Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:58

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb onlangs besloten om mijn opleiding vroegtijdig af te breken aangezien het toch niks was voor mij. (HBO cmd) En aangezien ik al een opleiding had afgerond dacht ik goed werk te kunnen vinden. (MBO niv.4 netwerkbeheer)

Ik ben zo snel mijn financieen dat toestonden begonnen met mijn rijbewijs (26-11-2015) dit om mijn zoektocht naar een baan sneller te laten verlopen. Op het moment heb ik een stuk of 30 lessen gehad, theorie examen in de pocket en rij af op 07-03-2016. Les nu gemiddeld 4 uur per week, en bouw dat straks af om het rond de praktijk datum weer op te voeren.

Nu heb ik voor mijzelf al besloten dat ik geen kantoor baan wil, aangezien ik er tijdens mijn stages achter kwam dat ik dit milleu helemaal niks vond. En ben eigenlijk op zoek naar een mobiele functie. Iets in de trend van ICT Field Engineer. Dit is in de breedste zin een buitendienst beroep als IT/Telecom monteur voor bijvoorbeeld een kabel boer.

Echter hoe kom ik aan zon baan?
Mijn case ligt al bij verschillende detachering bureaus.
Ben op gesprek geweest bij inWork Amsterdam(Dood eind, 99% kantoorwerk), heb gesoliciteerd op een Ziggo monteur functie voor regio Gelderland via Cirrus Staffing Services. (Nog niks van gehoord en begint met een maand training welke ik met het OV zou kunnen bereiken vanaf mijn thuislocatie)
CV staat op monsterboard, nationale vacature bank en op werk.nl

Heb al 2 telefoontjes gehad, eentje voor een soort buitendienst verkoop functie(vanwege mijn vorige werkzaamheden bij de harense smid als verkoper) en eentje voor een beetje een wazige vacature waarvan ik nog moet horen. Deze kwam van Vakman personeelswerving en is een buitendienst functie welke mij verwacht in een auto te zetten en waar mijn cisco CCNA en Microsoft skills van pas zouden komen. Waar ik eigenlijk niks meer mee te maken wil hebben.

Mijn school uitschrijving is op 01-02-2016 en mijn studiefinanciering loopt tot 31-01-2016. (Laatse betaling zojuist gehad?)

Echter zit ik nu dus zonder werk, en zonder inkomen.
Mijn vriendin waarmee ik samen woon leent maximaal bij ~1000euro en we zouden onze vaste lasten net kunnen dragen.
Ik kom sws niet in aanmerking voor WW en volgens mij ook geen bijstand. Dit probeer ik liever ook te vermijden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat is wijsheid? Welke opties zijn er? Hoe kom ik nog meer aan zon baan?

Ik snap dat ik gewoon op een help desk zou gaan kunnen werken totdat de vacature voor mij eindelijk ergens ligt, echter vind ik dat dus helemaal niks aan. (En ja ik begrijp dat er wellicht geen andere keuze is)

Nee

Beste antwoord (via John Doos op 26-01-2016 13:06)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:51
Nog wat tips die ik zou willen meegeven. Doe open sollicitaties bij infra bedrijven en telecom boeren die een eigen netwerk hebben dus KPN, Ziggo etc. Verder is er nu veel vraag naar monteurs en installateurs in de Glasvezel sector dus bij Reggefiber o.i.d. kijken is ook nuttig.

Daarnaast niet helemaal ICT maar ik word op Facebook ook doodgegooid met vacatures voor monteurs die slimme energiemeters installeren, meteen salaris en opleiding wordt ook betaald. Misschien is dat iets voor je?

HD4Life @ Full-HD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
John Doos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 02:56:
Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat is wijsheid? Welke opties zijn er? Hoe kom ik nog meer aan zon baan?

Ik snap dat ik gewoon op een help desk zou gaan kunnen werken totdat de vacature voor mij eindelijk ergens ligt, echter vind ik dat dus helemaal niks aan. (En ja ik begrijp dat er wellicht geen andere keuze is)
Schrijf je anders in bij een uitzendbureau. Dan verdien je toch geld. Je kan overigens niet verwachten meteen je droombaan te hebben, al is die kabels trekken en dozen schuiven.

