1872T€ 599,-€ 599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.695,46

Dit zijn echt prima laptops volgensmij maar de tweaker in mij staat hier nou niet echt enthousisast van te springen. Vooral even vooruitkijkend, ze gaat makkelijk vier jaar met haar laptop mee, en over 4 jaar moet de laptop ook nog wel een beetje meekunnen boxen qua specs. Wat vinden jullie van deze laptops?

Iets anders waar ik naar heb zitten kijken is een BTO/Clevo, hier heb ik zelf bijzonder goede ervaringen mee, wel in een heel ander prijssegment maar qua onderhoudt/upgradebility vind ik het fantastische laptops.
#ProductPrijsSubtotaal
1Clevo W650RC€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Deze laptop heb ik bij Laptopplus gevonden en daar werd ik best enthousiast van.
https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-w650rc-gtx-950m

Ik wilde de laptop configureren met:
Intel Core i5 Quad Core Processor 6300HQ
2*44GB HyperX IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3

wat de totale prijs brengt op 761 euro. Dan plaatsen we er een SSD in(nader te bepalen) en de harde schijf die ik nog heb liggen.
Dan heb je volgensmij qua price/performance echt iets om over naar huis te schrijven. Er kan nog een argument gemaakt worden om eventueel voor de i7 te gaan als dit qua performance/prijs/futureproofheid te verantwoorden is. Ik snap dat ik niet even de processor kan lossolderen om er een betere in te zetten dus moet je het doen met het(iets te hoge) instapniveau.

De vragen waar ik nog mee zit:
  • Weten jullie eventueel nog goede alternatieven voor storebought laptops?
  • Is het überhaupt de moeite waard om te kijken naar een barebone?
  • Stel we gaan voor de Clevo, is het dan nog waard om te kijken naar de i7, maakt dat de laptop nog weer interessanter over 2-4 jaar? is dat die 60 euro waard?

• Lucas 8
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-05 16:56
De clevo ziet er inderdaad goed uit, ik zou daar voor gaan. Als je gaat voor prijs/performance.

• IcyPalm
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-11 10:26
Lucas 8 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:05:
De clevo ziet er inderdaad goed uit, ik zou daar voor gaan. Als je gaat voor prijs/performance.
Qua price/performance, zou je dan ook nog gaan voor de i7 of het laten bij de i5? Daar zit ik vooral een beetje op vast op dit moment

• Mees van Dongen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik zou het laten bij de i5, het enige voordeel van de i7 is HT.