Ramen streeploos schoon (op het zuiden)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 16:00
Wij hebben een groot deel van onze ramen pal op het zuiden. In de middag zon is het altijd ellende, allemaal strepen. Ik was eens per week de ramen nu en heb van alles geprobeerd:

-nadrogen met kranten
-azijn in het water
-spiritus
-schuim van dreft
-soms een spraytje ruitenreiniger van de Lidl (Glassex lijkt nl. wel vet!) met een droge doek.

Eerst spoel ik de ruiten af, daarna gebruik ik een zachte spons met dreft schuim. In het water een scheutje azijn. Dan met een doek de grote druppen op het kozijn en daarna met een ramenwisser de ruiten. Ondanks dit alles toch altijd strepen / wazig etc.

Iemand nog tips?

Mijn vriendin denkt dat een Karcher vacuum 2 uitkomst gaat bieden, maar ik betwijfel dat. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:43
Dit soort ervaringen kunnen gewoon in AZ. Move die kant op. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je al eens gekeken naar zo'n Karcher ding? Zoiets : http://www.blokker.nl/nl/...KvA7tP3NYKaYagaAmMk8P8HAQ

Dat schijnt het goed streeploos te kunnen!

Edit : Ik zie nu dat je vriendin daar ook al mee kwam. Doen dus :D

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 26-01-2016 09:20 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 13:21
DennusB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:19:
Heb je al eens gekeken naar zo'n Karcher ding? Zoiets : http://www.blokker.nl/nl/...KvA7tP3NYKaYagaAmMk8P8HAQ

Dat schijnt het goed streeploos te kunnen!

Edit : Ik zie nu dat je vriendin daar ook al mee kwam. Doen dus :D
Deze draagt hij zelf aan in de TS.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-06 16:12

Sharky

Skamn Dippy!

Een flinke scheut glansspoelmiddel in het water helpt ook. Ik was onze ramen altijd met water, allesreiniger en wat glansspoelmiddel. De allesreiniger pas toevoegen als je emmer vol water zit, dan schuimt het niet zo. Onze ramen zijn altijd redelijk streeploos, en als er strepen opzitten komt dat door mijn wistechniek.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heeft er iemand praktijkervaring met die Karcher dingen?
M'n moeder begon er spontaan ook al over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 12:59
Heb je al eens 'nageboend' met een microvezeldoek? Ik gebruik nooit spiritus/kranten oid en na boenen met een microvezeldoekje is het altijd super strak.

Moet wel zeggen dat ik zeker niet elke week de ramen was :X

[ Voor 62% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-01-2016 09:37 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Sharky, welke allesreiniger?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:31

Amafi

Amafi

1 druppel dreft en scheutje spiritus door warm water.
Afnemen gewoon met een rubberen trekker.
0 last van strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 16:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Volgens https://omaweetraad.nl/diversen/ramen moet je een ui bij je sop doen.

En daar staan nog veel meer tips...

Maar is zou sowieso eens kijken naar vervangen van je wisser: als je rubber oud is, kan die ook strepen achterlaten.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien domme opmerking, maar is je wisser nog wel goed??
En wellicht hebben de strepen zolang in je ramen gezeten, dat ze er niet meer uitgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Amafi, staan je ruiten ook op het zuiden? Ik heb eigenlijk ook geen zichtbare strepen namelijk totdat de zon er vol op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:31

Amafi

Amafi

Niet op het zuiden, maar op bepaalde tijden wel vol op de zon als je dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Het kan ook kalk zijn van de lateien boven je ramen. Dat krijg je nooit meer weg.
Ruiten schoonmaken gaat ook heel goed met een scheut ammoniak in het water. Al zal je er de kalk die heeft verbonden met het glas niet mee wegkrijgen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Cobb schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:09:
Mijn vriendin denkt dat een Karcher vacuum 2 uitkomst gaat bieden, maar ik betwijfel dat. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ze heeft gelijk.

Sowieso respect dat je je ramen elke week wast :D Maar bij mij thuis erg goede ervaringen met die WindowVac. Eerst beetje poetsen met dat borsteltje en dan in lange banen schoonzuigen. Als het de eerste keer goed gaat heb je het streeploos schoon.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Hoewel zo'n Karcher prima de ramen schoon kan maken, gaat het op de 'normale' manier ook prima. Ik denk ook eerder dat het de wisser is, of je techniek. Misschien eerst eens proberen voor je hem aanschaft.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:05
karcher ding! Fantastisch ding, ik gebruik m 2 jaar nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 23:15
Wij hebben hier ook ramen op het zuiden, maar goed schoonmaken met goed heet water (en Ajax, of een mix van azijn en citroen)... en dat werkt eigenlijk altijd perfect en zonder strepen. Misschien dat een goede zeem en goed schoonmaken met een spons met echt warm water helpt? Het klinkt eerder, zoals meerdere hier ook aangeven, eerder op 'n probleem met je techniek of materialen, dan dat het echt een "probleem" is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:26

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ramen op oost en west dus 's morgens en 's middags prijs.
Ik doe de ramen altijd met warm water en spiritus.