Als je graag monteur wil worden kan je ook kijken naar installatiebureaus. Genoeg doen telecom en netwerk gerelateerd werk erbij. Je mag dan ook rondrijden de hele dag.

Een rijbewijs hebben voor monteur is een must zou ik zeggen. Heb je ook reserves als je de eerste keer zakt voor je rij examen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36
Eerlijk is eerlijk, je wil geen helpdesk, maar je vriendin leent maximaal. Ik ga hier helemaal niets meer over zeggen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:07
Je wilt bepaald werk niet doen, hebt niet eens een bijbaan, en je vriendin is maximaal aan het lenen om jullie te onderhouden?

Als zij dat neerzet op een forum zal iedereen schreeuwen 'weg daar!!!'.

Misschien moet je iets realistischer naar het leven gaan kijken? Oftewel -> werkloos en nu alles accepteren wat maar kan om inkomen te genereren. Dingen als 'leuk' komen pas als je financieel alles op orde hebt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Een bijzonder studentikoze openingspost, no offence. Ik was ook volslagen onrealistisch toen ik net van school afkwam. De realiteit buigt niet voor jouw wensen, zeker niet direct wanneer jij dat wil.

Pak die kantoorbaan, houd je ogen open tot je de baan vindt die je graag wil hebben, ga netwerken. Je wordt niet aan dat bureau vastgeketend hoor, als je een andere baan vindt ben je zo weg.

Play time is over, Ultimo. Wat jij nodig hebt is een reality check en een schop onder je kont.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 26-01-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:15
John Doos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 02:56:
Echter zit ik nu dus zonder werk, en zonder inkomen.
Mijn vriendin waarmee ik samen woon leent maximaal bij ~1000euro en we zouden onze vaste lasten net kunnen dragen.
Ik kom sws niet in aanmerking voor WW en volgens mij ook geen bijstand. Dit probeer ik liever ook te vermijden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat is wijsheid?
Wijsheid is om in zo'n situatie elke baan aan te nemen die je kunt krijgen en pas vanuit een financieel gezonde situatie verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:15
Een mobiele functie (buitendienst) zonder rijbewijs wordt erg lastig. Doordat jou vriendin zo veel per maand leent wordt jullie situatie onhoudbaar. Je krijgt irritaties door de benarde financiële situatie.
Ik zou eerst een baan zoeken waar je geld mee verdiend... hiermee de schulden ZSM afbetalen. Dit geeft meer rust.
Vanuit jou werkende situatie is het veel makkelijker rustig een baan te zoeken die helemaal in jou straatje past.
Anoniem: 654400 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:44:
Wat jij nodig hebt is een reality check en een schop onder je kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27
Welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Schrijf je in bij alle uitzendbureau's die zich richten op studenten en neem de eerste de beste baan aan die je tegenkomt. Dromen doe je beter als je uit de problemen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 18:38
Even wat praktische zaken,

- laat je C.V. checken door familie en vrienden. Laat zien dat je kennis hebt opgedaan in je potentiële droombaan. Liever te uitbundig dan te saai!

- installatie bureau's was een goede tip hierboven (weet ik veel, it/camera's/meetsystemen in tunnels aanleggen, veel on the road).

- zorg voor reserve met afrijden, het gros slaagt niet

- meld je aan bij alle consultant en detacheerder groepen (Genpact, Atos, Capgemini, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Harm_H schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:42:
- meld je aan bij alle consultant en detacheerder groepen (Genpact, Atos, Capgemini, etc)
Atos en Cap nemen alleen HBO of hoger aan. Tenzij je echt uitzonderlijk goed bent in iets.

Je moet eerder kijken naar toko's als Call2, PeakIT en dergelijken. Die doen detachering op MBO niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Zoals al eerder aangegeven in dit topic zorg eerst dat je werk hebt en een inkomen. En ga dan je droombaan vinden dit geeft jezelf ook meer rust.

edit. en je vriendin natuurlijk ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Axente op 26-01-2016 08:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:51
Nog wat tips die ik zou willen meegeven. Doe open sollicitaties bij infra bedrijven en telecom boeren die een eigen netwerk hebben dus KPN, Ziggo etc. Verder is er nu veel vraag naar monteurs en installateurs in de Glasvezel sector dus bij Reggefiber o.i.d. kijken is ook nuttig.

