Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi foto camera met automatische FTP upload

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Patrick_st
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-03 20:00
Ik ben op zoek naar een simpele foto camera met Wifi connectie en de mogelijkheid om foto's automatisch te uploaden naar een eigen server, bijvoorbeeld via FTP maar ook SMB of een eigen Owncloud zou een optie kunnen zijn, zolang de foto's maar binnen het bedrijf blijven.

Daarnaast zoek ik een oplossing om net voor of na het nemen van een foto de bestandsnaam te kunnen aanpassen. De bedoeling hiervan is om de foto een project en volgnummer mee te geven, zodat de mensen die de foto aan een project moeten koppelen, direct weten voor welk project de foto is.

De mensen die de camera gaan bedienen zijn zachtjes gezegd niet heel handig met nieuwe technologie dus hoe makkelijker hoe beter.

Het zou eventueel ook een smartphone mogen zijn, als hier betere oplossingen voor zijn maar omdat er alleen foto's mee gemaakt gaan worden, heeft dit niet de voorkeur.

Heeft iemand een goede tip?

Alle reacties

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb zelf een fotocamera met wifi, maar de functionaliteit is daarvan zeer beperkt. het is al een gedoe om foto's over te zetten naar mobiel , veel stappen nodig en allemaal handmatig. Wat jij zoekt ga je niet vinden: Camera's die direct je foto's uploaden naar een door jou geselecteerde FTP locatie bestaan gewoon niet.

Het enige wat je zou kunnen doen is een camera aan een computer hangen en met een scripje op je computer de foto's van de camera plukken en uploaden. Je wil dan het liefste een camera die thethering ondersteund.

Een goedkopere optie zou een Eye-fi kaartje kunnen zijn, die kan (draadloos) foto's naar de pc sturen.
maar hoe dat werkt en of het makkelij te uploaden valt naar een FTP map (met een pc programma?) weet ik niet.

ora et labora