Als je serieus met OSX Server aan de slag wilt, kan ik je
dit boek van harte aanbevelen. Bijkomend voordeel van dat boek is dat het je meteen klaarstoomt voor het eventuele examen
Het is heel eenvoudig om je te laten misleiden door de 'simpele' user interface van de Server app, maar zeker wanneer 'het niet werkt' is kennis van wat er onder de motorkap gebeurt wel nuttig.
Tot dusverre vind ik het dit topic namelijk een vrij hoog helpdesk-gehalte hebben, en hoewel het helemaal niet erg is om het antwoord op een vraag op GoT te vinden, ben jij uiteindelijk meer gebaat bij gedegen kennis over OSX Server, dan bij een persoon die je een kant-en-klare oplossing voorkauwt. Ook zorgt een gedegen kennis ervoor dat je problemen/vragen die je hebt beter kunt omschrijven, zonder een regen van nutteloze antwoorden of vervolgvragen te krijgen.
Voorbeeld:
Als ik daar de gebruiker intyp die is aangemaakt op de server, kan ik echter nog niet inloggen.. HEt schermpje schud, alsof de gegevens verkeerd zijn.. Dit is echter niet zo..
Als het scherm schudt, zijn de gegevens verkeerd

Of ze worden op de verkeerde plaats gevalideerd. Wat staat er in de logs op je server? En op je 'client'? Wat is de Search Policy voor authenticatie (tip: Directory Utility)?
Met wat meer in-depth kennis over hoe OSX Server in elkaar steekt, kan je niet alleen je probleemstelling duidelijker maken, je kan vervolgvragen ook eenvoudiger beantwoorden.