iMac koppelen aan Apple server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:45
Hoi!

Ik heb mijn Apple server net geïnstalleerd, gebruikers aangemaakt etc. Nu vraag ik mij af, hoe koppel ik mijn iMac nou aan de server? Bestandsdeling is duidelijk, ik wil echter ook inloggen via mijn iMac op de Apple server (Via die gebruiker die ik heb aangemaakt). Bij windows voeg je hem gewoon toe aan het domein, maar hoe werkt dat hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Let wel op dat de naam van het account dat je wilt inladen niet gelijk is aan een lokaal account. Dan pakt hij altijd de lokale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Thanks! Dat lukt, echter krijg ik deze error:

"Verbinding met de adreslijstserver is mislukt (2100)"

Ik heb DNS op de Apple server uitgezet, en dan nog blijf ik dit krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Hi,

Toch blijft deze error bij elke mac die ik wil toevoegen naar voren komen.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Ik heb het zelf getest. Heb je de OpenDirectory al geconfigureerd?

Toevallig ook van jouw?
Hoi!
Ik heb zojuist een Apple server geinstalleerd op mijn MacMini. Groepen zijn aangemaakt en gebruikers ook. Op het moment dat ik mijn iMac wil koppelen, en dat via Systeemvoorkeuren –> Gebruikers –> inlogopties –> ‘Verbind met netwerkserver’ doe, krijg ik een error:
Server kan niet worden toegevoegd.
Verbinding met de adreslijstserver is mislukt (2100)
Ik vind de Mac wel via bestanden delen..

Zoja. Probeer eerst de bij geavanceerd bij de Server tool de DNS aan te zetten. Vervolgens naar de bovenste optie "... Server" te gaan en daar de hostnaam in te stellen. Deze vraagt of hij direct je DNS settings zal instellen en daarop zeg je ja. Vervolgens weer naar de geavanceerde instellingen onderaan en daar opendirectory te kiezen. Deze moet aanstaan aangezien dit de "adreslijstserver" is. Als die niet aanstaat heb je geen opendirectory

[ Voor 87% gewijzigd door Pendora op 29-01-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
In gevallen als dit helpt het om OS X in het Engels te zetten, omdat de foutmeldingen dan vaak duidelijker zijn; aangezien het technische termen zijn, die in het Nederlands nogal vaag overkomen. De "adreslijstserver" slaat hier op de directory server, welke niet is ingeschakeld of niet goed is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Hi Thomas,

Thanks! Inderdaad zeg, heb opendirectory geinstalleerd en nu werkt het! De iMac is verbonden en ik zie nu inderdaad een loginvenster. Als ik daar de gebruiker intyp die is aangemaakt op de server, kan ik echter nog niet inloggen.. HEt schermpje schud, alsof de gegevens verkeerd zijn.. Dit is echter niet zo..

2e vraag: Kan ik ook bij een gebruiker aanmaken ervoor zorgen dat er meteen een Apple ID wordt aangemaakt, en dat die wordt ingesteld op de agenda? Ik geef wel een emailadres mee (natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je serieus met OSX Server aan de slag wilt, kan ik je dit boek van harte aanbevelen. Bijkomend voordeel van dat boek is dat het je meteen klaarstoomt voor het eventuele examen ;)

Het is heel eenvoudig om je te laten misleiden door de 'simpele' user interface van de Server app, maar zeker wanneer 'het niet werkt' is kennis van wat er onder de motorkap gebeurt wel nuttig.

Tot dusverre vind ik het dit topic namelijk een vrij hoog helpdesk-gehalte hebben, en hoewel het helemaal niet erg is om het antwoord op een vraag op GoT te vinden, ben jij uiteindelijk meer gebaat bij gedegen kennis over OSX Server, dan bij een persoon die je een kant-en-klare oplossing voorkauwt. Ook zorgt een gedegen kennis ervoor dat je problemen/vragen die je hebt beter kunt omschrijven, zonder een regen van nutteloze antwoorden of vervolgvragen te krijgen.

Voorbeeld:
Als ik daar de gebruiker intyp die is aangemaakt op de server, kan ik echter nog niet inloggen.. HEt schermpje schud, alsof de gegevens verkeerd zijn.. Dit is echter niet zo..
Als het scherm schudt, zijn de gegevens verkeerd ;) Of ze worden op de verkeerde plaats gevalideerd. Wat staat er in de logs op je server? En op je 'client'? Wat is de Search Policy voor authenticatie (tip: Directory Utility)?

Met wat meer in-depth kennis over hoe OSX Server in elkaar steekt, kan je niet alleen je probleemstelling duidelijker maken, je kan vervolgvragen ook eenvoudiger beantwoorden.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Ik snap wat je bedoeld, zal is kijken naar dat boek.. Thanks voor de tip.

Overigens: ik weet 100% zeker dat de gegevens goed zijn.
heb namelijk via de server voor de zekerheid het wachtwoord hersteld. Lokaal werkt het wel.

wellicht macserver01\gebruiker proberen, want het lijkt echt alsof hij niet wordt gevonden.
Pagina: 1