Daarnaast niet helemaal ICT maar ik word op Facebook ook doodgegooid met vacatures voor monteurs die slimme energiemeters installeren, meteen salaris en opleiding wordt ook betaald. Misschien is dat iets voor je?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:12
Als je wil werken, dan zijn de meeste tips hierboven al wel gegeven. De tip met stip op 1: zorg voor een inkomen, ongeacht hoe.
Omdat je jong bent en (wellicht?) HBO-potentie hebt, zou ik proberen een baan te vinden met opleidingsmogelijkheden. Of na een of twee jaar werken (waarin je leert wat je vooral wél wil) opnieuw gaan studeren. Want een kantoorbaan mag dan suf zijn, die bouwkeet of dat dashboard is ook geen paradijs. De truc is dat je keuzemogelijkheden hebt en die bereik je met opleiding en relevante werkervaring.

Defensie biedt voor MBO-ers ook genoeg betaalde leerwerk-trajecten, moet je wel liggen en moet je willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Allen bedankt voor de antwoorden.
Wellicht wat informatie die ik vergeten was te geven, is dat ik zelf in Arnhem woon en 21jaar ben.

Ik heb plus minus tot de tijd dat ik ga afrijden zon 1000euro vor mijn rijbewijs opzij staan.
En moet financieel gezien mijzelf ook wel kunnen onthouden gedurende de maand februari.
Mijn vriendin leent het geld van DUO, aangezien zij zelf nog biologie studeert.
Mijn terug betalen begint pas over 2 jaar, dus hoop voor die tijd een stabiel inkomen te genereren.

Ik ga mij deze week buigen over toch meerdere detacheringsbureau's en ga ook eens kijken naar zogeheten "Instalatie bureau's" waar ik het bestaan tot vandaag niet van wist :)

Maar nu eerst 2 uurtjes lessen.

Bedankt allen!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dat stabiel inkomen krijg je pas als je aan een baan komt. Het probleem wat ik hier lees is het feit dat je je zinnen gezet heb op een bepaalde baan.
Waar je jezelf gigantisch mee in de vingers snijd is het nog niet hebben van een rijbewijs. Als je op gesprek komt en je geeft aan bezig te zijn met een rijbewijs dan is het voor hun en jou een risico.. want wat doe je als je zakt? Dan mag je weer opnieuw.
Je hebt nu geen baan begrijp ik en je leunt volledig op de lening van je vriendin logisch maar ontzettend dom/onhandig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Om te beginnen heb je flink wat werkervaring nodig. Mijn advies: Ga een poosje bij Inwork werken om zo die ervaring op te bouwen EN certificaten te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Maak een afspraak met je vriendin dat je haar wat terug gaat betalen zodra je een inkomen hebt svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 17:08

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

1) Zorg dat je zsm een baantje hebt. Al is het maar frieten bakken bij de McDonalds. Misschien een ouderwetse gedachte maar je kan niet teren op het geld van een ander.
2) Vanuit die tijdelijke baan, ga je zorgen dat je zsm je rijbewijs haalt en je gek solliciteert.
3) Formuleer een goed en duidelijk verhaal naar toekomstige werkgevers waarom je studie is zoals het is en wat je doelen in het leven zijn (ofwel, waar jij gelukkig van wordt)

Maar serieus; iedereen hoopt dat je relatie met je vriendin voor het leven is. Maar stel dat je onverhoopt uit elkaar gaat, zit zij met een extra hoge lening waar jij waarschijnlijk niet meer in bijdraagt ;)

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:08
Ander perspectief (klinkt wellicht wat bot): technische buitendienst biedt minder doorgroei mogelijkheden dan een kantoorbaan en betaalt over het algemeen ook minder. Dat is mijn ervaring bij mijn vorige werkgever (dus N=1). Dan zijn er in bepaalde branches ook in de sales weer meer doorgroeimogelijkheden dan in de technische hoek (kabels trekken/meters hangen/modems installeren etc). Maar in the end gaat het erom wat jij leuk vindt en waar jij gelukkig van wordt, dat lijkt me de belangrijkste voorwaarde.

