Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-11 13:11
Sinds een week of 2 heb ik malware op mijn telefoon.
Het betreft popups die in eens opstarten vanuit de browser. Terwijl ik bijvoorbeeld Netflix zit te kijken of een SMS aan het versturen ben.

Het betreft vooral berichten van FindforFun.

Wat heb ik zelf al gedaan?
Anti malware bytes geïnstalleerd maar die vindt niets. AVG PRO had ik al maar ook die vindt niets.

Heeft iemand een idee om er vanaf te komen zonder mijn telefoon te resetten.

Alle reacties

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Pop ups duiden vaak op adware of troep/advertenties binnen een andere applicatie.
Even je recent bijgewerkte en nieuw geinstalleerde applicaties bekijken en onderzoeken en anders even een adpush/airpush detector downloaden vanuit de playstore en die laten scannen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande, daarnaast; welke browser gebruik je? Geen idee of de S4 standaard al Chrome gebruikt of de ouderwetse Android browser. Die laatste is namelijk een stuk gevoeliger voor dat soort onzin.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rwbk
Mrjraider schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:11:
Pop ups duiden vaak op adware of troep/advertenties binnen een andere applicatie.
Even je recent bijgewerkte en nieuw geinstalleerde applicaties bekijken en onderzoeken en anders even een adpush/airpush detector downloaden vanuit de playstore en die laten scannen.
Laatst toegevoegde apps zijn al verwijderd. Dat heeft niet geholpen. Ik download nu Airpush detector.

EDIT

Airpush detector crashed bij het scannen.

Nieuwe gedownload. Geeft aan dat Videoland en Twitter ads pushen. Dat is niet meer dan logisch dat die dat doen?
D4NG3R schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:12:
Met bovenstaande, daarnaast; welke browser gebruik je? Geen idee of de S4 standaard al Chrome gebruikt of de ouderwetse Android browser. Die laatste is namelijk een stuk gevoeliger voor dat soort onzin.
Ze staan er beide op maar de android browser heb ik nog nooit aangeraakt. De popups komen op de Chrome browser.

[ Voor 7% gewijzigd door rwbk op 26-01-2016 12:29 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Clear een keer je cookies en kijk of het probleem dan aanhoud, het zou niet de 1e keer zijn dat er ads zijn geserveerd door hun servers welke niet helemaal sjofel zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-11 17:24
op het moment dat je die reclame krijgt moet je er opdrukken en dan ingedrukt houden, vervolgens op "app info" drukken. dan zie je direct welk klote appje dit veroorzaakt.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• rwbk
furian88 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:31:
op het moment dat je die reclame krijgt moet je er opdrukken en dan ingedrukt houden, vervolgens op "app info" drukken. dan zie je direct welk klote appje dit veroorzaakt.
Hij opent het gewoon in de browser.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-11 17:24
rwbk schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:25:
[...]

Hij opent het gewoon in de browser.
in dat geval via de instellingen in de browser, cookies en geschiedenis en de rest van wat je daar kan kiezen wissen.

eventueel kan je ook clean master eens downloaden! die zal dit ook wel detecteren!

[ Voor 13% gewijzigd door furian88 op 26-01-2016 15:34 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1