Beste Tweakers!
Ik zoek een? Nieuwe behuizing voor mijn game PC.
Waarom?
Omdat mijn huidige behuizing resoneert in zoverre dat het behoorlijk storend is/wordt.
Aangezien er héél veel keus is en ik door de bomen het bos niet meer zie wil ik graag jullie advies.
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Momenteel ben ik in het bezit van een Corsair Carbide Air 540, al 2,5 jaar ondertussen. Geweldige behuizing. Je kan er alles heel netjes in weg werken dmv de 2 aparte compartimenten en hierdoor heb je ook een geweldige airflow in je kast.
Tevens zit er ook een raampje in en ziet alles er dus heel fancy uit (al zeg ik het zelf).

MAAR, sinds een half jaar ongeveer resoneert de kast in zoverre dat ik er behoorlijk geïrriteerd door raak.
Ik heb de kast al eens volledig uit elkaar gehaald en tussen bijna elk mogelijk (los) onderdeel van dat spul geplakt wat resonanties moet voorkomen, helaas is dit alles tevergeefs gedaan. Het blijft maar voorkomen en ik heb geen idee meer waar het anders nog vandaan kan komen.
Soms als ik ff bovenop de kast dreun is het even weg, maar enkele minuten later is het er weer en blijft het bijzonder aanwezig.
Dit ergert mij zodoende dat ik heb besloten om naar een andere behuizing op zoek te gaan.
Bovendien staat hij tegenwoordig ook onder mijn bureau waar mijn bureaustoel ook onder schuift en dan wilt de behuizing nog wel eens in de weg zitten vanwege zijn "kubus" (lees: grote)-vorm...
Wat is je budget?
€125 max. met mogelijk een uitzondering, maar alles onder deze prijs is natuurlijk nog beter.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben niet merkgebonden oid, zolang het kwalitatief maar goed is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal gewoon in de woonkamer onder mijn bureau komen te staan, niet in een apart kamertje oid.
Mijn gamesetup ziet er als volgt uit:
Voeding: Corsair CX750M
Mobo: Asus M5A97 R2.0
CPU: AMD FX FX-8350 Black Edition
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Videokaart: MSI GeForce GTX 760 2GB
Geheugen: Corsair Vengeance Pro 8GB (2x4) kit 2133Mhz
Fan controller: Lamptron FC6 Fan Controller 5.25 black
Momenteel gebruik ik nog 2 vd 3 ORIGINELE Corsair cooling fans die bij de Carbide Air 540 zijn geleverd.
Eentje is al vervangen door Corsair Air Series AF140 Quiet Edition.
Uiteindelijk zullen de andere 2 fans ook vervangen worden door Corsair Air Series AF140 Quiet Edition.
Verder zijn alle 3 de fans gemonteerd met die rubberen pootjes.
Nieuwe behuizing moet aan het volgende voldoen:
- Kabels moeten netjes weggewerkt kunnen worden (MUST, en eventueel het liefst in een apart gedeelte zoals nu bij de Carbide 540)
- Goede airflow, maar dat spreekt voor zich als je de kabels goed kunt wegwerken.
- Stil zijn
- MINIMAAL 3x 140mm fans kwijt kunnen.
- Mijn CPU cooler kwijt kunnen (zie game setup hier een stukje boven)
- Stevig zijn
- Goed van kwaliteit zijn
- Optioneel: 5,25" bay kwijt kunnen (ivm Lamptron FC6 fan controller.
- Optioneel: Een raampje hebben
Hopelijk heb ik tot zover genoeg informatie kunnen geven.
Mocht ik iets hebben gemist, hoor ik het graag en zal ik het zsm bijwerken/opgeven in een reactie!
Bij voorbaat mijn dank mensen.
Ik zoek een? Nieuwe behuizing voor mijn game PC.
Waarom?
Omdat mijn huidige behuizing resoneert in zoverre dat het behoorlijk storend is/wordt.
Aangezien er héél veel keus is en ik door de bomen het bos niet meer zie wil ik graag jullie advies.
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Momenteel ben ik in het bezit van een Corsair Carbide Air 540, al 2,5 jaar ondertussen. Geweldige behuizing. Je kan er alles heel netjes in weg werken dmv de 2 aparte compartimenten en hierdoor heb je ook een geweldige airflow in je kast.
Tevens zit er ook een raampje in en ziet alles er dus heel fancy uit (al zeg ik het zelf).

MAAR, sinds een half jaar ongeveer resoneert de kast in zoverre dat ik er behoorlijk geïrriteerd door raak.
Ik heb de kast al eens volledig uit elkaar gehaald en tussen bijna elk mogelijk (los) onderdeel van dat spul geplakt wat resonanties moet voorkomen, helaas is dit alles tevergeefs gedaan. Het blijft maar voorkomen en ik heb geen idee meer waar het anders nog vandaan kan komen.
Soms als ik ff bovenop de kast dreun is het even weg, maar enkele minuten later is het er weer en blijft het bijzonder aanwezig.
Dit ergert mij zodoende dat ik heb besloten om naar een andere behuizing op zoek te gaan.
Bovendien staat hij tegenwoordig ook onder mijn bureau waar mijn bureaustoel ook onder schuift en dan wilt de behuizing nog wel eens in de weg zitten vanwege zijn "kubus" (lees: grote)-vorm...
Wat is je budget?
€125 max. met mogelijk een uitzondering, maar alles onder deze prijs is natuurlijk nog beter.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik ben niet merkgebonden oid, zolang het kwalitatief maar goed is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal gewoon in de woonkamer onder mijn bureau komen te staan, niet in een apart kamertje oid.
Mijn gamesetup ziet er als volgt uit:
Voeding: Corsair CX750M
Mobo: Asus M5A97 R2.0
CPU: AMD FX FX-8350 Black Edition
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Videokaart: MSI GeForce GTX 760 2GB
Geheugen: Corsair Vengeance Pro 8GB (2x4) kit 2133Mhz
Fan controller: Lamptron FC6 Fan Controller 5.25 black
Momenteel gebruik ik nog 2 vd 3 ORIGINELE Corsair cooling fans die bij de Carbide Air 540 zijn geleverd.
Eentje is al vervangen door Corsair Air Series AF140 Quiet Edition.
Uiteindelijk zullen de andere 2 fans ook vervangen worden door Corsair Air Series AF140 Quiet Edition.
Verder zijn alle 3 de fans gemonteerd met die rubberen pootjes.
Nieuwe behuizing moet aan het volgende voldoen:
- Kabels moeten netjes weggewerkt kunnen worden (MUST, en eventueel het liefst in een apart gedeelte zoals nu bij de Carbide 540)
- Goede airflow, maar dat spreekt voor zich als je de kabels goed kunt wegwerken.
- Stil zijn
- MINIMAAL 3x 140mm fans kwijt kunnen.
- Mijn CPU cooler kwijt kunnen (zie game setup hier een stukje boven)
- Stevig zijn
- Goed van kwaliteit zijn
- Optioneel: 5,25" bay kwijt kunnen (ivm Lamptron FC6 fan controller.
- Optioneel: Een raampje hebben
Hopelijk heb ik tot zover genoeg informatie kunnen geven.
Mocht ik iets hebben gemist, hoor ik het graag en zal ik het zsm bijwerken/opgeven in een reactie!
Bij voorbaat mijn dank mensen.
I, a stranger and afraid in a world I never made...