Yamaha RX-V475 onderbreekt audio bij aanslaan koelkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Het valt mij al een tijdje op dat mijn receiver af en toe stop met het afspelen van audio (de iconen van de speakers verdwijnen en en geluid stopt voor ongeveer een halve seconde). Ik kwam er laatst achter dat dit dus gebeurt als de koelkast aan slaat (en volgens mij ook al hij weer uit gaat). Dit is een redelijk irritant probleem, en ik vraag mij af of er wat aan te doen is.

Heeft iemand hier meer inzicht in dit euvel, en de oorzaken er van? Heeft het misschien een naam, want ik kan er ook vrijwel niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-10 15:03
Piekspanning van het aanslaan van de compressor van de koelkast (vaak de wat oudere modellen) zorgt voor een dip in het stroomnet waardoor het geluid wegvalt.

Zorg dat je versterker op een andere groep zit dan je koelkast; dus ander stopcontact zoeken.

Of een nieuwe koelkast kopen 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 17:56

job

Probeer het eerst eens op te lossen door de stekker van de koelkast een halve slag om te draaien. Of die van de versterker, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Dit had ik ooit bij het aanzetten van TL verlichting. Het kwam alleen voor bij gebruik van de digitale coax en na die kabel te hebben vervangen is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:57
Dit is wel typisch, want dit gebeurt bij mij ook al zo lang ik mijn Yamaha RX-V477 heb. Vanavond heb ik ook de link tussen koelkast en versterker kunnen leggen. Het verschil bij mij is dat alleen het beeld (loopt via versterker) heel even op zwart gaat. Het geluid loopt dan juist wel weer door :P

Heb jij een oplossing gevonden? Een van de twee op een andere groep aansluiten gaat hier helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je wel testen tijdelijk of een andere groep iets oplost?

Of meten of je een voltagedip hebt?

Wellicht helpt een ups om e.e.a. op te vangen?
Pagina: 1