Overigens zou ik altijd doorleren als je die mogelijkheid hebt. Heb je al naar andere HBO-opleidingen gekeken, wellicht is er wat anders dat wel goed bij je past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electricretard
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 13:51
Ik kan weinig kwijt over het zoeken van een baan behalve dan dat je moet volhouden. Wel zou ik me lichtelijk zorgen maken als de vaste lasten van jou en je vriendin volledig uit een studielening betaald worden, dit is nogal zorgelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 12:08
Geen werk, geen inkomen, wel lenen van je vriendin, en nog eisen voor een baan hebben ook.....
Je mag wensen hebben voor je ideale baan, maar ondertussen zou ik alles aanpakken om in mijn levensonderhoud te voorzien, en ondertussen verder zoeken, ik zou me doodschamen om mijn hand op te houden omdat ik me te goed voel voor een tijdelijk klote baantje....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

kosz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:49:
Geen werk, geen inkomen, wel lenen van je vriendin, en nog eisen voor een baan hebben ook.....
Je mag wensen hebben voor je ideale baan, maar ondertussen zou ik alles aanpakken om in mijn levensonderhoud te voorzien, en ondertussen verder zoeken, ik zou me doodschamen om mijn hand op te houden omdat ik me te goed voel voor een tijdelijk klote baantje....
Het is eigenlijk nog erger als je de startpost leest: vriendin leent maximaal bij en betaalt voor alles. Heel erg lief en ontroerend maar als TS met de relatie zou stoppen, zit zij met de gebakken peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Inderdaad, wellicht een idee voor de TS om eens goed zijn wensen en verwachtingen op een rijtje te zetten en een realistische tijdsplanning te maken met ook het gevaar dat ie zakt voor zijn rijexamen (heb er zelf 4 keer over gedaan :+ ) en dan de vraag: hoe verder. Want ik denk dat dit niet lang goed gaat als de TS geen baan gaat vinden om wat voor reden dan ook. Een schop is nodig en hard.

Sorry TS als dit wat bot overkomt maar ik denk dat je een wakeup call nodig gaat hebben. Geen idee hoe de situatie tussen jou en je vriendin is maar dit kan niet lang goed gaan lijkt me ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18
Alles uit de TS lijkt er op te wijzen dat je extreem lui / laks bent maar je verwacht wel gelijk een leuke baan die voldoen aan jouw eisen. Advies; Accepteer de eerste beste baan die je aangeboden krijgt waarbij je ZSM kan werken. Vervolgens kan je daar orienteren op een baan die je wel leuk denkt te vinden.

Je had sowieso niet moeten stoppen met studeren voordat je een baan had, je had ook kunnen solliciteren tijdens je HBO studie, komt ook beter over op een werkgever... Dan had je kunnen stoppen met je studie en gelijk kunnen werken, nu doe je niks en leef je op het "inkomen" van je vriendin.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:27
En zo gaat langzaam aan het land steeds verder naar de knoppen......

Wanneer leert men dat je geen geld kunt uitgeven dat je niet hebt? Heb je geen inkomen dan pak je al het werk aan dat voorbij komt, leuk of niet. Je werkt niet omdat het leuk is, je werkt primair voor een dak boven je kop en brood op de plank. Pas als je >10 miljoen op de bank hebt kan je ala Musk, Branson etc. een beetje doen wat je leuk vindt.

Natuurlijk, het is mooi meegenomen als je werk ook nog leuk is, maar ga er maar vanuit dat dit niet vaak voorkomt.

ps. jouw vriendin is zot dat ze op haar naam schulden gaat maken om jou te onderhouden! En jou vind ik asociaal dat je hier uberhaupt in mee gaat ==> ga eens werken voor je geld!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:13

D4NG3R

kiwi

:)

Ik wil (net als veel Tweakers boven mij) niet tegen een zeer been aan schoppen, maar je wensen en eisen zijn zeker met een MBO4 diploma gewoon onrealistisch, en ronduit asociaal richting je partner.

Begin eerst maar eens met het zoeken naar een wat algemenere baan die aansluit op je opleiding en kunnen, en ja dan kom je waarschijnlijk uit op een kantoorbaan bij een helpdesk. Maar dan heb je iig een inkomen, en kan je altijd nog opzoek naar iets wat meer aansluit op je wensen.

