Printer die kan printen in zwart-wit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik heb een canon pixma mg5150 en loop constant kleur te kopen terwijl ik deze niet gebruik. Want anders print de printer niet in zwart uiteraard -__-....

Iemand die een printer kan aanraden die het gewoon kan doen zonder kleur?, all in one met scanner/kopieren andere functies maakt niet uit.

Dit is echt oplichterij, dat dit nog steeds gewoon zo doorgaat na al die jaren.... ik ga kijken of ik dit kan melden bij de consumentenbond of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Ligt eraan wat je print, maar anders zou ik een All in One van bijv. HP aanraden.
Goede ervaringen mee. Installeer vaak wel de laser varianten ervan.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
WeHoDo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:29:
Ligt eraan wat je print, maar anders zou ik een All in One van bijv. HP aanraden.
Goede ervaringen mee. Installeer vaak wel de laser varianten ervan.
Zelfde probleem met HP, ik zit al uren te zoeken naar een printer waarbij een lege kleuren cartridge mij niet blokkeert van het printen in zwart wit. Het is ronduit onzin als er nog zwart in zit dat hij niet kan printen.

Kan dit met jouw printer?, zo ja kan jij een model delen?.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 12:25

NeHoX

Gamer + PV

Alle cartridge printers hebben hier tegenwoordig last van. Ik zou voor een kleurenlaser gaan.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Koop gewoon een zwartwit-laser voor de prijs van een set cartridges inkjet.
Dan hou je de kleureninkjet voor als het echt kleur moet zijn.
Ik heb zelf een Brother 1510, bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Soldaatje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:39:
Dit.

Ik heb een goedkope brother-laser. Print veeeeelll goedkoper dan inkjet, droogt nooit uit, toners zijn immitatie van 123inkt te krijgen nooit problemen, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:44:
[...]

Dit.

Ik heb een goedkope brother-laser. Print veeeeelll goedkoper dan inkjet, droogt nooit uit, toners zijn immitatie van 123inkt te krijgen nooit problemen, enzovoorts.
hoelang gaat zown toner mee?, 27 euro is best veel. kan je deze ook bijvullen?.

[ Voor 3% gewijzigd door DragonChaser op 26-01-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

DragonChaser schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Ongeveer 3000 pagina's. Kosten per printje zijn veel lager dan een inkjet, dus op dat gebied heb je de printer binnen een a twee toners terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 12:42
Soldaatje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:39:
Heb ik ook, werkt prima voor thuisgebruik, als ik iets per sé in kleur moet hebben print ik het wel even op mijn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DragonChaser schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Lang.

Ik zit nog met die in de doos zat, en die zat niet eens helemaal vol, 70% of zo van een nieuwe.
219 pagina's geprint, toner op 60% vol, drum 98%.
Dat is misschien minder dan geadverteerd maar nog steeds beter dan de inkjets.

[ Voor 9% gewijzigd door Soldaatje op 26-01-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
Soldaatje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:03:
[...]

Lang.

Ik zit nog met die in de doos zat, en die zat niet eens helemaal vol, 70% of zo van een nieuwe.
219 pagina's geprint, toner op 60% vol, drum 98%.
Dat is misschien minder dan geadverteerd maar nog steeds beter dan de inkjets.
best netjes!, zal er even naar kijken. In ieder geval bedankt voor het advies boys.

Maar!: contact opgenomen met de consumentenbond en zo tweedekamer even doen.

if cartridge ABC = 0 {Use cardridge D;}
else {Boze drakenjager = 1;}
^ en zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Vooringenomen titel aangepast naar iets neutralers. Tevens schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyboy0606
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:47
Zelf heb ik een CANON PIXMA MX925.
Deze heeft grote zwarte cartridges. Zelf gebruik ik hem alleen maar voor school documenten eigenlijk en heb dus geen weet hoelang het precies mee gaat maar bij deze printer kan je dus losse zwarte cartridges bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:43
tommyboy0606 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:42:
Zelf heb ik een CANON PIXMA MX925.
Deze heeft grote zwarte cartridges. Zelf gebruik ik hem alleen maar voor school documenten eigenlijk en heb dus geen weet hoelang het precies mee gaat maar bij deze printer kan je dus losse zwarte cartridges bestellen.
Ik heb die printer ook, en heb deze week vastgesteld dat als cyaan en magenta op zijn, die ook niet meer in zwart wil printer, wat toch de eis/vraag was van TS.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435107

Ik heb hetzelfde probleem met een HP Laserjet Pro M252DW: Op de een of andere manier mengt de printer kleuren om zwart af te drukken. Op deze manier kan ik beter i.p.v. van één HP kleurencartridge (plm.€85,00) elke keer een nieuwe inkjetprinter kopen. Maar mijn vraag is hoe ik de HP printer kan instellen op het gebruik van alleen zwart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

DragonChaser schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:24:
Ik heb een canon pixma mg5150 en loop constant kleur te kopen terwijl ik deze niet gebruik. Want anders print de printer niet in zwart uiteraard -__-....