Zoals hierboven al geschreven is de trekker belangrijk.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:55

Bob Popcorn

Plop!

Goeie zeemlap is ook belangrijk. Gebruik je een natuurzeem? :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier alleen ruiten op het zuiden op de begaande grond. Ik gebruik spay & wipe van poorboys world(auto detailer) samen met een microvezeldoek om het op te brengen en schoon te vegen en een andere droge microvezel om het na te vegen/poetsen. Bijna altijd streeploos in de eerste keer.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Hoe gebruik je een zeemlap eigenlijk? Ik heb er nog wel eentje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

Hetzelfde als bij autoruiten eigenlijk; nat maken (spons of spuiten), overtollig water weghalen / uitwrijven met een microvezeldoek en met een andere (droge!) microvezeldoek direct grondig droogmaken.

Ik heb zelf een Leifheit Window Vacuum Cleaner en dat werkt ook prima, maar wel zorgen dat de rubber schoon blijft / regelmatig droog maken. Daarna moet je veelal nog steeds wel met een microvezeldoek eroverheen gaan.

Het raam zelf moet natuurlijk niet te droog zijn (anders trek je strepen), bij voorkeur ook niet in de volle zon schoonmaken.

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 26-01-2016 10:37 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:28

-tom-562

Oliesjeik

Obelink schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:55:
Het kan ook kalk zijn van de lateien boven je ramen. Dat krijg je nooit meer weg.
Ruiten schoonmaken gaat ook heel goed met een scheut ammoniak in het water. Al zal je er de kalk die heeft verbonden met het glas niet mee wegkrijgen.
Dit.
Werkt natuurlijk ook goed bij autoruiten :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:36
het zijn niet per ongeluk condens strepen die tussen jouw dubbelglas zitten? Hebben we hier ook gehad, bleek het dubbelglas lek te zijn. zie je ook alleen als het zonnetje er net op schijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Nee, de ruiten zijn vervangen in 2008 en 2009. Wel krassen ze snel vind ik...

Ik ga het morgen even proberen met een zeem en een nieuwe wisser.

[ Voor 30% gewijzigd door Cobb op 26-01-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:07
is dit niet wat voor je om te proberen?
http://www.verweerde-ramen.nl/
kan je een proefflaconnetje bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe gebruik je de trekker? In rechte banen, of op de 'glazenwassersmanier'?

Als je rechte banen trekt is de kans op strepen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ramen op zuiden.
Had gelezen dat een door midden gesneden ui in het waswater tegen strepen zou helpen EN vliegen weg zou houden (dus minder snel vieze ramen)
Ik blijf het een te groot gedoe vinden, dus doe het nu met een glassexkloon en 3 a 4 proppen keukenpapier.
spray op zijde 1, boenen met prop 1, drogen met prop 2 (alleen horizontaal of vertikaal over het glas)
spray op zijde 2, boenen met prop 1, drogen met prop 3 (alleen horizontaal of vertikaal over het glas afhangende wat ik op de andere zijde heb gedaan)
eventuele strepen met de vierde prop weghalen (en door de veegrichting weet je gelijk op welke zijde van het raam ze eventueel zitten.
Ik doe de ramen alleen als de zon er op staat, met normaal sopje slecht idee maar dit gaat zo snel dat het geen punt is en je weet gelijk of ze ook echt goed gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 15:04

Ravefiend

Carpe diem!

Toegegeven, zelf heb ik hier niet veel ramen maar maak gebruik van die producten van http://ha-ra.nl/reiniging/ramen/ en dat werkt best aardig en ook geen last van strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Laatst online: 20:58

Pazo

Mroaw?

Die heb ik net maar eens besteld :9
Ik ben thuis de man die de ramen af en toe doet, mijn vrouw vertikt het (heeft misschien ook met haar lengte te maken :o )
Heb al eens vaker naar zo'n ding gekeken. Lijkt me best handig, volgens mij gaat het ook veel sneller. Het is al zo'n klusje dat je niet voor je plezier doet, dus elke tijdwinst is meegenomen :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Aangezien ik in de thuiszorg werk zal ik je de fijne kneepjes vertellen :)

Lauw water met een scheutje ammoniak doet inderdaad wonderen.

