Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 13:24
Hi Medetweakers!

Ik zoek een?
Headset voor tijdens het gamen. Ik heb nu al een aantal jaar een headsetje van 7 euro o.i.d. en ben nu toch wel toe aan iets kwalitatiefs. Graag zou ik een headset willen die surround sound ondersteund, over-ear is en daarnaast dus ook een microfoon bevat. Uiteraard moet hij ook comfortabel zitten gedurende langere tijd (meer dan een uur). Een 'ouderwets' bedrade headset is een pre.

Wat is je budget?
Max. 100 euro, tenzij ik kwalitatief er erg op vooruit zou gaan met een hoger budget ga ik daarin mee.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Eerste doel is gaming. Daarnaast natuurlijk ook gebruikt voor dingen zoals muziek, filmpjes, ed.

Ik heb geen voorkeur voor een merk. Zelf uiteraard al rondgekeken op de pricewatch, maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik ben erg benieuwd wat jullie aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Proteios schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:19:

Wat is je budget?
Max. 100 euro, tenzij ik kwalitatief er erg op vooruit zou gaan met een hoger budget ga ik daarin mee.
Die zin is natuurlijk erg krom, want bij veel types werkt het zo, dat wanneer je meer geld uit geeft dat de kwaliteit beter wordt(dit is natuurlijk niet bij alles het geval #beats >:) )

Er van uitgaande dat je op de PC gamed aangezien je ook films, muziek, etc. wilt beluisteren raad ik je pricewatch: Sennheiser PC 363D Surround Sound Gaming Headset aan maar deze is wel buiten je budget maar kwalitatief helemaal top.

Voor de 100 euro zou ik zelf een goede losse headset aanschaffen zoals pricewatch: Sennheiser HD 280 Pro (Zwart) en dan een losse microfoon kopen. Deze optie kan trouwens alleen als je een losse microfoon jack hebt(sommige laptops hebben dat niet). Ik zelf ben uiterst tevreden over de sennheiser kwaliteit vandaar dat ik sennheiser aanbeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
Bedankt voor je reactie assn. Uiteraard, je hebt gelijk, maar vaak betaal je meer voor een bepaald merk (zoals je zelf als Beats noemde). Merken zoals Sennheiser zijn erg goed, maar dan betaal je wederom ook grotendeels voor het merk. Ik ben van mening dat je voor veel goedkoper vrijwel dezelfde kwaliteit kan krijgen. Sennheiser als voorbeeld zou dan kwalitatief een betere headset hebben dan een goedkopere, maar dan spreek je niet meer over een significant verschil in geluidskwaliteit ed. maar betaal je voor een 1% verhoging in bijv. geluidskwaliteit. Daar doelde ik eigenlijk een beetje op: dus max. 100 euro, tenzij er een significante vergroting in kwaliteit in zit ben ik wel bereid om iets over mijn max te gaan.

Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven.

Het liefst wil ik ook gewoon een headset mét microfoon. Lijkt mij onhandig om een losse microfoon tijdens het gamen te hebben, naast de headset zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Proteios schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:31:

Het liefst wil ik ook gewoon een headset mét microfoon. Lijkt mij onhandig om een losse microfoon tijdens het gamen te hebben, naast de headset zelf.
Een handige clip-on microfoon op je kabel en er is niks aan de hand: pricewatch: König Clip-on microfoon

Verder betaal je altijd voor het merk, maar ik neem aan dat je doelt op de prijs/kwaliteit verhouding en naar mijn mening is dat bij Sennheiser wel het geval maar dan heb ik niet veel andere headsets geprobeerd dus dan ben ik daar niet helemaal objectief in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Proteios schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:19:
Zelf uiteraard al rondgekeken op de pricewatch, maar ik kom er gewoon niet uit.
Dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht, lekker makkelijk en niet het niveau dat op het forum gebruikelijk is.

