Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654863

Topicstarter
Ik gebruik een Siemens Gigaset DX800A met 1 analoge lijn (Ziggo) en 1 Voipcheap lijn voor mijn thuiskantoor. Ik gebruik het Ziggo nummer alleen voor inkomende gesprekken en Voip voor alle uitgaande calls. Dat werkt helemaal super maar het enige dat ik niet aan de praat krijg is calls die binnenkomen via de vaste Ziggo lijn doorschakelen naar een ander nummer zoals mobiel via de Voipcheap lijn. Dat doe ik nu via de vaste lijn waardoor de kosten bij Ziggo best wel oplopen want ik ben vaak onderweg.

Wie weet hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen? Want ik wordt er zelf niet wijs uit en heb al veel dingen geprobeerd.

Alvast enorm bedankt voor je hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 22:52
Dit gaat helaas niet, dit toestel is niet in staat om een gesprek actief te forwarden vanaf een analoge lijn naar een SIP lijn. De DX800A zou dan als medium dienen tijdens het gesprek, dit kan deze niet. Hetzelfde geldt voor een doorschakeling op een ISDN lijn die hier op zit aangesloten of een VoIP lijn. Het activeren van een doorschakeling kan het apparaat prima, maar de afhandeling ervan moet op het platform gebeuren.

Zonder alternatieve hardware is de enige oplossing: haal je nummer naar een VoIP provider. Alleen de beperking blijft dan dat je enkel binnen deze provider kunt doorschakelen en niet via voipcheap of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654863

Topicstarter
ok dat is inderdaad een optie. Dan haal ik het nummer weg bij Ziggo en gaat deze naar een SIP provider. Welke zou je daarvoor adviseren? Kan dat tegenwoordig ook niet met Voipcheap/voipbuster etc.? Want ik ben daar verder erg tevreden over, werkt al jaren lang perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 22:52
Anoniem: 654863 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:37:
ok dat is inderdaad een optie. Dan haal ik het nummer weg bij Ziggo en gaat deze naar een SIP provider. Welke zou je daarvoor adviseren? Kan dat tegenwoordig ook niet met Voipcheap/voipbuster etc.? Want ik ben daar verder erg tevreden over, werkt al jaren lang perfect.
Kostentechnisch is Cheapconnect de beste optie met de meeste instelmogelijkheden voor doorschakelen / voicemail enzo. Is soms nog wel eens een onderbreking, maar de laatste tijd gaat het echt heel veel beter. Heb zelf geen nummer meer actief in gebruik daar (ben volledig overgestapt op mobiel), maar een familielid waar ik dit nog voor regel hoor ik eigenlijk nooit meer dat het niet goed werkt.