Ik probeer Django te installeren middels de source code
Om Django te installeren wordt op de ontwikkelaarswebsite aangeraden om pip te gebruiken.
Centos 6.4 heeft standaard Python 2.6.6 en deze wordt niet ondersteund door Django.
Ik heb dus Python 3.5.1 geinstalleerd.
Ook heb ik Pip3 en Pip3.5 geinstalleerd.
Ik heb een virtualenv gemaakt.
In deze virtualenv staat een configuratiebestand pyenv.cfg, waar wordt verwezen naar Python 3.5.1.
Ook in de bin map in de virtualenv wordt verwezen naar Python3.
Echter wanneer ik probeer Django te installeren, krijg ik een foutmelding:
Deze melding toont dat Pip nog steeds Python2 aanroept.
Ook heb ik gegoogled naar de foutmelding. De exacte foutcode vind ik terug op verschillende sites en wijzen erop dat de versie van Python onjuist is.
Ook wanneer ik specifiek aangeef dat Django geinstalleerd moet worden met Pip3 blijft deze foutmeling terugkomen.
Ik heb gezocht of er ergens een omgevingsvariabele is die verwijst naar Python2 in bijvoorbeeld bash_profile, maar ik vind vooralsnog niks.
Als ik
uitvoer, krijg ik als resultaat dat de versie 2.6.6 is.
Kortom, ik probeer ervoor te zorgen dat pip de juiste Python versie aanroept, of in ieder geval meer duidelijkheid te krijgen wat ervoor zorgt welke Python versie aangeroepen wordt. Ik dacht dat dit via virtualenv geregeld werd.
Om Django te installeren wordt op de ontwikkelaarswebsite aangeraden om pip te gebruiken.
Centos 6.4 heeft standaard Python 2.6.6 en deze wordt niet ondersteund door Django.
Ik heb dus Python 3.5.1 geinstalleerd.
Ook heb ik Pip3 en Pip3.5 geinstalleerd.
Ik heb een virtualenv gemaakt.
In deze virtualenv staat een configuratiebestand pyenv.cfg, waar wordt verwezen naar Python 3.5.1.
Ook in de bin map in de virtualenv wordt verwezen naar Python3.
Echter wanneer ik probeer Django te installeren, krijg ik een foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| DEPRECATION: Python 2.6 is no longer supported by the Python core team, please upgrade your Python. A future version of pip will drop support for Python 2.6 Processing /home/amx/Downloads/django-master Complete output from command python setup.py egg_info: Traceback (most recent call last): File "<string>", line 1, in <module> File "/tmp/pip-RpLyFx-build/setup.py", line 32, in <module> version = __import__('django').get_version() File "django/__init__.py", line 3, in <module> from django.utils.version import get_version File "django/utils/version.py", line 7, in <module> from django.utils.lru_cache import lru_cache File "django/utils/lru_cache.py", line 28 fasttypes = {int, str, frozenset, type(None)}, ^ SyntaxError: invalid syntax ---------------------------------------- Command "python setup.py egg_info" failed with error code 1 in /tmp/pip-RpLyFx-build |
Deze melding toont dat Pip nog steeds Python2 aanroept.
Ook heb ik gegoogled naar de foutmelding. De exacte foutcode vind ik terug op verschillende sites en wijzen erop dat de versie van Python onjuist is.
Ook wanneer ik specifiek aangeef dat Django geinstalleerd moet worden met Pip3 blijft deze foutmeling terugkomen.
Ik heb gezocht of er ergens een omgevingsvariabele is die verwijst naar Python2 in bijvoorbeeld bash_profile, maar ik vind vooralsnog niks.
Als ik
code:
1
| pip3 show python |
uitvoer, krijg ik als resultaat dat de versie 2.6.6 is.
Kortom, ik probeer ervoor te zorgen dat pip de juiste Python versie aanroept, of in ieder geval meer duidelijkheid te krijgen wat ervoor zorgt welke Python versie aangeroepen wordt. Ik dacht dat dit via virtualenv geregeld werd.