Je bent natuurlijk alles behalve uniek in je zoektocht. Met de zoekfunctie zou je toch al een berg topics kunnen vinden waar je ideeën op kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Ik heb sinds kort de Corsair Void, als je de versie met kabel neemt zit je precies op je budget. Top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Proteios schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:31:
Merken zoals Sennheiser zijn erg goed, maar dan betaal je wederom ook grotendeels voor het merk.
Bij Sennheiser? Mwhah nee, ze hebben een aantal producten welke echt gericht zijn op stijl en minder op audiokwaliteit, maar het gros van hun assortiment is gewoon goed qua kwaliteit-prijs verhouding.

Het enige echte advies wat ik je kan geven; Ontwijk headsets welke aan 5.1 of 7.1 surround beweren te doen. Dit is A: Fysiek niet mogelijk en B: Vaak kwalitatief een stuk minder dan een goede 2.0 headset.

En daar komt bij dat het in games niks toevoegt of zelfs nadelig kan zijn. Het is makkelijker om in een shooter de vijand te vinden a.d.h.v. geluid met een goede 2.0 headset dan met een brakke 7.1 headset van het zelfde bedrag. :')

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 26-01-2016 12:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
Bedankt voor de suggesties! Dat van die clip-on mic wist ik nog niet, weer wat geleerd. Mijn voorkeur gaat toch wel naar een mic die aan de headset vast zit.

Die Corsair Void lijkt interessant! Qua vorm ziet hij er wel wat apart uit. Dat komt niet ten slechte van de comfortabelheid, en sluit goed om de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
Ik heb wat verder gezocht en reviews gelezen en kom eigenlijk uit op een van de volgende drie:

pricewatch: Corsair Gaming VOID USB Carbon
pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset
pricewatch: Sennheiser PC 333D

Iemand ervaringen, ideeën hierover?

Zelf neig ik momenteel naar de Corsair VOID.

[ Voor 4% gewijzigd door Proteios op 26-01-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Proteios schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:47:
Ik heb wat verder gezocht en reviews gelezen en kom eigenlijk uit op een van de volgende drie:

pricewatch: Corsair Gaming VOID USB Carbon
pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset
pricewatch: Sennheiser PC 333D

Iemand ervaringen, ideeën hierover?

Zelf neig ik momenteel naar de Corsair VOID.
Ze zijn alle drie goed wat mij betreft, persoonlijke voorkeur moet dan je uiteindelijke keuze maken. Als jij de Void het mooiste/leukste lijkt zou ik die pakken :) Denk er overigens wel aan dat het 7.1 marketing gezeur echt onzin is, maar dat is hier al meerdere keren aangegeven. Het lijkt mij sterk als dat niet uitgezet kan worden, daar moet je echter even een review over zoeken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Proteios schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:52:
Bedankt voor de suggesties! Dat van die clip-on mic wist ik nog niet, weer wat geleerd. Mijn voorkeur gaat toch wel naar een mic die aan de headset vast zit.

Die Corsair Void lijkt interessant! Qua vorm ziet hij er wel wat apart uit. Dat komt niet ten slechte van de comfortabelheid, en sluit goed om de oren?
Qua design zou je erover kunnen twijfelen inderdaad, smaken verschillen he :)
Ik zou mijn hoofd als groter dan gemiddeld beschouwen(laten we het maar op veel hersens houden, haha), oren naar verhouding dan weer niet, maar bij mij zit ie prima, ook na langere sessies gamen.
Dat 7.1 zoals hier al vaker aangegeven moet je je idd niet op doodstaren, maar in shooters voldoet het prima. Soms met muziek wel irritant, maar zoals je zei is het voor gamen en is het vrij makkelijk uit te zetten.

Voor 2 tientjes meer heb je btw de wireless versie, dat is mss ook wel het overwegen waard. :+

btw: hij is wel een wat zwaardere microfoon, niet dat je een hernia hebt na 2 uur maar als je dat heel irritant vind kun je mss beter voor wat anders gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door YoMajesty op 26-01-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
Bedankt voor de hulp allen. Het is uiteindelijk de Corsair VOID geworden. Zeer tevreden mee. Zit goed en ruim. Ondanks dat mensen zeggen dat hij vrij zwaar is merk ik daar niks van. Heb er gisteren zeker al 2 - 3 uur mee gezeten en merkte niks qua druk op mijn hooft of iets dergelijks. Mic doet het ook prima. Een aanrader voor mensen die nog iets zoeken!
Pagina: 1