Enneh: Laat wat op papier zetten over die lening van je vriendin dat jij helpt met terugbetalen, het levert jouw bonuspunten op in je relatie en stelt haar toekomst veiliger mocht de relatie toch opbreken. Lullig als zij mede dankzij jouw in een financiële puinhoop beland. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 26-01-2016 11:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik ben het met de meeste eens dat de TS zo snel mogelijk een baan moet aanpakken en inkomsten genereren. Maar hij geeft wel aan dat hij bijna zijn rijbewijs heeft en druk bezig is om een baan te krijgen. Dus zo zwart als de meeste mensen dit zien, zie ik het niet. Als je wilt werken vind je altijd wel een baan en vanuit die positie is het makkelijker werk zoeken en kom je er ook sneller achter wat je echt wilt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:04
Volledig op het inkomen van één partner leunen, zorgt voor ongelijkheid binnen je relatie. Als er dan ook nog schulden in het spel zijn (of gaan komen) dan is het een recept voor gelazer. Ik zou me dan ook geen zorgen maken over rijbewijs en eisen aan een baan, maar op dit moment 100% focussen op het krijgen van een (tijdelijke) baan. Ga post bezorgen, frietjes bakken, schoonmaken, weetikveel. Maar zorg dat je asap een baan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 18:38
Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:52:

Deze lijkt me het beste. Succes! (zal hard werken zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik lees verschillende dingen, en wat me opvalt is dat het enorm negatief is richting mij.
Ik heb niet voor niets op het einde van mijn originele post het volgende neergezet: "En ja ik begrijp dat er wellicht geen andere keuze is"

Daarmee wil ik zeggen dat ik uiteraard een kantoorbaan neem als er niks anders op zit. (inWork werkt bijvoorbeeld ook met NS bussiness cards etc.)

Verder wat betreft het verhaal over van mijn vriendin lenen, terug betalen etc. dit soort uitspraken kun je niet doen. Vooral niet als je geen idee hebt van het voorgevallen en eventuele openstaande schulden en/of spaargeld. Nogal kort de bocht van een aantal tweakers hier...

Ik heb voor mezelf het doel gesteld in de maand februari goed rond te neuzen en veel te bellen en te mailen, ik kom dan ook wel op een plekje terecht. Echter maakte ik deze thread om te kijken of er meerdere mensen op zoek zijn (geweest) naar een baan in de voor mij ideale sector en of er meer is dat ik kan doen om daar te belanden.

Nogmaals ik ben absoluut niet te beroerd om een kantoorbaantje te nemen tijdelijk, of desnoods frieten te bakken bij de mac.

Eenieder bedankt voor de input, beschouw dit draadje maar als gesloten.

Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:13

D4NG3R

kiwi

:)

John Doos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:06:
Daarmee wil ik zeggen dat ik uiteraard een kantoorbaan neem als er niks anders op zit. (inWork werkt bijvoorbeeld ook met NS bussiness cards etc.)
Het probleem is dat je houding nogal omgekeerd overkomt met uitspraken als "Als er niks anders op zit".

Je moet nu zorgen voor financiële stabiliteit, en daarna kan je altijd opzoek naar een droombaan.
Verder wat betreft het verhaal over van mijn vriendin lenen, terug betalen etc. dit soort uitspraken kun je niet doen. Vooral niet als je geen idee hebt van het voorgevallen en eventuele openstaande schulden en/of spaargeld. Nogal kort de bocht van een aantal tweakers hier...
Tjah, laat dat soort informatie dan achterwege. Als je niet wil dat men het er over heeft moet je er zelf niet over beginnen. En met de kleine hoeveelheid info die je er over geeft worden er natuurlijk snel aannames gedaan. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:22
Draai de situatie eens om. Zou jij een medewerker welke zelfstandig zou moeten kunnen werken op een mobiele functie aannemen zonder rijbewijs?

Precies wat hierboven is gemeld. Neem elke baan aan, desnoods bij de McDonalds o.i.d.

En een buffer van 1000€ om je rijlessen tot in maart van te betalen is niet veel. Wanneer je zou zakken heb je niet eens het geld om verder te lessen binnen dat budget.

