Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies nieuwe laptop gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 09:21
Hallo,

Mijn moeder wilt graag een nieuwe laptop hebben. Omdat mijn kennis mbt laptops vrij gering is, vraag ik jullie advies.

Wat ga je met je laptop doen?

Ze wil er de basisdingen mee kunnen doen zoals internetten en tekstverwerking. Daarnaast wil ze er een spelletje op kunnen spelen, maar absoluut geen grafisch intensieve (denk aan candy crush).

Wat is je budget?

Budget ligt zo ongeveer rond de 550-600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop zal 90% van de tijd thuis worden gebruikt. Het kan voorkomen dat de laptop mee naar het werk gaat, maar dat is een ritje van 5 min.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Er is geen voorkeur voor een merk. Hij moet wel bij de mediamarkt besteld worden (ivm de BTW vrije dagen). Wel wil ik graag dat de laptop minimaal een i3 processor heeft met 4gb werkgeheugen, een DVD brander en een SSD schijf. Daarnaast een 15,6" beeldscherm.

Alvast bedankt voor de moeite. :)

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:32

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Wat heb je zelf al gevonden ?

Volgens mij zou je dit filter moeten gebruiken:

http://www.mediamarkt.nl/...-%2B750&sort=&view=&page=

Ik ga er van uit dat je budget met korting er al af is.
Dan zou je dus tot € 725-750 kunnen gaan.

[ Voor 93% gewijzigd door Leeghoofd21 op 26-01-2016 11:58 ]

HANDTEKENING!!!

• jaihel
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:50:
Wat heb je zelf al gevonden ?

Volgens mij zou je dit filter moeten gebruiken:

http://www.mediamarkt.nl/...-%2B750&sort=&view=&page=

Ik ga er van uit dat je budget met korting er al af is.
Dan zou je dus tot € 725-750 kunnen gaan.
Ik had zelf al wel redelijk wat gevonden, het 'probleem' is echter dat het allemaal op hetzelfde neerkomt (i3, 4gb, ssd, intel hd graphics en een hd scherm). Ik kan echter weinig vinden over accuduur, kwaliteit beeldscherm etc. Dat is de voornaamste reden dat ik hier om advies kom vragen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:39

D4NG3R

kiwi

:)

Is de accuduur echt van belang in jouw situatie? Je geeft aan dat ding niet of nauwelijks on-the-go te gebruiken, en de accuduur is iets wat je uiteindelijke keuze wel flink beperkt.

Ik raad je wel sterk aan om minimaal voor een FHD (1920x1080) paneel te gaan, zeker op 15.6" is dat geen overbodige luxe, de resolutie welke je op die maat vaak treft zijn is dan ook vaak bovenstaande, maar ook 1366x768 zie je vaak, je levert dan niet alleen flink in op werkruimte, maar je kan ook de pixels tellen.

Gelukkig moet dat met jouw budget prima te doen zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jaihel
D4NG3R schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:05:
Is de accuduur echt van belang in jouw situatie? Je geeft aan dat ding niet of nauwelijks on-the-go te gebruiken, en de accuduur is iets wat je uiteindelijke keuze wel flink beperkt.

Ik raad je wel sterk aan om minimaal voor een FHD (1920x1080) paneel te gaan, zeker op 15.6" is dat geen overbodige luxe, de resolutie welke je op die maat vaak treft zijn is dan ook vaak bovenstaande, maar ook 1366x768 zie je vaak, je levert dan niet alleen flink in op werkruimte, maar je kan ook de pixels tellen.

Gelukkig moet dat met jouw budget prima te doen zijn.
Daar heb je inderdaad een punt, accuduur is wat dat betreft toch niet zo belangrijk 8)7

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Als je deze specificaties invult met een budget van ((600/100)*120) €726,- bij de Media Markt webshop zul je zien dat er maar 3 à 4 laptops zijn die aan alle specificaties voldoen. Ervaring heeft geleerd dat budget Acer laptops het niet lang volhouden en dat eigenlijk alleen deze Asus F555LJ over blijft. Aangezien de kans klein is dat iemand deze laptop heeft en dus meer weet kan je het beste het internet afspeuren naar uitgebreide reviews zoals deze.

• jaihel
Ik heb even gekeken naar de combinaties van FHD en SSD en kwam uit op deze:

pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007NMH

Maar ook hier is weinig over te vinden (op tweakers althans) .

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Houd er trouwens wel rekening mee dat het bij de MM flink druk is en dat je er waarschijnlijk vanaf de 1e minuut bij moet zijn wil je een goede laptop kopen. Lees je vandaag dus goed in over wat je wil kopen en zorg voor een eventueel model B welke je zou kunnen kopen mocht model A niet meer te krijgen zijn.

• jaihel
D4NG3R schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:09:
Houd er trouwens wel rekening mee dat het bij de MM flink druk is en dat je er waarschijnlijk vanaf de 1e minuut bij moet zijn wil je een goede laptop kopen. Lees je vandaag dus goed in over wat je wil kopen en zorg voor een eventueel model B welke je zou kunnen kopen mocht model A niet meer te krijgen zijn.
Geldt dat ook via de webshop? :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kijk er niet raar van op dat populaire laptops opeens uit het assortiment van de webshop verdwijnen wanneer er veel vraag naar is. ;)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met andere woorden: maak een account aan bij de webshop. Gooi alles in je winkelwagentje wat je zeker wilt hebben en zorg dat je uiterlijk 18:01 op bestellen hebt geklikt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Jorgen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:54:
Met andere woorden: maak een account aan bij de webshop. Gooi alles in je winkelwagentje wat je zeker wilt hebben en zorg dat je uiterlijk 18:01 op bestellen hebt geklikt.
Ik weet niet hoe het afgelopen jaar was met de servers, ik stond toen in de fysieke rij tijdens de start van de actie, maar de servers willen nog wel eens overbelast raken tijdens de actie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1