Sony Vaio Windows 10 Critical Process Died

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:47
Hallo,
De sony SVP1321C5E heeft laatste tijd zeer regelmatig een BSOD met de melding 'Critical process died'.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
Windows Herstel
Windows Refresh
Clean Install
Gekeken voor BIOS update (geen beschikbaar)
Memtest86, 6uur lang default settings (0 errors)
SMART geeft aan dat de gezondheid van de SSD 91% is.

Als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag!

bvd

Beste antwoord (via Koos Ofzo op 26-01-2016 17:30)

• robtop
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb de afgelopen maanden op hetzelfde typenummer van de Sony Vaio Pro 13 hetzelfde probleem gehad. Na van alles geprobeerd te hebben is sinds een week het probleem verholpen en de laptop weer stabiel :)
Oorzaak van de ellende was een los-zittende SSD (soms kwam je bij het opstarten van de laptop al in het BIOS met de melding dat de SSD niet gevonden was).
Oplossing is om de laptop open te schroeven (zie YouTube: OPEN ME UP! Sony VAIO Pro 13 Disassembly), de SSD even losmaken (1 schroefje), goed terugzetten en stevig vastschroeven dit keer!

Succes :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• robtop
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb de afgelopen maanden op hetzelfde typenummer van de Sony Vaio Pro 13 hetzelfde probleem gehad. Na van alles geprobeerd te hebben is sinds een week het probleem verholpen en de laptop weer stabiel :)
Oorzaak van de ellende was een los-zittende SSD (soms kwam je bij het opstarten van de laptop al in het BIOS met de melding dat de SSD niet gevonden was).
Oplossing is om de laptop open te schroeven (zie YouTube: OPEN ME UP! Sony VAIO Pro 13 Disassembly), de SSD even losmaken (1 schroefje), goed terugzetten en stevig vastschroeven dit keer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:47
robtop schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:02:

Inderdaad krijg ik soms ook de melding dat de SSD niet gevonden is, ik ga dit zeker eens proberen en laat natuurlijk weten of het het heeft opgelost. Alvast bedankt voor je suggestie!

Edit: SSD losgehaald en weer opnieuw bevestigd, geen BSOD's meer tot nu toe. Voordat ik dit gedaan had elke 5 min, lijkt dus gefixed!

[ Voor 6% gewijzigd door Koos Ofzo op 26-01-2016 17:31 . Reden: Oplossing ]