Winamp infrarood interface vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:10

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
Ik heb IRMan van evation.com gedownload. Hiermee is het mogelijk een op een compoort aangesloten infrarood ontvanger te selecteren en zo met een afstandsbediening WinAmp te bedienen. Nu komt het probleem ik gebruik een Acer laptop en de IR ontvanger wordt daar gezien als een virtuele compoort en ik kan hem niet instellen daarop, dus werkt het niet. Iemand hier die hier ervaring mee heeft zodat het wel gaat werken, of een ander proggie dat standaard wel goed werkt. alvast bedankt :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

dat gaat niet met de IRman software lukken

er is wel andere software voorhanden die dat mischien wel zouden kunnen:
http://www.antenet.fi/irassistant/irass.html in combinatie met
http://winlirc.sourceforge.net/

greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
thanx zal gaan proberen, draai nu 2K op die lap dus dat eerst ffies uit testen

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal uit je verhaal of je nou een IR-ontvanger op een compoort gebruikt, of de ingebouwde (irda) ontvanger van de laptop. Dat laatste gaat per definitie nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
ik heb een ingebouwde IRDA poort op mijn laptop, en dan wil ik wel eens weten waarom dit per definitie niet zal werken, IR poort is IR poort, wordt alleen niet op COM aangesloten maar emuleert een virtuele COM (in win 98SE en ME, onder win2K weet ik nog niet, staat er net een goed uur op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt niet omdat de draaggolven van irda een andere frequentie hebben dan die van normale afstandsbedieningen. Ik weet niet wat het van van irda is, maar gewone afstandsbedieningen werken op zo'n 36-38 KHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die software is geschreven voor andere soort ir-ontvanger, daarom werkt het niet.
Koop toch gewoon zo'n ontvaner voor 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
waarom kopen, als het erin zit >:)
(ik begrijp wat je bedoelt, maar toch vind ik het onzin :( )
Dan kijken wat we zelf kunnen emuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

moet willen met winlirc icm IRAassistent! doet het bij mij ook op mijn laptop met Win2K. werkt gewoon via de IR ontvanger, helaas is het bereik niet heel groot. :( Ideaal voor Powerpoint bij de weg! :)

Je moet alleen een afstandsbediening vinden met een zgn 'consistent signal' ik heb 4 geprobeerd en 3 deden het niet, ik heb nu een Universal remote van philips en deze werkt perfect.

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 15:20 schreef KillerAce_NL het volgende:
...
Koop toch gewoon zo'n ontvaner voor 35
$35 voor zo'n ontvanger betalen is veel te veel. Je kunt er beter zelf een solderen (voor schema zie de eerste link uit de tweede post van sjolmers).
Als je niet kunt solderen/er geen zin in hebt, kun je edwinv of mij ff contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:13

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Topicstarter
ding kopen of zelf in mekaar solderen is geen probleem, laatste zal ik nog best humor vinden (zie profile) maar aangezien de lap standaard een IrDA bezit wil ik deze ook eens een keer gaan benutten ipv werkezloos toezien :)

Pagina: 1