40" TV met 5.1 passtrough HDMI-->optisch tbv Playbar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ik ben op zoek naar een andere televisie. Ik wil graag een 40 inch model (evt. 43 inch) en hij moet aan de volgende voorwaarden voldoen omdat ik een Sonos Playbar heb:
  • Infrarood afstandsbediening (hierdoor valt de Philips 40PFK6510/12 bijvoorbeeld al af) om de Playbar te kunnen bedienen
  • Passtrough dolby digital 5.1 signaal van een aangesloten mediaspeler naar optisch. Via Hdmi heb ik een mediaspeler aangesloten op de televisie. Mijn huidige televisie geeft het 5.1 geluid van de mediaspeler echter maar door als 2.0 signaal naar de Playbar (die via een optische kabel aan de tv hangt)
  • Een fatsoenlijk Smart TV menu mét RTL XL (dat laatste is niet altijd aanwezig las ik). Ik heb nu een Philips uit 2012 (37PFL7676) en die is zo ontzettend traag dat je het wel uit je hoofd laat om iets te kijken op Uitzending gemist of de gids te gebruiken. Daarnaast valt internet (met kabel aangesloten) regelmatig weg op de tv en doet het pas weer als de tv uit- en weer aangezet is.
Verder heb ik geen 'harde eisen'. Goed beeld is natuurlijk fijn. Budget met een maximum van 500-600 euro zou ik zeggen.

Ik had zelf al de Philips 40PUK6400/12 gevonden. Die lijkt aan mijn eisen te voldoen. Alleen is die wel erg dik (8,5 cm) en dat is weer niet zo mooi omdat ik de tv ophang. Huidige is een stuk dunner met z'n 3,8 cm.
Daarnaast kan ik nergens terugvinden of inderdaad 5,1 van een Hdmi bronapparaat wordt doorgegeven naar de Playbar. Ik heb al contact opgenomen met de helpdesk van zowel Samsung als Philips. Samsung verwees mij naar de nieuwere JU modellen uit de 7000 reeks, maar die vind ik veel te duur. Philips zei dat het zou moeten werken op de 40PFK6510/12 maar ik zag later dat diens afstandsbediening via bluetooth werkt dus daarmee valt dit toestel helaas af.

Maar wellicht heeft iemand concrete tips voor mij. Ik ben niet merkgebonden maar het zou bijvoorbeeld leuk zijn als ik een tv met btw-korting zou kunnen kopen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparsmit
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 11:23
Heb je inmiddels een geschikte TV kunnen vinden? Ik zit namelijk met precies dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ja en nee: ik wilde uiteindelijk graag een Samsung omdat ik zo afgeknapt was op de traagheid van Smart TV op de Philips die we hadden en ik dacht (ik ben er inmiddels ook achter dat dit zo is) dat dat bij Samsung wel goed zat.

Maar ik vond de JU-modellen toch te duur, zeker omdat het mij eigenlijk alleen maar om de passtrough van Dolby Digital ging en heb daarom tijdens de BTW-dagen bij Mediamarkt voor 400 euro een Samsung UE40H6240A gekocht. Dus zonder de passtrough van Dolby Digital maar ben er verder zeer tevreden over.

Overigens geeft de TV, bij normaal (digitaal) tv kijken wel gewoon DD 5.1 door aan de Playbar. Maar dat deed de vorige Philips ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuyMi.nl
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-09-2018
casparsmit schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:39:
Heb je inmiddels een geschikte TV kunnen vinden? Ik zit namelijk met precies dezelfde vraag.
Samsung 40JU7000

Dan heb je een UHD tv, èn een 40" formaat.

pricewatch: Samsung UE40JU7000L Zilver

Even een Pricewatch link i.p.v. de prijs noemen van je webshop. Dat anders meer richting spam

[ Voor 29% gewijzigd door S1NN3D op 11-05-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een 40 inch tv en dan 4k, dat wordt op maximaal 1,5 meter van het scherm zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

Lijkt me niet reëel in de gemiddelde huiskamer.
Zonde van het geld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparsmit
Deze site had ik inmiddels ook gevonden inderdaad, bruikbare info!

Tevens deze forumpost van Sonos zelf is ook handig:

https://en.community.sono.../index1.html#post15994648

Ik ben nu van plan een Sony KDL-43W809C (of 43W805C) aan te schaffen, als ik kijk op bovenstaande twee sites staan deze modellen er niet direct op maar wel bijna gelijke modelnummers zoals de 50W808C, W800C en de W850C. Dit doet vermoeden dat mijn keuze ook zou moeten werken. Echter toen ik voor de zekerheid na ging vragen bij Sony Nederland zeiden zij dat het niet ging werken (Alleen met HDMI ARC). Nu weet ik niet meer wat ik moet geloven. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casparsmit
BuyMi.nl schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:57:
[...]

Samsung 40JU7000

Dan heb je een UHD tv, èn een 40" formaat.

[mbr]
pricewatch: Samsung UE40JU7000L Zilver

Even een Pricewatch link i.p.v. de prijs noemen van je webshop. Dat anders meer richting spam[/]
UHD heb ik niet nodig en is met 40" sowieso niet echt een verbetering of je moet wel erg dichtbij zitten.

Tevens staan de Samsung JU modellen in de Sonos Playbar (in)compatibility list met de volgende notitie:

Samsung UN-JU Series:

Audio drops out while playing Dolby Digital audio from this TV. Enable PCM audio in the TV's audio settings: Select Manual on the Samsung Remote, Select Sound, Additional Settings, Audio Format, select PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparsmit
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en gewoon de Sony KDL-43W809C gekocht.

In tegenstelling tot wat Sony zegt ondersteunt deze TV WEL 5.1 HDMI->Optical Out passthrough! Ik heb nu dus geen optische splitter meer nodig en kan dus al mijn apparaten met HDMI op de TV aansluiten. _/-\o_

Bedankt Sony voor de verwarring en misinformatie |:(
Pagina: 1