Ik begrijp dat je graag je rijbewijs wilt halen. Ik zal me echter eerst focussen op een baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 16:01
Je bent 21 en je hebt geen werk ervaring maar je wil wel die ene droombaan hebben en liefst per direct. Er zijn zat mensen met een gelijke droom die betere kansen hebben.
je geeft aan nog geen werkervaring te hebben. Zorg dat je die op gaat doen. Niet alleen in het werk, maar dat je ook een netwerk kunt opbouwen, relaties leggen en wellicht zo sneller naar je droombaan toe kunt werken.
Zorg dat je inkomsten krijgt zodat je vriendin niet alles alleen moet betalen, is geen goed start. En als je geld op de plank brengt kun je ook wat geruster op zoek gaan naar een leukere baan. Met meer werkervaring, kennis en kunde kun je vast wel naar iets beters toe werken en je verbeteren. Voordeel wat je hebt is dat je gezien je leeftijd relatief een goedkopere kracht bent.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 13:33
Moest mijn dochter met iemand samenwonen die stopt met school en waarvoor mijn dochter zich in de schulden steekt, ik zou snel aan haar deur staan ze... Zeker als die lieve schoonzoon uitspraken doet als: ik ga in februari eens rustig bellen en mailen en zien of ik iets kan vinden. In maart haal ik dan misschien mijn rijbewijs, dus als alles goed gaat heb ik in april mijn eerste loon. Let wel: als alles goed gaat...
Intussen zijn jullie zoveel maand verder en lopen de schulden heel snel op. Reken eens hoe lang je moet sparen en terugbetalen om nu zo'n 2 maand te luilekkeren overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Je kan beter HBO gaan doen en ook afmaken want ik heb ook dat netwerkbeheer MBO 4 diploma en ik kan geen werk vinden ik ben in de bijstand en zoek nog steeds werk als er iemand iets weet ik ben 60 uur per week beschikbaar!!! Ik bezit tevens ook medewerker beheer ICT 3 diploma en bij MBO 4 heb ik ook Microsoft en Cisco certificaten behaald help mij als je iets weet!!!

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb na mijn HBO studie een half jaar bij een outbound callcenter gewerkt totdat ik eindelijk aan de slag kon. Dit is natuurlijk het rotste werk dat er bestaat (hoop dat ik niemand tegen het zere been trap), maar daardoor heb ik in die tijd wel mijzelf goed kunnen onderhouden en tijd en ruimte gehad om een "echte" baan te zoeken.

Ik werk nu inmiddels 6 jaar fulltime en ben in die tijd enkele keren van baan gewisseld, zowel intern als extern. Ik weet alleen nog steeds niet wat ik leuk vind, maar daar heb ik vrede mee. Ik probeer gewoon verschillenden dingen en als er een mooie kans voorbij komt, pak ik die. Misschien ga ik over een paar jaar wel weer een studie doen of switchen naar een compleet andere branche. Who knows.

Het belangrijkste is dat je in ieder geval begint, want werkloos staat een stuk slechter op je CV dan helpdesk werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:12
Wel wonderlijk, hoe iemand die aangeeft te willen gaan werken, die investeert in een rijbewijs om te kunnen gaan werken én om tips vraagt, door sommigen als laks en lui wordt weggezet.

Op míjn 21e was ik voor mijn familie een keurige student, werkend aan zijn toekomst. In werkelijkheid was ik vooral aan het bier zuipen en aan het brallen op kosten van mijn ouders. Is later allemaal goed gekomen, toen de realiteit aanklopte.
Kortom: oordeel niet zo snel of hard, tenzij je natuurlijk zelf nooit fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

Highland schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:15:
Wel wonderlijk, hoe iemand die aangeeft te willen gaan werken, die investeert in een rijbewijs om te kunnen gaan werken én om tips vraagt, door sommigen als laks en lui wordt weggezet.

Op míjn 21e was ik voor mijn familie een keurige student, werkend aan zijn toekomst. In werkelijkheid was ik vooral aan het bier zuipen en aan het brallen op kosten van mijn ouders. Is later allemaal goed gekomen, toen de realiteit aanklopte.
Kortom: oordeel niet zo snel of hard, tenzij je natuurlijk zelf nooit fouten maakt.
De gemiddelde tweaker in dit soort topics ken ik niet als zwart-wit oordelend over een medetweaker. De meeste mensen zijn verre van perfect maar kunnen de TS wel helpen o.b.v. zelf gemaakte fouten en ervaringen uit het verleden.