Ga met een spons eerst de ramen inwrijven met het gemaakte sopje.
Pak daarna een microvezeldoek en wrijf de rand droog waar je begint aan te trekken.

Zelf doe ik altijd eerst een omgekeerde L vorm droog dus bovenste rand van het kozijn waar het glas begint en dan de linker of rechterkant van de punt waar glas tegen het kozijn aangaat.

Nu zul je je afvragen van waarom? Omdat een kozijn altijd in de randen of kit heeft of een rubberen strip en als je daar begint aan te trekken krijg je altijd een vochtrandje en dat staat ook lelijk vind ik.

In ieder geval trek de ramen dan goed aan en veeg de overgebleven vochtrandjes met bijvoorbeeld keukenrol aan.

Als je kalk of krassen op het glas hebt kun je het beste commandant 4 machinale polijstpoets voor de auto kopen en daarmee je ramen insmeren NADAT je de ramen eerst hebt schoongemaakt.

Je moet dan zorgen dat je ramen lichtroze achtig ingesmeerd zijn en zo uitslaan.
Daarna met een droge microvezeldoek flink boenen en alle krassen etc zijn weg!

Niet je ramen met afwasmiddel doen want daar worden je ramen vettig van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Dan gaan we dat ook proberen. Oom bedankt voor je commandant tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 16:07
Gebruik zelf altijd mijn autowasspullen voor het snel en streeploos schoonmaken van de ramen. Monello washmitt om het ergste vuil eraf te halen. Vervolgens met de trekker horizontale banen maken om het droog te krijgen en daarna de randen droog maken met een dikke en zachte microvezeldroogdoek van Monello.

Hiermee kan ik normaliter een hele auto droogmaken zonder uit te hoeven wringen, dus een paar ramen gaat met gemak en hoef ik niet te lopen kloten met het uitwringen van een zeem ;) Hiermee maak ik het kozijn en de randen van het glas streeploos droog!

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-06 16:19
[b][message=45651676,noline]
Iemand nog tips?

sambalbaj schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:34:
Heeft er iemand praktijkervaring met die Karcher dingen?
M'n moeder begon er spontaan ook al over.
Karcher werkt zeker. Zelfs mij lukt het om de ramen streeploos schoon te krijgen.

Was voor met name mijn vriendin de beste aankoop van 2014.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door virtualite op 26-01-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Anoniem: 459533 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:43:
Aangezien ik in de thuiszorg werk zal ik je de fijne kneepjes vertellen :)
Hier een oud glazenwasser met ruim 25 jaar ervaring, alles wat aeensing zegt klopt bijna.
Ik gebruikte altijd Dreft dus wel afwasmiddel, en voor de ontkalking is er een speciale ruitenreinigerwas, merk is mij ontgaan! En dan amoniak mag niet meer gebruikt worden (millieu) met ramen zemen, dit is echter perfect voor nicotine en ander grof vuil. Dus als je er een dopje per maand van gebruikt doe je dat stiekum.

Dat vd commandant was voor mij ook nieuw, nog nooit geprobeerd.

Tip koop een goede wisser waarvan je het rubber kan vervangen.

Bijvoorbeeld Pulex http://www.ipcpulex.com/site/companies/ :*)

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 15:04
Heb laatst onze ruiten schoongemaakt met een aantal stukken ui, scheut glassex en scheut spiritus in 12L water (toen ik die tip las vroeg ik me af wat voor heksenbrowsel ik ging maken wat kon ontploffen). Ruiten afgedaan met een microvezeldoek doekje en het gaf een goed resultaat.
Verder maak je elke week je ruiten schoon? Jeetje mina respect! Ik doe het eens int half jaar ofzo of is dat heel erg weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25

The Legend

*Plop*

Ik ben nooit zo van de tellsell-producten, maar de raamdoeken van Jemako werken echt. Eén doek om te wassen en één doek om mee te drogen. Je kunt gewoon kriskras boenen/drogen, het werkt altijd streeploos en alleen met water, geen schoonmaakmiddelen nodig.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:30

CeesKees

I rest my Kees

kendo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:21:
Hier alleen ruiten op het zuiden op de begaande grond. Ik gebruik spay & wipe van poorboys world(auto detailer) samen met een microvezeldoek om het op te brengen en schoon te vegen en een andere droge microvezel om het na te vegen/poetsen. Bijna altijd streeploos in de eerste keer.
Dit. Eerst even afnemen met een goed sopje. Nadrogen, dan insprayen met S&W en nadrogen met een microfiber.

Je zou ze zelfs nog kunnen waxen, zodat het de volgende keer makkelijker schoon is.

https://www.carclean.nl/p...Wipe_473ml_PB_SW16_100902

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:30

CeesKees

I rest my Kees

Cobb schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:00:
Dan gaan we dat ook proberen. Oom bedankt voor je commandant tip.
Commandant, Turtle... Willekeurige autowax met lekker veel fillers.