Iemand die een printer kan aanraden die het gewoon kan doen zonder kleur?, all in one met scanner/kopieren andere functies maakt niet uit.
Mijn vorige Canon gaf ook een melding als een cardridge op was en ik kon niet verder. Op internet kwam ik tegen dat je 5 sec. de -ik denk- aan/uit toets ingedrukt houden. Daarna kon ik verder printen zonder de melding.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
Pinin schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Mijn vorige Canon gaf ook een melding als een cardridge op was en ik kon niet verder. Op internet kwam ik tegen dat je 5 sec. de -ik denk- aan/uit toets ingedrukt houden. Daarna kon ik verder printen zonder de melding.
Klopt, maar niet alle modellen hebben dit en het wordt vaak niet eens vermeld in de handleiding dat dit mogelijk is. Google helpt ook niet echt ivm de hoeveelheid verschillende modellen.

Basicly, het punt van mijn draad is: ze lichten ons op enigszins en wij doen hier niks aan.

Zelfs de medewerker bij Canon had moeite om mij een propere printer voor te stellen die verder kan zonder kleur cartridge, niet alleen dat, er werd mij ook totaal niet verteld over het "houd de knop 5 seconden in trucje".
Op hun producten pagina staat ook nergens aangegeven dat een printer verder kan als de kleur op is. (corrigeer mij als ik het mis heb...)

Ik heb nog geen contact met groenlinks gehad, maar zodra dit gebeurt dan zal ik het hier melden.

[ Voor 20% gewijzigd door DragonChaser op 03-02-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

DragonChaser schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:38:
[...]

Klopt, maar niet alle modellen hebben dit en het wordt vaak niet eens vermeld in de handleiding dat dit mogelijk is. Google helpt ook niet echt ivm de hoeveelheid verschillende modellen.

Basicly, het punt van mijn draad is: ze lichten ons op enigszins en wij doen hier niks aan.

................niet alleen dat, er werd mij ook totaal niet verteld over het "houd de knop 5 seconden in trucje".
....
Dit truukje willen ze je ook niet natuurlijk laten weten, het is ook niet voor consumenten bedoeld, wellicht weet de persoon die je aan de telefoon had er ook niet vanaf.
Alhoewel ik ook gruwel van dit soort praktijken -niet Canon only- is het erg logisch.Het verdienmodel is hier zo dat ze verliezen op de verkoop printer, maar (dikke) winst op de cartridges. Ik heb begrepen dat in -volgens mij- bepaalde Aziatische landen de printer erg duur is, maar cartridges erg goedkoop.
Hier is dat moeilijker, maar hier het zou kunnen met aanschaf van een laserprinter, maar goed opletten welke je koopt, dus dat zal een laserprinter van een minimaal paar honderd euro worden, dus of je dan nog steeds weinig betaald...

Ik denk dat bedrijven als Canon, HP enz. hier mee wegkomen omdat ze je een kleurenprinter verkopen, en niet een zwart/wit printer met kleurenondersteuning....

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 21:43
Een beetje off-topic, maar het geeft toch een idee.
Pinin schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:17:
[...]
Het verdienmodel is hier zo dat ze verliezen op de verkoop printer, maar (dikke) winst op de cartridges.
Ik heb zo'n 15 jaar geleden een studentenjob gedaan in een warehouse voor Lexmark. Daar was je zelfs goedkoper af om een nieuwe printer (met halfgevulde cartridges erbij) te kopen, dan nieuwe cartridges

Ontopic :
misschien kan er zo'n fabriekje van 'huismerk inkt" gewoon een lege cartridge produceren, maar die wel aangeeft dat die altijd vol zit. Als je dit dan in je YCM-sloten steekt, zou je nog perfect kunnen printen in zwart-wit.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 23:06

GforceNL

Out of memory....

Hier ook een Brother, doet het prima met aparte cartridge voor zwart.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:52
Zelfde gedoe hier met Canon Pixma all-in-one. Doet het niet zonder kleur cartridges. Sterker nog, er zit een grote zwarte inktcartridge in maar die gebruikt hij niet voor het printen van tekst, aah! Zelfs niet als je zwart-wit afdruk aanvinkt (staat ook genoemd in de handleiding).

Bizarre business die inkjetprinters. Het idee van een aparte laserprinter staat mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435107

@SpcCwb: Het idee van een aparte laserprinter staat mij wel aan.

Zoals aangegeven heb ik een laserprinter:HP Laserjet Pro M252DW.
Die verdenk ik er sterk van om de kleuren te mengen tot zwart. Ik druk nagenoeg nooit kleuren af en toch zijn de toners bijna leeg, na 3mnd gebruik.
Kosten 3 nieuwe HP kleurtoners: € 251,80
Pagina: 1