Er wordt gereageerd op de verstrekte informatie uit de topicstart en doordat het een forum betreft en niet een persoonlijk gesprek met iemand, kan die informatie op een andere manier geïnterpreteerd worden dan bedoeld.

In de meeste reacties hier lees ik dan ook min of meer dezelfde adviezen: fix zsm een baan en je rijbewijs en ga vanuit een stabiele situatie zoeken naar je droombaan. Als daarbij wake-up calls voorbijkomen waarvan de TS denkt dat die niet op hem van toepassing zijn, kan hij dat aangeven, nuanceren of gewoon compleet negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 11:40
Iedereen moet ergens beginnen en bijna niemand begint met zijn droombaan. Ik zou als ik jou was beginnen bij een middelgrote of grote detacheerder zoals bijv. inwork, Centric, Capgemini, etc. Daar kun je ervaring op doen en certificaten halen. Je zult misschien niet gelijk doen wat je leuk vindt maar je werkt wel constructief aan je toekomst. Probleem met detachering is vaak wel het reizen. Zorg er voor dat je zo snel mogelijk je rijbewijs haalt. Helemaal met het oog op jouw wens. Daarnaast is het heel moeilijk om nu te zeggen wat je echt leuk vindt aan je werk aangezien jij geen werk hebt. Je verwacht dat een bepaalde functie bij je past, maar misschien blijkt dat straks wel helemaal niet zo te zijn. Zoek daarom een baan (er is in princiepe werk genoeg) en ga je eerste centen verdienen. Wanneer je een hoop certificaten en ervaring hebt kun je gaan dromen over je toekomst als field engenier, etc.

Laat je vooral niet afschrikken door alle negatieve reacties. Ja ook voor mij lijkt het alsof je het allemaal wel prima vindt maar intentie, motivatie en doorzettingsvermogen op basis van wat letters op een scherm daar geloof ik niet zo in. Ik geloof wel in dat hardwerken beloond wordt en dat dromen geld, tijd en/of energie kosten. Dus ga aan de slag, maak een goede C.V., werk je LinkedIn bij, poets alle negatieve shit van je facebook af (ja daar kijken werkgevers ook naar) en ga geld verdienen!

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik zou sowieso beginnen met wat baantjes via uitzendbureaus aannemen die totaal ongerelateerd zijn aan je papieren. Laat zien dat je bereid bent om te werken. Veel uitzendbureaus kijken vaak eerst de kat uit de boom namelijk...

Ik heb in het verleden op die manier een baan kunnen krijgen op MBO 3/4-niveau, terwijl ik alleen een MAVO-diploma had. Ik heb gewoon alles aangenomen dat er was, omdat ik niet thuis wilde zitten afwachten. Uitzendbureau's gaan er helaas vanuit dat het gros geen zin heeft om te werken, dus als je laat merken dat je serieus en betrouwbaar bent komt er vanzelf werk je kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divinedevil
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-02 16:33
Vergeet niet dat studiefinanciering altijd een voorschot geeft voor de maand erop, dus als jij deze maand studiefinanciering krijgt is dat eigenlijk voor februari bedoeld en moet je dit meestal z.s.m. terug betalen.
Maar succes met het vinden van een baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 14:22
Hier een link naar mijn werk, slechts 4 MBO starters functies, drie stages, één echte baan. Wij vragen steeds vaker HBO, ook in de buitendienst.
https://www.werkenbijalli...varing=Junior:%200-3%20jr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Had je rijles en solliciteren e.d. niet beter kunnen doen voordat je je opleiding stopt? Dus nog een maandje of twee "op school" blijven en ondertussen je eigen ding doen zodat je zonder gezeur en je vriendin te laten lenen door kunt. Ik vind het wel een beetje wtf. Wel lief van d'r, maar toch wtf.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
John Doos schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:06:

Eenieder bedankt voor de input, beschouw dit draadje maar als gesloten.

Nee

Pagina: 1