Om te weten of je je wax al kunt uitpoetsen kun je een swipe test doen..

Ga er overheen met je vinger, haal je alle wax weg dan is het klaar om uitgepoetst te worden.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 21:36
Mijn beppe (oma) zweert bij regenwater (uit de ton)! smetteloze ramen als resultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

sven240 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:26:
Mijn beppe (oma) zweert bij regenwater (uit de ton)! smetteloze ramen als resultaat :)
Dit zou ook mijn tip zijn. Geen kalk in het water ;)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 12:13
Ik zou graag beginnen bij het idee dat je het in een keer redt graag de ballon doorprikken.
Eerste keer met koud water, dan kan je met een goede trekker het meeste vuil weg halen voor het opdroogt.
Tweede keer is een herhaling van keer een, maar omdat het raam dan afgekoeld is en het meeste vuil er van af is, wel goed schoon en streeploos worden.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

Rmg

The Legend schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:04:
Ik ben nooit zo van de tellsell-producten, maar de raamdoeken van Jemako werken echt. Eén doek om te wassen en één doek om mee te drogen. Je kunt gewoon kriskras boenen/drogen, het werkt altijd streeploos en alleen met water, geen schoonmaakmiddelen nodig.
jep, zijn in feite ook microvezel doeken maar dit werkt echt gemakkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 17:49
Mijn recept (al jaren) Lauw water, scheut ammonia erin en een paar druppels afwasmiddel voor het glijden van de trekker. Insponzen en met een GOEDE trekker afdoen, randjes met een zeem. Nooit problemen. Glazenwasser vertelde me dat de trekker het grootste probleem is, een goede trekker laat strepen na als hij niet gesmeerd wordt door vloeistof. Dit bereik je met het beetje afwasmiddel in je sop.

Benno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 20:25

BoltYes

This is the Way

K was de ramen net als de auto met de twee emmer methode. Heb je altijd schoon water en minder last van strepen. Met een droge microvezeldoek de boel even droog maken en klaar :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
8) 8) Mijn tip is, geen warm water maar water waar de kou vanaf is. Geen warme ramen wassen. Een druppel dreft om het water te 'breken"(geen schuim maken,zeep is vet)en een scheut azijn om te ontkalken. Een goede onbeschadigde ramen wisser gebruiken en deze telkens als je van de raam los komt even afdoen met een doekje. Na het nat maken eerst het kozijn tegelijk met de rand van de raam de druppels afvegen. Ga na het wissen niet vegen met poetspapier of doek want dan word het een ramp.Na het wissen niet meer aankomen en denk bij jezelf niets is 100%. Als je op het zuiden woont( net als ik) zie je door de zon ook altijd stof in huis.Laat je niet gek maken. Schoon is schoon! 8) 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:36:
Heb je al eens 'nageboend' met een microvezeldoek? Ik gebruik nooit spiritus/kranten oid en na boenen met een microvezeldoekje is het altijd super strak.

Moet wel zeggen dat ik zeker niet elke week de ramen was :X
^
Men nemen een vochtige microvezeldoek. That's It!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
sven240 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:26:
Zo heb ik het mijn moeder vroeger ook zien doen. Regenwater uit de waterput in een grote emmer. Dan ter plekke met een litermaat of steelpan water tegen het water gooien dusdanig dat alles nat wordt en mooi schoon spoelt.
Als je dit wekelijks herhaalt heb je een mooi krasloos resultaat.

Voor binnen zal dat niet gaan. Hier met een sopje, spons, zeemleer en trekker aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 15:05
De ramenlapper hier werkt ook met gedemineraliseerd water. Alleen even borstelen en klaar, aflappen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16

racoon

mooowwww

Ik zit te denken aan een KARCHER Window Vac WV2 PREMIUM, wat voor schoonmaak spul gebruiken jullie, of kopen jullie van die dure Kärcher ruitenreiniger?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:31
racoon schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:41:
Ik zit te denken aan een KARCHER Window Vac WV2 PREMIUM, wat voor schoonmaak spul gebruiken jullie, of kopen jullie van die dure Kärcher ruitenreiniger?
Dit topic is bijna een jaar oud.. Misschien heeft de ts nu tips voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 16:12

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Was je ramen met regenwater uit een regenton !

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16

racoon

mooowwww

Heb hem vandaag getest maar krijg strepen, wat doe ik verkeerd

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
racoon schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:41:
http://www.dastyitaly.it/ol/det_prodotto.asp?ID=72

Verdund in het reservoir 1:2
Pagina: 1